Hoi Paloma,
Vreselijk he, die onrust en pijn bij je kindje. En het niet willen slapen overdag terwijl je weet dat je kindje hartstikke moe is. Ik kon er ook echt wanhopig en verdrietig van worden. Als ik terugdenk aan al die dagen en nachten dat we maar met hem over de arm heen en weer liepen om hem toch maar in slaap te krijgen…pff
Jasper heeft nl. ook verborgen reflux, de klachten zijn nog steeds niet over maar wel een stuk beter onder controle, en hij krijgt natuurlijk al langer vaste voeding, dat scheelt een hoop. We zijn nu een maand van de Losec af, en dat lijkt goed te gaan. Met regelmaar zie ik nog wel dat de voeding tot aan z’n keel omhoog komt, dan eindigt dat in een zuur gezicht, hoesten, slikken. Maar hij heeft nu geen pijn meer gelukkig. Dus ik hoop maar dat het zonder de medicatie goed blijft gaan.
Hoe gaat het verder met je zoontje?
Heeft ie alleen verborgen reflux (wat al meer dan genoeg is…) of zijn er nog andere klachten, b.v. eczeem, diarree/verstopping, darmkrampen.
Bij Jasper bleek uiteindelijk dat er niet alleen sprake was van verborgen reflux maar ook van koemelkallergie, vanaf het moment dat we op dieetvoeding overgingen werd ie ook een stuk rustiger.
Misschien ten overvloede aangezien je eerste kind ook reflux had, maar;
Heb je het bed al aan 1 kant opgehoogd met 1a2 dikke boeken?
En heeel heel goed laten boeren
Waar mogelijk na de fles een half uurtje rechtop laten zitten
En johannesbroodpitmeel door de flesvoeding (maakt het wat dikker waardoor het iets beter in het maagje blijft), wel de ontlasting dan even in de gaten houden.
Een speen met een kleine opening zodat het niet te snel naar binnen gaat want dat verergert de reflux ook.
Heel veel sterkte, hoop dat het snel beter gaat met je zoontje!
Probeer ook zelf je rust te pakken, even de zorg aan papa overlaten en een avondje weg, want het is echt zwaar en je hebt voorlopig nog wel wat extra energie nodig!
Groetjes Carolien.
p.s. @Pien, je mag de losec ook vermengt in een beetje voeding geven, heb ik aan de apotheker gevraagd omdat Jasper er zo ook van ging kokhalzen en het niet weg kreeg.