Geen zittend kont

God, Ik werd van het weekend helemaal stapeldol van Sanne. Die meid heeft geen zittend kont. Mijn man en ik hebben eens geteld. We kwamen op 6 tellen uit. Dat was het langste moment dat ze rustig bij me kwam zitten. En druk kletsen. Dat vind ik wel erg gezellig hoor. We zijn dan ook op de fiets naar dorp gegaan is toch zo’n kwartier tot 20 minuten fietsen ik dacht dat wordt wat, maar mevrouw vond het geweldig en maar doorkletsen “da trekker” en “doei doei bebe” En maar heen en weer wiebelen op haar zitje.
Maar aan tafel is het dus een ramp momenteel. Ze blijft niet gewoon zitten, ik maak er niet zo’n probleem van als ze maar eet. Maar gisteravond waren opa en oma hier en volgens mij moest ze gewoon aandacht hebben. Op een gegevn moment zat ze andersom in de stoel te tetteren en alchen naar opa. Hij moest natuurlijk ook lachen. Maar toen werd ze toch echt vervelend en ging staan in haar stoeltje. Paar keer wat van gezegd en natrrulijk was het er niet mee eens. Goed dan ga je er nu uit en ga je maar spelen. Ik wil geen ongezellig mensen aan tafel hebben.
Brullend kwam ze terug en ik zei ga je dan zitten? Ja zei ze. Niet dus.
Weer eruit gezet. En natuurlijk weer brullen. Laatste kans meid zei ik, ga je nu zitten anders blijf je daar? Ja zei ze heel lief. En verrek ze bleef heel rustig zitten en heel lief lachen naar opa.
Vanochtend had ze maar een stukje brood gegeten en zei Elmo kijke. Ja doei, er komt geen tv aan als jij niet fatsoenlijk je brood hebt gegeten.
Is dit een fase?
groetjes Carolien

Oh, Eva heeft een wisselende zintkont. Dan geeft ze aan dat ze wil zitten en dan gaat ze gewoon heel lang in haar stoel zitten en spelen. Dat is wel ideaal. Maar op schoot is het ongeveer 4-6 tellen en dan wurmt ze zich weer weg. Jammer, want ik vind het ook gezellig. Als de laptop aan gaat, komt ze aanrennen en zegt ze: “Bumba?” Daar gaat ze dan wel rustig voor zitten, rustig 3-4 filmpjes lang! Op de fiets blijft ze ook goed zitten en dan zegt ze weinig. Ze is dan alleen maar rond aan het kijken en aan mijn stuur aan het pielen. Dat omdraaien naar opa of gaan staan in haar stoel doet ze hier ook, maar dan gaat ze er ook gewoon uit. Het ene kind is nu eenmaal drukker dan het ander, dus misschien is Sanne gewoon niet zo’n zitterd? Tijdens het eten is het wél vervelend. Het is hier dan ook: blijven zitten en anders gaat je bord weg. Maar als ze genoeg heeft, zet ze haar bordje zelf al weg en zo erg vindt ze dat dan ook niet. Moeilijk he?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Morgan zit wel stil als ze moe is dan kijkt ze tv met je of lezen we een boekje. als ze heel erg moet wordt heeft ze overigens weer geen rust in der kont hoor. En met eten zit ze wel stil, en als ze klaar is kijkt ze tv als wij nog eten maar wel in der spoel.

Groetjes,

Michèle

Hier eentje die steeds vaker wat langer stil kan zitten en helemaal als bumba od de teletubbies op tv zijn
In zijn kinderstoel zit hij vast dus kan niet veel tijdens het eten

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hier nog zo een hoor!!
Zolang hij lekker eet, is het geen probleem, maar als hij klaar is, doet hij zijn slab af en duwt zijn bord weg, en klimt uit zijn stoel.

MAG NIET!! Hij moet wchten tot iedereen klaar is!
Ik zet het 1, of 2 keer terug, en anders gaat hij in de hoek (strafhoekje, zonder kinderstoel). Hij snapt het dan, en blijft daarna meestal zitten, maar niet altijd.

Het strafhoekje wordt sowieso frequent gebruikt hier de laatste tijd, maar hij snapt het dan wel.

Liefs, Anne

Ze is alleen rustig als Elmo, koekiemonster en Ernie op tv is. En als ze chipies heeft zoals gisteren. Maar anders is het klimmen en klauteren en rennen.
Boekje lezen heeft ze geen geduld voor. Was altijd wel zo. Het is de laatste 3 dagen heel erg geworden.
Ik laat haar maar. Misschien kwam het ook wel door het mooie weer.
Ze sliep de laatste dagen ook zomaar 3 uur lang 's middags.
Zomer in haar bolletje!

groetjes Carolien

Ja hier ook zo erg, overdag vind ik het niet erg, maar bij het eten vind ik het heel vervelend, bederft mijn eetlust, en weet echt niet wat ik er aan moet doen. Heb geen zin een een schreeuwende kleuter die aan mijn been loopt te trekken als ik nog zit te eten of andere vervelende dingen. Op haar kamer zetten werkt ook niet meer want dan gaat ze gewoon heel hard roepen; mama ik ben klaar ik ben nu weer lief! hahahaha, maar dan zet je d’r terug en 2 minuten later is het weer hetzelfde ge&%$$^ grrrr! strafhoekje werkt hier ook niet, madam zit in een erg uitdagende fase! iemand een idee voor stilzitten bij de maaltijd, oohhhh eten wegzetten helpt ook niet hoor, kan d’r op dit moment weinig schelen of ze wel of niet eet!

