1 armpje los uit doek

Hallo,

Wij zijn bezig met proberen om Dani uit de inbakerdoeken te krijgen. We doen het rustig aan en ik probeer nu 2 slaapjes (ochtend en middagslaap) met 1 armpje los te doen. Mocht 1 slaapje nou echt rampzalig gaan en slaapt hij weinig dat gaat het 2de slaapje wel volledig in de doeken.
Nou sabbelt Dani heel veel op zijn handjes en aangezien nu 1 armpje vrij is heeft hij dus de mogelijkheid om op dat handje te sabbelen. Op zich mag hij dat van mij natuurlijk wel, maar hij houdt zichzelf hiermee wakker. Hij is nl heel druk met sabbelen en proberen zijn handje in zijn mond te doen. Nu bijvoorbeel ook, hij ligt in bedje en is moe maar blijft maar wakker en ik hoor hem sabbelen.
Ik neem aan dat ik dit maar gewoon moet laten, hij moet er uiteindelijk toch wel aan wennen. Straks heeft hij weer 2 armpjes vrij (kan hij beide handjes in zijn mond stoppen, haha) en dan moet hij daar ook mee om kunnen gaan.
Vind alleen lastig, want hij slaapt hierdoor wel slechter (niet alleen door handjes, volgens mij ook door zijn extra vrijheid).
Ik moet nu eigenlijk wel doorzetten, want hij moet uiteindelijk een keer uit die doek. Ik heb nog 1,5 maand maar heb die tijd wel nodig denk ik…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,
Minke heeft ook de eerste 6 maanden ingebakerd geslapen en is er nu ( fijn!) al een paar maanden vanaf. Gelukkig ging het afbouwen binnen een paar dagen goed. Ze werd wel vaak wat eerder wakker maar ach dat hebben we maar geaccepteerd. Trok ook vanzelf weer bij. Overigens ben ik pas na ruim 5,5 maanden gaan afbouwen… je hebt in principe natuurlijk nog even…
Zo te lezen heeft je kindje nog zuigbehoefte. Is een speentje geen idee? Werkt hier nog altijd prima

Gewijzigd door - Linette1 op 02 Apr 2009 14:06:33

ik heb rico niet met 1 armpje losgemaakt, gewoon meteen de volle mep alleen wel OM het slaapje, dan wel dan niet, en als dat goed ging weer een slaapje afbouwen.
vergeet niet dat tijdens een sprong dit amper tot niet gaat lukken…en ik denk dat je kindje nu wel in een sprong zit

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Aan een speentje willen we eigenlijk niet beginnen. Deze heeft hij helemaal in het begin wel gehad, maar al vrij snel gebruikten we geen speen meer en op speentjesdiensten te voorkomen, laten we dat ook liever zo

In een keer hebben we ook geprobeerd, dat ging de 1ste dagen redelijk, maar daarna werd hij steeds moeier etc. Ik denk dat jey voor Dani beter is om langzamerhand te wennen. Als 1 armpje goed gaat dat willen we inderdaad wel slaapjes gaan afwisselen met de slaapzak.

Wat betreft het sprongetje. Zou heel goed kunnen dat hij daar mee aan het beginnen is. De laatste 2 dagen is hij toch wat huileriger en slaapt minder goed. Nu hoest hij ook wel, maar hij is 4,5 maand en dan komt er weer een sprong.

Spenen zorgen ook voor troost enne ze zijn makkelijker af te bouwen dan een duim he

En tullendienst valt hier op zich best mee. Het is dat ze vanacht bezig was te kijken of ze de bovenkant uit haar bed kon duwen, anders weer een nacht zonder dienst.

Zou als het niet lukt toch kijken of een tul hulp biedt. Voor Dani is het ook moeilijk nu lijkt me.

Groetjes,

Michèle

Uiteindelijk gaat het erom om het voor hem zo goed mogelijk te doen. Maar hij moet natuurlijk ook weer wennen aan de nieuwe situatie. Vind het best lastig om de grens op te zoeken en te kijken hoever we moeten gaan.

Ik denk dat een speen ook niet direct de oplossing biedt hoor. Hij heeft nu natuurlijk ook zijn handje en als zijn speen dan uit zijn mond valt zal hij toch weer aan zijn handje beginnen. Ik denk dat hij dat ook lekkerder vind. Hij is bijna duimend geboren haha

