Zwanger en mozarella

Deze vraag hoort hier niet helemaal thuis maar ik wil het wel heeel graag weten. Gisteren las ik toevallig een stukje over rauwe kazen die niet tijdens de zwangerschap gegeten mogen worden, daar stond ook mozarella bij. Nou dacht ik dat dat wel mocht ??? Tijdend de zwangerschap van Julian heb ik dat weleens gegeten (wel warm), en bij een volgende zw.sch. zou ik het zo weer doen…tot ik dat gisteren las. Heeft iemand een idee??

Ik heb nog even zitten neuzen op google, en op een belgische site stond dat mozarella niet mag. . Het is niet zeker dat ik zwanger ben, maar het risico wil ik gewoon niet nemen. Wel lastig, want ik ben nog niet ongesteld geweest (bv) en heb dus niet die bevestiging wel of niet zwanger. Dus laten we alle ‘verboden’ etenswaren maar staan. Het is uiteindelijk voor een goed doel . doeii

hoi hoi
volgens mij is deze vraag al een keer voorbij gekomen
misschien kan je m is opzoeken??
wat ik me er nog van herinner is dat als het in nederland is gemaakt het geen kwaad kan, maar pin me er niet op vast hoor!!!
het veranderd zo snel wat wel en niet mag pfffff om gek van te worden
zo hoorde ik in mijn laatste zwangerschap dat je geen kaneel mocht???nooit van gehoord , maar goed dat eet je ook niet dagelijks
ik zou ook even voor je zoeken

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 4 mnd

Hoi,

Volgens mij moet je gewoon op de verpakking kijken en als daar op staat dat het met au lait cru (rauwe melk) is bereid dan mag je het niet.
Maar in nederland worden bijna alle kazen bereid met gepasturiseerde melk en mag je dus ook gewoon de brie en mozarella die daarvan gemaakt zijn.
Verder zit erin kaneel een stofje dat niet goed schijnt te zijn voor de ongeboren vrucht dus moest ik daar inderdaad ook opletten. Dronk namelijk veel kaneelthee.

Hoop dat je wat aan mijn berichtje hebt.
Groet Mama van Senna.

Ik heb toen idd de verpakking heel goed bekeken maar kon niet vinden dat het met rauwe melk bereid zou zijn. Dat de nederlandse versie wel mag dat wist ik niet. Er is ook zo weinig over te vinden. Maar ik ga het zeker nog even opzoeken hier. En dat van de kaneel weet ik ook ja, met 4 mnd zwangerschap kwam ik daarachter, en had ik al elke dag brood gegeten met appelstroop waar dus ook kaneel in zat. Maar ja…bedankt voor de tips !! Gr Sandra

Dat iets rauw melks is, is niet altijd duidelijk. Meestal staat er dan “au lait cru” op ( franse benaming voor rouw melks en ivm kazen staat het er dus ook vaak in het frans op ). Of iets rauw melks is moet erop staan of in het nederlands of in het frans dus, daarbij mag je hier geen rauw melkse kazen meer verkopen dacht ik. Ik neem daarom aan dat als het er niet op staat, dat je dit dan gewoon kan eten.

Kijk eens hier naar
http://forums.obgyn.net/vrouwengezondheid/VROUWENGEZONDHEID.0412/0446.html

Ik heb eens gelezen in een ouders-en-kinderen-tijdschrift dat er in Nederlandse supermarkten eigenlijk geen rauwmelkse kazen te koop zijn. Of je moet bij de specialiteitenafdeling gaan zoeken of bij voorbeeld bij een kaasboer. Daar is rauwmelkse kaas te koop.

Maar verder zou je alles veilig kunnen eten. Ik heb tijdens mijn zwangerschappen eigenlijk nooit nagedacht over Mozarella, gewoon gegeten.

Groetekes, Sje