Ik ga op mijn handen zitten.
Groetekes, Sje
We begrijpen het wel, maar begrijp je ons ook. Als je zo graag zwanger wil worden wat ik me in jou positie goed kan begrijpen. Als ik een kinderwens zou hebben en maar 1 kans zou hebben zou ik hem ook grijpen, alleen zou ik zelf alles wat los en vast zit llezen om er acjter te komen hoe het zit.
Dus google is dat het eerste toverwoord en niet vragen op een forum hoe een cyclus werkt. Dat komt tja hoe kan ik het netjes uitdrukken. Onvolwassen en niet serieus over en dan zeggen wij als ervaren moeders als je dat al niet weet waar je dat kan vinden of hoe het werkt hoe wil je het dan in vredesnaam met een baby gaan doen. Heb je er wel goed over nagedacht.
Snap je ons ook een beetje. Wij hebben allemaal een kindje en sommige zijn zelfs jonger dan jij en wij weten dat het geen rozengeur en manenschijn is. Dus zie het van twee kanten en sommige van ons ja die kunnen iets passievoller reageren zeg maar.
Groetjes,
Michèle
@Michèle, jij schrijft precies hoe ik het ook bedoelde!
Het hele verhaal komt op mij over zoals het volgende. Iemand zat ooit op een zaterdagmiddag met haar vriend op een terrasje in het zonnetje. Ze vroegen zich af wat ze hierna eens zouden gaan doen en toen kwam een van de twee op het idee om een hond te gaan kopen! Waarop de ander enthousiast reageert.
Ze hadden zich nog nooit in het hebben van honden verdiept. Wisten er helemaal niks over! Diezelfde dag nog komen ze thuis met een hond!
Dat beestje was erg schattig toen het nog een pup was, maar het kreeg geen enkele vorm van opvoeding, begeleiding, cursus etc. omdat die mensen er totaal onvoorbereid in gedoken waren!
Duurde niet lang voordat ze die hond hartstikke beu waren omdat ze zich er erg op verkeken hadden wat het hebben van een hond nou precies inhield.
Niet dat ik een kind vergelijk met een hond, maar ik wil met dit verhaal mijn gevoel illustreren wat ik krijg bij de berichten van Regina.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 24 Feb 2010 20:27:19
En Regina, je spreekt over jezelf in termen als “meisje van 19”. Zie je wat je schrijft? En dat bedoel ik niet rot, maar het zegt wel iets over in welke fase van het leven jij nog zit. Hoe graag je ook wilt, en hoe hard dit mogelijk ook klinkt, je bent er nog niet klaar voor om kinderen te krijgen. Want anders noem je jezelf geen meisje meer.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 24 Feb 2010 20:30:09
Ik snap niet dat je gyn akkoord gaat met dat jullie nu met kinderen willen beginnen. Mijn zus is vorig jaar ook geopereerd. Zij moest daarna verplicht!!! een jaar aan de pil. Daarna werd er weer een inwendig onderzoek gedaan en als het dan goed was kreeg ze weer groen licht. Bij haar is gelukkig nu alles goed.
Ik persoonlijk snap dat als dit alles serieus is, laten we dat voorop stellen dat je een kinderwens hebt. MAAR je bent nog erg jong en de dokters zijn inmiddels zover met methodes om zwanger te worden. Waarom zou je nu, nu je nog in de onderzoeken zit zwanger willen worden. En wat als je nu zwanger wordt en over een maand of 2 krijg je uitslag dat je toch geopereerd moet worden. Dat kan dus dan niet omdat je zwanger bent. En een zwangerschap duurt 9 maand. 9 maand dus dat de beginnende baarmoederhalskanker, want dat is het verder kan gaan. Misschien kun je daarna wel helemaal niet meer van je kindje genieten! Besef dat wel goed.
Ik zou de uitslagen afwachten, pas als alles goed is zou ik me bezig gaan houden met kinderen. Mocht je dan niet zwanger worden kunnen ze je altijd helpen.
Ga nu dit bericht maar beeindigen, merk dat er een lichtelijke irritatie op komt, nu ik hier verder over nadenk en zo.
Groeten Egberta
weet je zelf wel hoe het is om dan bang te zijn dat je helemaal geen kind meer kan krijgen, als je niks hebt om voor te vechten, maarja julle zullen zeker allemaal van perfecte gzinnetjes komen en zo gemakkelijk zwanger geworden op je 25/30.
niks geen zorgen aan je hoofd.
en hallo, als iemand zus dat heeft hoeft niet te zijn dat ik precies hetzelfde heb. EN ALS JE MIJN VERHAAL GOED LEEST
is dat ik (waarschijnlijk ) wel zwanger kan worden, maa na dat ik ben geopereerd het kind niet kan voldragen, dus en wat kan een gyn daar nou aan doen…
mja ik stop nu maar want ik krijg een zware irritatie
jullie zijn gwn aan het vooroodelen.
quote:
weet je zelf wel hoe het is om dan bang te zijn dat je helemaal geen kind meer kan krijgen, als je niks hebt om voor te vechten,
JA!
quote:
maarja julle zullen zeker allemaal van perfecte gzinnetjes komen en zo gemakkelijk zwanger geworden op je 25/30. niks geen zorgen aan je hoofd.
NEE!
Je beschuldigt ons van veroordelen, vooroordelen en kwetsen. Als je echt doorhad hoe moeilijk en verdrietig het kan zijn als je onzekerheid hebt over het moederschap of als je moeder bent en je maakt geen makkelijke periode met je kind en/of je gezin door, dan had je deze opmerkingen niet gemaakt!
Dus begin me steeds sterker af te vragen hoe serieus jouw berichtgeving is en of we niet weer belazerd worden door een grapjas die zich verveelt in de vakantie.
Groetekes, Sje
Regina. Enig idee hoe je iemand kan kwetsen met de opmerking van jullie zijn een perfect gezin op jullie 25ste!!! Het waait niet iedreen aan. Denk daar maar eens over na. En de opmerking van als je zus het heeft gehad dat jij het zelfde moet hebben.
Ik vind dat je je onvolwassen gedraagd. En hoe kan een kind een kind opvoeden.
Als ik Sje en Asje een tip mag geven, sluit deze topic. Hier zullen een berg boze en vervelende reacties op volgen.
Ik ben zeer gekwetst met de opmerking over makkelijk zwanger worden en perfecte gezinnen.
Ik heb helaas geen rechten om te moderaten. Lijkt er soms wel op dat ik bij de redactie hoor maar dat is niet zo. Ik bemoei me alleen altijd overal tegenaan.
Groetekes, Sje
Misschien Asje en/ of Kim maar even vragen om hier een slot op te gooien want dit gaat verder nergens meer over.
Groetjes,
Michèle
Tja ook moderators moeten soms werken, ook al komen ze uit een perfect gezin waar alles dan maar komt aanwaaien alsof het de normaalste zaak is. (goh je moest eens weten )
Ik probeer je nog te vertellen dat de toon ook anders kan, dat wat er gezegd werd niet meteen zo zwaar opgenomen moet worden, maar klaarblijkelijk is die boodschap niet aangekomen en zijn we beland in de verwijten. Jammer…
Maar aangezien dit nu een topic word met boze reacties, ga ik hem dus inderdaad maar op slot gooien. Bedenk een volgende keer dat een geschreven woord niet altijd de aard van de toon weergeeft waarmee de schrijver het geschreven of bedoeld heeft.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!