Hmm, ja die speentjesdienst… wij hebben mazzel ( tot nu toe in elk geval) , Minke kan hem prima zelf pakken en in haar mond stoppen. Ik leg altijd wel een extra speen in bed 's nachts dan graait ze meestal raak . Wij hoeven er eigenlijk nooit uit. Maar snap het natuurlijk helemaal als je er niet aan wilt beginnen.
groetjes

tenzij Dani heel hysterisch wordt s’nachts kun je hem oppakken ik zou hem niet meteen eruit halen bij de eerste kick, eerst toch tutje proberen hem te kalmeren door zachtjes te neurieen of zingen waar je ook maar zin in hebt en over zn hoofdje aaien (van haartjes naar de brug van de neus wil wel is helpen om een hysterica te doorbreken, of een keer zachtjes in het gezicht blazen, dan happen ze naar adem(ziet er misschien zielig uit maar is het niet, je doet het om m te helpen) zodat ze even weer “bij kennis” zijn en dan moet je hem meteen afleiden door bijvoorbeeld zachtjes in je handen te klappen en een liedje te zingen…wel zo zacht mogelijk…ondertussen gewoon het hoofdje blijven aaien als je uitgeklapt bent dan want dat is dus alleen om m even te “temmen”) daarmee ga je door totdat hij rustig is, geeft zn speentje zet zn mobile/muziekdoosje/knuffeltje of wat je dan ook hebt aan en niet meteen aanlopen. achter het bedje gaan staan en je handen nog op de deken houden bij de beentjes. zodra je het idee hebt dat ie echt rustig is heel sneaky de kamer uit lopen.
haha hier werkte het. maar soms kon ik zn hysterische uitval niet stoppen dus dan pakte ik m wel even. succes

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090402/NWxp.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/IkcKp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 02 Apr 2009 16:34:28

He goed zeg Inge jouw ‘hystericamethode’! Zelf verzonnen?

Hier wrijft Julia nog steeds veel in haar oogjes Saro, en daardoor houdt ze zichzelf soms ook wakker. Dat zit er nu eenmaal in. Eigenlijk geef ik je wel gelijk dat je niet aan de speen begint, want wij draaien zoals je weet soms overuren. Ik zou Dani eerst op zijn handje laten zuigen. Ik denk wel dat je goed bezig bent met afbouwen. Bij ons duurde het ook heel lang he, maar nu slaapt Julia goed in de slaapzak. Ze is wel onrustig soms, maar dat is de aard van het beestje. Over het algemeen slaapt ze wel goed, meestal wordt ze 2x wakker, met afgelopen tijd natuurlijk als dieptepunt even. Maar het gaat nu alweer beter. Je hebt nog de tijd met Dani en als je merkt dat het niet lukt, gewoon nog even inbakeren. Het komt vanzelf hoor! Rustig aan, geef je ventje even de tijd he?

Groetjes Rainbow, trotse mama

ja er waren tips die ik gekregen had (niet allemaal) om gewoon je kind te troosten,
maar ik gebruik gewoon die tips achter elkaar en mn eigen ideetjes erbij geplakt natuurlijk.
ja goed he
rico was vanochtend om 10 over 7 wakker, (misschien wat eerder mara meestal gaat hij eerst kletsen in bed) om kwart over 7 was ie heel boos dat ik niet opschoot met zn fles (ja hallo, ik sliep nog half)
maargoed… hij begon dus heeeeeeeeel hard te schreeuwen.

nog is iets he…rico heeft een nieuw soort huiltje. en ik snap niet wat het betekend, hij doet het nu al een week…zo nu en dan (niet in een bepaalde situatie anders was het wel te begrijpen) en het lijkt alsof hij schreeuwend huilt…alsof ie boos is maar dat is het niet want hij doet het ook als hij 't naar zn zin lijkt te hebben, en boos zijn klinkt anders, niet als huilen maar gewoon als schreeuwen…maar hij huilt er dan nu bij ofzo.
nouja…vaag dus

Weer iets geleerd vanuit z’n sprongetje Inge! Misschien heeft het te maken met nieuwe geluidjes maken, stemoefeningen enzo. Temperamentje hè, die Rico. Haha.

Groetjes!

Inderdaad lekker vaag je omschrijving van het nieuwe geluid! Hoe kunnen wij je nu helpen? Kun je het niet even opschrijven, zo van oeoeoeoeoeoe-aaaa-nanananana ofzo, hoe het ONGEVEER klinkt?

Groetjes Rainbow, trotse mama

hahaha dat wordt moeilijk rainbow,
het is iets van aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaahaaa!!! maar met een huil geluid erbij
en Mriek, ja dat dacht ik ook al, en temperamentje? haha echt he! niet normaal hij is zoo druk en hij wil constant springen als ik m vast heb en pfff mama krijgt het in dr rug, en lachen de heeeeeele dag, en krijsen gillen alles door elkaar echt toff

Hier ook één met een temperamentje! Inderdaad, heel leuk. Maar ook fijn als ze dan weer in bed liggen…haha.

Groetjes!

pff ja, ik kreeg net echt even een huil moment.
het warme meer drukke dag en ik ging even op bed liggen en mn vriend kwam zovan: wat is er schat? ik zo: "ik ben gewoon…"en toen kwam het, maarja nou is mama weer happy

Heb ik ook weleens hoor. Gooi het nog steeds op ontzwangeren, maar dat moet eigenlijk wel klaar zijn hier volgens mij…haha. Ach, lucht lekker op toch? En daarna weer met frisse moed verder!

Groetjes!

haha ja precies Mriek, ach we zijn en blijven vrouwen…en we zijn toch wel stiekem sentimentele wezens