1 fles eraf

Ik weet niet meer hoe het zit!!!

Mijn dochter weegt nu boven de 4 kilo en mag volgens de flesvoeding over op 5 flessen. Ze krijgt er nu 6 met 120 + 4 schepjes.
Ze slaapt meestal van 23;00 tot 5.00/6.00 uur.
Ik geef haar om de fles om :

1. 6.00
  2. 10:00
  3. 14:00
  4. 16.00
  5. 22.30

Nu heeft ze al een paar keer geslapen, zodat ze fles 6 niet binnen krijgt.
Dan krijgt ze volgens mij wat te weinig drinken. Dus ik denk dat ik naar 5 flessen kan, maar als ze dan in eens snachts komt, dan kan ik haar dus geen extra fles geven, want dan overschrijdt ze de limiet. Hoe moet ik dat doen.

Hoi,

Ik zie in jouw schema maar 5 flessen of zie ik het verkeerd? Waar is de 6e fles? Is er een reden dat tussen fles 3/4 2 uur zit en tussen 4/5 6,5 uur? Als je om de 4 uur voeding geeft zou je komen op 6-10-14-18-22. Of is dit het schema als je naar 5 flessen zou gaan? Wat je dan ook kan doen is de fles ophogen naar 150/5.

Groetjes Daniëlle

Als je kleintje zelf aangeeft genoeg te hebben aan 5 flessen, dan is dat ook zo. Als je bang bent dat ze dan te weinig krijgt kan je 5 keer 150/5 geven net als Danielle zegt.
Maar je hoeft je nooit druk te maken of je kindje te weinig of te veel binnen krijgt, want dat geven ze zelf heeeeeeel duidelijk aan.
Als je borstvoeding zou geven zou je ook niet precies zien wat je kindje binnen krijgt, dus met flesvoeding hoef je het ook echt niet zo strikt te nemen als op het pak staat. Het zijn pure richtlijnen en elk kindje is anders.
Amy is nu bijna 5 maand, maar krijgt al vanaf dat ze 2,5 maand was 4 flessen. Eerst 4 flessen van 120/4, toen 4 flessen 150/5 en nu sinds al een poosje 4 flessen van 180/6. Dus zij houd zich totaal niet aan de richtlijnen hoor En ook helemaal niet nodig, want ze weegt er flink in.
Dus niet te veel blind staren op de regeltjes en gewoon lekker naar je kindje kijken en luisteren wat het nodig heeft!
Succes!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

quote:

Ze krijgt idd. om de 4 uur een fles en niet een keer om de 2. Heb ik verkeerd opgeschreven. Ze krijgt soms 5 en soms 6 flessen omdat ze soms snachts komt. Het gaat mij erom dat als ik de flessen verhoog naar 150 ml, dat ze dan volgens richtlijn, snachts geen fles meer mag, want dan krijgt ze soms een fles teveel. Hoop dat het duidelijk is.

Goudvisje je zegt dat het niet zo nauw komt, maar heb weleens gehoord, dat je een kind kan overvoeren zeg maar en dat dit voor haar heel slecht is. Heb ook weleens gehoord dat je nooit meer dan 1 liter mag geven. Dus vandaar dat ik het niet meer weet.

Als je kleintje zelf aangeeft genoeg te hebben aan 5 flessen, dan is dat ook zo. Als je bang bent dat ze dan te weinig krijgt kan je 5 keer 150/5 geven net als Danielle zegt.
Maar je hoeft je nooit druk te maken of je kindje te weinig of te veel binnen krijgt, want dat geven ze zelf heeeeeeel duidelijk aan.
Als je borstvoeding zou geven zou je ook niet precies zien wat je kindje binnen krijgt, dus met flesvoeding hoef je het ook echt niet zo strikt te nemen als op het pak staat. Het zijn pure richtlijnen en elk kindje is anders.
Amy is nu bijna 5 maand, maar krijgt al vanaf dat ze 2,5 maand was 4 flessen. Eerst 4 flessen van 120/4, toen 4 flessen 150/5 en nu sinds al een poosje 4 flessen van 180/6. Dus zij houd zich totaal niet aan de richtlijnen hoor En ook helemaal niet nodig, want ze weegt er flink in.
Dus niet te veel blind staren op de regeltjes en gewoon lekker naar je kindje kijken en luisteren wat het nodig heeft!
Succes!

Wat je zegt is waar hoor, ze mogen maximaal 1 liter melk per dag. Maar als je dus 6 flessen van 165 ml zou geven, dan kom je op 990 ml wat dus gewoon mag!
Dus lekker ophogen naar 150/5 die flessen en waarschijnlijk zul je zien dat ze 's nachts helemaal niet meer zal komen en het lekker bij 5 flessen laat.
Succes!

A. krijgt hier 5 flessen van 180cc en 1 fles van 210c…
Hij zit dus ruim boven he tlimiet maar meneer krijgt al voeding voor de hongerige baby en neemt met minder geen genoegen… We zijn allang blij dat hij er 4u tussen laat zitten haha.

Hoe oud is je kindje?

Ik zou gewoon proberen op te hogen.

Dan ga ik dat doen. Ze is 5 weken. Ga gelijk de laatste fles verhogen en morgen ook. Bedankt voor het meedenken!!!

quote:
A. krijgt hier 5 flessen van 180cc en 1 fles van 210c... Hij zit dus ruim boven he tlimiet maar meneer krijgt al voeding voor de hongerige baby en neemt met minder geen genoegen... We zijn allang blij dat hij er 4u tussen laat zitten haha.

