Beste mede-moeders!
Mijn dochtertje Lieve nadert de magische leeftijd van één jaar! Geweldig natuurlijk, het was een erg bijzonder jaar…
Binnenkort zullen er een paar dingen gaan veranderen. Zo mag ze met de pot gaan mee-eten en gewone melk gaan drinken. Eerlijk gezegd… ik zie er erg tegen op. Het gaat nu namelijk hartstikke goed zo. Voordat ze gewend is aan haar nieuwe ‘eten’… bah ik heb er helemaal geen zin in. Maar ze kan moeilijk tot haar 18e uit potjes blijven eten
Hebben jullie tips of ideeen voor een ‘plan van aanpak’?
Ter info: ik zie vooral op tegen dat nieuwe avondeten. Lieve eet als warm eten nu namelijk potjes; zelfgemaakt eten vindt ze maar zozo, ik geef dat soms wel maar dan vaak gemengd met potjes-eten. Lieve eet nu rond 17 a 17:30 uur, dan gaat ze in bad etc, en pas daarna (het is dan ca 19 uur) eten wij, Lieve zit er dan bij, en daarna krijgt zij de avondfles pas. Oftewel: als Lieve mee gaat eten met ons, zullen wij op een eerder tijdstip moeten gaan eten, want pas om 19 uur avondeten is te laat voor haar…
En verder: wat moeten we eten? Iemand goeie ideeen? We eten nu wat te exotisch voor haar denk ik, we moeten meer aardappelen gaan eten. Hoe ging dat bij jullie?
En die melk, mag dat dan wel warm? Eerst maar mengen met opvolgmelk, misschien?
Wat een boel vragen… maar het is ook wel een overgang vind ik.
Twijfelde of ik de vragen niet op het tot 1 jaar-forum moet plaatsen, maar denk dat jullie me beter kunnen helpen… Alvast heel erg bedankt!