Hoi Jody
Aan 1 handje lopen is toch een begin hoor. Zo begon het bij ons ook.
Komt vanzelf.
Tessie
Hoi Jody
Aan 1 handje lopen is toch een begin hoor. Zo begon het bij ons ook.
Komt vanzelf.
Tessie
He Tessie,
En begon het bij jullie ook zo, dat ze net als een pinguin liep?
Zo lekker stijf en onhandig. Hij weet heel erg goed hoe hij zijn beentjes kan buigen maar doet het tijdens het stappen maar een heeeeeeel klein beetje.
Ik weet zeker dat hij zelf zal stappen als hij eraan toe is maar ( ik schaam me een beetje als ik dit zeg ) wij wachten al zo ontzettend lang. Ik zie alle kindjes allemaal al stappen en Stef nog steeds niet. Boehoe!! hihihi
Het valt soms gewoon niet mee om altijd je geduld te bewaren. Je kan je kindje toch niet dwingen om iets te doen of zeggen waar het nog niet aan toe is maar toch…het zou zo ontzettend leuk zijn als ie in ieder geval voor zijn 2de verjaardag zelfstandig zou kunnen stappen.
Gr. Jolanda.
Ze loopt idd met de beentjes wijd en nog niet zoals wij.
En het is ook erg leuk als ze het kunnen, vind ik ook.
Maar dwingen zal niet lukken.
Tessie
Nee, zeer zeker niet.
Dat hebben we ook nooit gedaan hoor. In samenwerking met zijn fysio-therapeute…proberen we hem op een spelende manier bij te brengen dat het errrg leuk is als ie dat soort dingen kan. Inpakken als een cadeautje zovan: kijk, nu kan je er bij, als je staat. Dat soort dingen, snap je?
Maar hij doet het wel als ie daar zelf aan toe is. Stef is soieso een kindje dat dingen pas doet of zegt als ie zeker weet dat ie het kan of uit kan spreken. Hij is van zichzelf een heel onzeker typje. Toen hij bijv. ontdekte dat ie kon kruipen…viel hij ook nooit. Nu inmiddels wel omdat ie vaak TE enthousiast is. hihihi
Maar menig kindje is daar op zo’n moment nog wat onwennig mee. Dat bedoel ik met te zeggen dat ie het pas doet als ie zeker weet dat ie het kan en dan zijn de val-partijen hier in huis op 2 vingers te tellen. hihihi
Ach ja, we zien het vanzelf wel.
Gr. Jolanda.