Wat zouden jullie doen

Ik moet volgende week weer voor mijn 3 maandelijkse onderzoek voor mijn suikers. En om te kijken of mijn cholestrol gedaald is. De laatste keer was deze 2.5 en ze willen hem bij suikerpatienten onder de 2.5 hebben, maar als ik op internet kijk naar de bijwerkingen zeker op lange termijn weet ik helemaal niet of ik dit wel wil slikken. Let wel ik ben 31 en moet ze als ik start de rest van mijn leven slikken. Zie onderstaande link voor de bijwerkingen:

http://www.infofyt.com/read/this/74/cholesterolverlagende_medicijnen,_
statines,_de_voordelen_en_de_nadelen.html

Heb ff de link in twee geknipt omdat anders het topic al meteen vervromfraaid was.

Wat zouden jullie doen? Het is overigens omdat je als diabeet verhoogde kans op hart en vaatziekte hebt.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 11 Feb 2011 16:47:18

Het lukt mij niet de desbetreffende site te vinden.

Ik krijg dan de melding dat de pagina niet gevonden kan worden.

Heb me er dus nog niet heel erg in verdiept, maar mijn 1e gedachten is als het zo weinig scheelt ik nog even zou wachten. Pas als je echt een stuk onder de 2,5 zit zou ik de medicijnen gaan slikken. Maar nogmaals dat is mijn eerste gedachten. Ik weet niet wat de voor en nadelen zijn aan het wel of niet slikken van die medicijnen.

Groetjes,
Sandra

@ Sandra ik heb de link verknipt dus je moet het even kopieren en dan in je adressenbalk plakken. Maar de voordelen zijn dat mijn cholesterol verlaagd wordt dus minder kans op hart en vaatziekte, bijwerkingen zijn spierpijn en spierfalen, depressie agressie en suicidale nijgingen, maag en leverklachten dan wel falen, Zenuwaandoeningen en een verhoogde kan op kanker. Ze hebben het wel over lange termijn maar ik ben pas 31 en ik moet ze mijn hele leven slikken. En hoeveel lange termijn weten ze niet. Kan 5 jaar zijn kan 10 jaar zijn.

Groetjes,

Michèle

Ik zag idd dat je de link in tween had geknipt, dus ik had idd de link helemaal gekopieerd. Maar helaas werkt dat niet.

Tja, bijwerkingen blijven altijd moeilijk. Want als ik soms op medicijnen zie wat een bijwerkingen je kan hebben dan denk ik wel eens je zou de medicijnen bijna niet meer gaan slikken. Het is vaak een hele lange lijst en de kans is erg klein. Weet niet of jij weet hoe groot de kans op een bijwerking is van dit medicijn? Soms zeggen ze het er wel bij als de kans wat groter is voor bijwerkingen.

Toch is mijn eerste gedachten, nog even wachten met de medicijnen omdat je een grens geval bent. Als je er wat onder komt zou ik ze wel gaan slikken. Met als belangrijkste reden het risico op hart en vaatziekten.

Groetjes,
Sandra