Hoe oud is je kindje?

Ik zou gewoon proberen op te hogen.

hoi
ik vond dat ook lastig die overstap van 6x120 naar 5x150.
maar ik deed t zo dat ik overdag gewoon die 150 ben gaan geven, die dronk hij niet meteen allemaal leeg. en als hij dan 's nachts zou komen zou ik hem een klein flesje geven (90cc), dat is 1x gebeurd daarna werd hij nog 1x 's nachts wakker, ik hem een fles geven, wilde hij helemaal niet! dus sinds dien op 5 flessen en 's nachts als hij wakker wordt een speentje en een aai.

maar ik moet wel zeggen dat Sam iets ouder was, hij was 8weken toen we dat deden.

succes!

Ik begreep wel wat je wilde zeggen maar dat is wat ik bedoelde dat als je er overdag 1 fles afhaalt je flessen dan omhoog doet. Zo kom je inderdaad op de juiste hoeveelheden. Ze mogen niet teveel dat klopt maar het is net als wat Goudvisje zegt wat er op het pak staat is een richtlijn. Ze geven echt wel aan dat ze genoeg hebben gehad. Het ene kindje heeft meer nodig en het ander kindje minder. Zolang ze maar groeien. Als jesper 's nachts toch nog kwam deed ik net als gidget een klein beetje meestal 90/3. Ene keer dronk hij het wel leeg en de andere keer niet.
Jesper heeft daarentegen zeker nog tot 9,5 mnd 4 flessen van 180/6 gehad overdag, waarvan 's morgens pap. Dit mag eigenlijk ook niet als ze brood e.d. krijgen maar ja…hij had het nog nodig.

Hoe gaat nu 's nachts en met het ophogen van de flessen?

Groetjes Daniëlle

quote:

Ik ga haar morgen weer naar 6 x 120 zetten, want het was vandaag echt drama. Ze dronk de fles wel op van 165, maar het leek te veel, want daarna huilde ze steeds en elke keer als ik erheen ging, moest ze weer boeren en hikken. Volgens mij is dit een te grote hoeveelheid voor haar.

Ik begreep wel wat je wilde zeggen maar dat is wat ik bedoelde dat als je er overdag 1 fles afhaalt je flessen dan omhoog doet. Zo kom je inderdaad op de juiste hoeveelheden. Ze mogen niet teveel dat klopt maar het is net als wat Goudvisje zegt wat er op het pak staat is een richtlijn. Ze geven echt wel aan dat ze genoeg hebben gehad. Het ene kindje heeft meer nodig en het ander kindje minder. Zolang ze maar groeien. Als jesper 's nachts toch nog kwam deed ik net als gidget een klein beetje meestal 90/3. Ene keer dronk hij het wel leeg en de andere keer niet.
Jesper heeft daarentegen zeker nog tot 9,5 mnd 4 flessen van 180/6 gehad overdag, waarvan 's morgens pap. Dit mag eigenlijk ook niet als ze brood e.d. krijgen maar ja…hij had het nog nodig.

Hoe gaat nu 's nachts en met het ophogen van de flessen?

Groetjes Daniëlle

En als je gewoon probeert 5 keer 120/4 te geven?
Amy dronk met 2,5 maand al 4 flessen van 120/4. Ze was toen ook al 6 kilo.
Amy heeft daarna ook nooit meer flessen gehad, ze is altijd op 4 gebleven.
Het blijft toch een beetje uitproberen met die kleintjes. En als ze aan 5 keer 120/4 genoeg heeft dan is het klaar! Je hoeft sowieso niet bang te zijn dat ze te weinig krijgt, want baby’s laten zelf echt wel merken als ze honger hebben

Ik geef haar nu alweer een paar dagen 6 x een fles. Maar wat ik vergeten te vertellen was is dat ik ha. nutrilon geef en deze schijnt beter verteerbaar te zijn dan de standaard. Als ik haar de nachtvoeding minder geef dan houdt ze honger, het nadeel is dat ze nu s ochtends haar eerste voeding niet zo veel honger heeft en dan max 100 drinkt, terwijl ik dit liever omgedraaid heb.

Ze kan soms moeilijk poepen en laat veel windjes, is de ha voeding dan het best geschikt of kan ik langzaam overgaan op standaard omdat deze beter verzadigd.

HA is hypo-allergeen geloof ik he.

Merk je aan haar dat ze last heeft van het moeilijke poepen? Dus dat het wat pijnlijk is? Zo ja dan kan je misschien ook overstappen op Nutrilon Omneo. Dit is voeding voor krampjes maar ook voor moeizame ontlasting. Bij jesper heb ik dit gegeven, na te zijn begonnen met HA, ivm de krampen. Omneo is wat dikkere voeding dan de HA. Alleen zo gelijk overstappen is ook niet goed geloof ik. Ik heb dus dat ik er mee begon met de Omneo gemengd met de HA. Ze krijgt nu 120 cc met 4 schepjes he. Dus je zou kunnen beginnen met 3 schepjes HA en 1 schepje Omneo of 2 om 2 en vervolgens alleen Omneo te geven.

Als ze er geen last van heeft en verder geen allergieën dan kan je ook overstappen op standaard volgens mij hoor. Ik zou dan ook hier wel eerst gaan mengen. En vervolgens alleen standaard geven.

Groetjes Daniëlle