Ik ben ook nieuw hier, na het lezen van jouw berichtje heb ik me ook geregistreerd.
Heel herkenbaar allemaal wat je schrijft!
Mijn dochter is nu 8,5 maand oud, en ze heeft altijd flesvoeding gekregen (BV kwam niet op gang na zware bevalling) maar ze vertoont wel ongeveer hetzelfde gedrag als je zoontje.
Ze krijgt nu 3 flessen per dag, een fruithapje, een yoghurt bakje. Tussendoor drinkt ze (net als jouw zoontje) goed water uit een open bekertje.
Ze weigert echter alles waar stukjes in zitten, en de meeste groenten. Ze hapt één keer, kokhalst, duwt alles er weer uit en weigert vervolgens. En ik ben dus al sinds 6 maanden aan het aanbieden, elke dag, en ik herken in jouw verhaal de moedeloosheid en wanhopigheid die je kan gaan voelen. Alsof je faalt omdat jouw kindje niet wil eten. Ik heb ook alles al geprobeerd, potjes, vers, etc, het maakt allemaal niet uit.
Zou inderdaad ook kunnen dat ze in de sprong zit, maar goed dan hoop ik dat die snel over gaat!!
Heb je ooit gehoord over de Rapley methode??? Dit is een link naar meer info: http://www.kindjeopkomst.nl/html/baby/rapley_001.htm
Ik ben ook regelmatig a la Rapley aan het aanbieden. Ze vindt dat in elk geval veel leuker, en speelt met het eten, duwt het telkens in haar mond, maar als ze er dan iets af bijt (ze heeft al 5 tanden), dan duwt ze de stukjes weer uit haar mond. Ze heeft echt nog maar 1 of 2 keer zitten kauwen, en dan kijkt ze heel vies en verbaasd, ik denk dat ze niet in de gaten heeft hoe ze het eten van haar tong naar links of naar rechts kan bewegen in de mond, om te gaan kauwen. Ik ga dat toch maar eens proberen, dat in het wangetje stoppen, om te zien of ze dan de smaak van het kauwen te pakken krijgt.
Ik voel me ook regelmatig gefrustreerd… mijn man snapt het niet goed, maar ja hij is ook niet degene die elke dag weer vol goede moed probeert…
Ach, uiteindelijk zullen ze wel leren eten toch??
En om een achterstand of autisme zou ik me echt niet te gauw zorgen maken, als je zoontje goed contact met je maakt en zich verder normaal ontwikkelt.
Liefs
mamatoB
Elke minuut die je in het verleden leeft, verlies je in de toekomst