Zitten jullie kindjes niet vast??

Liefs Michelle

Ik weet zeker als ik Sanne vast zet dat helemaal flipt. En ik denk ik ook, dus dat ga ik niet proberen. Ik denk gewoon volhouden, ben je vervelend ga er dan maar uit en dan eet je maar niet.

Dylano is niet bekwaam om los in zijn kinderstoel te zitten, die zou er zo uitliggen

En indien ik regelmatig met hem alleen eet en dan naar de keuken moet om het toetje te pakken zou dat niet werken.

Liefs Michelle

Ow en hij weet niet beter want dat is al sinds hij in de kinderstoel zit dat hij vastzit.

Liefs Michelle

Ik eet ook altijd alleen met sanne, maar ze blijft wel altijd in haar stoeltje. Klimt er nog niet uit. Maar ze ouwehoert gewoon. Dan gaat ze staan en dan weer zitten met haar beentjes onder haar kont en dan weer staan.
Als ik het toetje ophaal blijft ze ook gewoon in haar stoel.

Jony zit ook vast in haar kinderstoel.
Ze heeft een fase gehad dat ze haar tuigje afdeed, dan zette ik haar met tripp trapp en al in de gang… Het is een week lang niet leuk geweest aan tafel maar sinds dien doet ze het niet meer.

Greetezz Cora

Mijn dochter zit al bijna een jaar niet meer vast, werd levens gevaarlijk, die heeft zich ooit bijna aan het tuigje opgehangen zo eigenwijs is ze, dus uit angst heb ik die d’r meteen uit gegooid, nou zelfs los begin ze het nu te bestieren hoor, gillen, met dingen gooien, onderbreken als we aan het praten zijn, negeren wert to op zekere hoogte, maar tja, ik gooi het op PP maar leuk is anders, elke avond is mijn dinner verziekt! ja sorry zo noem ik het maar, krijg geen hap door me keel met haar aan tafel, dus nu hebben we besloten dat ze maar weer alleen gaat eten en dat wij weer gaan eten als ze naar bed is!

Als ik het zo lees, zou je haast denken dat het een fase is waar nu bijna iedereen mee te maken heeft. Hier ook zo eentje. In de kinderstoel zit hij altijd in zijn tuigje maar hij duwde zijn kinderstoel steeds van de tafel af door zich met zijn voetjes af te zetten tegen de tafel. Nu zit hij met een verhoger op een ‘grote mensen stoel’ en daar is hij zo trots op dat het een stuk beter gaat (en hij weet: klooien is weer terug in die kinderstoel en dat wil hij absoluut niet!). Zijn gewone stoel staat met rugleuning tegen de muur dus afzetten heeft nu geen zin meer

Misschien is het een idee om de voetenplank te verwijderen als ze er daardoor uitklimmen? Of lager zetten zodat er met hun voetjes niet bij kunnen? Zodra Julian in een restaurant in een stoel met voetenplankje zit, klimt hij er ook uit. In een restaurant zit hij ook in een tuigje, is hij gewend en hij vindt het prima. Hij heeft zelfs een periode gehad dat hij in het winkelwagentje met een tuigje vast zat. Omstanders vonden het zielig maar na enige uitleg dat ik niet wilde dat hij er uit zou kieperen als ik de boodschappen aan het inpakken was, kwam er opeens allemaal begrip

Ik houd hem tegenwoordig erg goed in de gaten als hij in zijn kinderstoel zit, want hij klimt er in en uit!
Er is dan ook altijd iemand bij als hij er in zit (en hij wordt er ook niet meer in voor de tv gplaatst 's ochtend)

Liefs, Anne

Eva had er ook een handje van om zich af te zetten tegen de tafel, waardoor ze dan bijna omkiepte. Ze zijn ook allemaal hetzelfde he! Allemaal peuters in wording! Eva zat altijd vast met een riempje, maar nu niet meer. Dat gaat eigenlijk wel goed. Haar stoel vindt ze nog steeds fijn om in te zitten. Ze klautert nu ook steeds meer zelf op haar stoeltje aan het tafeltje, om te tekenen of thee te zetten. Dan zegt ze: ‘titten’ en dan zie je haar er echt op klimmen. Dat is dan wel weer lief. En op de bank zit ze ook graag. Het duurt allemaal maar even, maar ik laat haar maar. Zolang ze niet klooit met eten dan, want dan is het hier ook: weg met het bordje! Maar wat ik al zei, het maakt haar weinig uit hoeveel ze eet. Soms eet ze veel, soms leeft ze van de lucht!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik heb het blad van de stoel losgemaakt en schuif zijn stoel tegen de tafel aan. Hij blijft netjes zitten en vind het veel leuker zonder blad. Hij zit niet vast en als hij aan tafel moet klimt hij er zelf op en na het eten ook weer zelf eraf.

Liefs

Dylano heeft ook geen blad meer voor zijn kinderstoel dus zit indd gewoon aa ntafel net als wij. Hij klimt er wle zelf op maar af nog niet maar dat ligt volgens mij meer aan moeders dan aan Dylano zelf

Liefs Michelle