1 jaar gewicht/lengte

Net bij het CB geweest en ons zoontje is al 81 cm en woog 11,56 kilo.
Nu ben ik benieuwd wat dit bij jullie kindjes was?

borstvoeden.info Tickers

Seth was 9730 gram en 76,3 cm.
Een flink stuk kleiner dus

Hij is nu 1,5 jaar en nu pas 82 cm, en nog geen 11 kg

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Oef, even denken…Eva was 75 cm dacht ik, of 77 en woog 9,6 kilo. Maar dat vergeet je echt snel, want het kan ook 9,2 geweest zijn! Volgens mij zijn lengte en gewicht van je zoontje gewoon goed, of vind je het veel?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Jony was met 12 mnd 8380 GR en 76 cm.
Jony is nu 2,5 jaar en is nog geen 11KG

Onze meid was met een jaar 78 cm en een 9 kilo. Nu is ze 16 maand en is ze 83,5 cm en 10,3 kilo.

Uhhh hier geloof ik 8,6 en 70 cm, ook maar een kleine damen, nu nog steeds trouwens!

Hier was het 81cm en bijna 9 kg, lange dunne pier dus…

Gr Patries

Hier ook een lange dunne; 8285gram en 76.6cm… ik denk dat ze nu pas rond de 10 kg zal zitten, maar wel bijna 86 cm… En als ik het me goed herinner was Nikki rond 1 jaar 10kg en 84cm, maar das alweer 6,5 jaar geleden dus pin me er niet op vast hihi!

tim was met 12 maanden 8.2 kilo en bijna 70 cm en rende door heel balorig heen iedereen raar kijken van ow wat raar zo klein en al rennen hihi

Oh wat hebben jullie bijna allemaal kleine kindjes dan.
Vind mijn zoontje zo goed en hij zit binnen de lijnen al is t wel grappig dat hij 10 cm of meer langer is dan sommige anderen hier.
Zijn jullie kindjes dan zo onder t gemiddelde qua groei?

borstvoeden.info Tickers

Hier met een jaar 78 cm en 10,7 kg en toen zat hij hier met beiden boven het gemiddelde…
Met bijna twee jaar was hij 88 cm en 13,3 kg. Gewicht iets boven gemiddeld, lengte precies op de lijn.

Zouden de lijntjes in België afwijken van de lijntjes in Nederland. Want Boembi, jij woont in België toch? Ik kan me voorstellen dat het in andere landen anders is aangezien de doorsnee aziaat ook korter is dan de doorsnee nederlander…

Vergeet niet dat er mama’s reageren van meisjes en van jongetjes. Twee verschillende groeicurves.

Wij zitten vanaf de geboorte met de lengte van onze meid steeds tussen de +1 en +2. Gewicht is steeds net iets boven het gemiddelde. Maar omdat haar lengte zolang is…is ze volgens de geleerden op het Cburo te ligt.

Wel grappig om te lezen hoe lang en zwaar de kindjes zijn met een jaar

Inderdaad een groot verschil tussen jongens en meisjes. Terwijl er hier toch ook een paar lange dames zijn hoor, zoals Merel, Nora volgens mij en Morgan. Eva is eigenlijk altijd gemiddeld geweest, al zakte ze laatst wel iets naar beneden qua lengte. Volgens mij is ze nu weer in de lengte omhoog aan het gaan. Gewicht weet ik nu niet, maar 12 kilo ofzo zal ze niet halen. Ze wordt volgende maand 2 jaar.

Ik denk dat er misschien inderdaad wel verschil zit in curves in NL en België, aangezien wij beduidend langer zijn dan de rest van de wereld! En we worden helaas ook wel steeds wat dikker met z’n allen, al zal dat in België niet per sé anders zijn?

ik ben donderdag bij het cb geweest, onze kleine meid is nu 14 maanden en weegt 9470 gram met een lengte van 77 cm!
goed in het gemiddelde.

Groetjes,
Monique, mama van Silver

Nu ik de reactie van Monique lees, denk ik: ‘Oh ja, we moesten met 14 maanden!’ Volgens mij was Eva met 14 maanden dan 9,2 kilo en iets van 76 cm. Ze had toen maat 74, dus dat zou kunnen kloppen. Maar wat ik al zei, ze is altijd gewoon netjes op het gemiddelde geweest. Ik ken alle maten niet uit mijn hoofd, haha.

ik heb 2 kleine jongens onder gemiddeld ben zelf ook maar 162 lang dus geen wonder

@ boembi, kereltje van mij is ook 81cm, maar hier zit hij toch flink boven het gemiddelde in. Hij zit nog net op het bovenste lijntje, mijn cb zegt altijd dat hij erg lang is en mensen schatten hem door zijn lengte ook altijd ouder. Vind juist dat de meeste kindjes hier mooi op het gemiddelde zitten.

Gr Patries

Seth zit inderdaad al tijden precies op het gemiddelde, en soms iets eronder met zijn gewicht.

Liefs, Anne

Klopt dan ook wel lalala, als seth nu met 1.5jr op 82cm zit en mees nu met 15mnd op dat zal nu dan meer zijn omdat die 81cm met 1jr was. Seth is qua lengte inderdaad mooi gemiddeld.

Gr Patries

damian is nog geen jaar maar zoals ik het lees wel flink. ben gister even gewoon geweest voor mezelf. hij heeft maat 74 (ze hebben zijn lengte niet gemeten wordt pas 12 augustus weer gedaan) maar hij weegt nu al met 8 en halve maand 9015 gram.
volgens het schema is hij niet te zwaar maar als ik dit zo lees is hij ook niet klein