mijn dochter dronk vanaf een jaar, diksap, roosvicee of limonade. Alles aangelengt met water natuurlijk… verder dronk ze geen gewone melk, maar optimel, want dat was het enige wat ik bij haar naar binnen kreeg in die tijd.
Nu is ze 3 bijna 4 en drinkt ze gewoon de sappen uit pak, limonadesiroop met water natuurlijk, water, melk, thee, chocomelk en water etc… ze krijgt geen prik… dat vindt ik nog wat overdreven… en koffie krijgt ze ook nog niet…
Dit drinkt ze eigenlijk al vanaf dat ze een jaar of 2 is… en mijn dametje groeit gewoon goed… netjes altijd op de curve… niet dik, niet dun, niet kort of lang… gewoon! En haar tandjes zijn ook prima als je die gewoon goed poetst 2x per dag… zoals ook gemiddeld is voor ons als volwassene.
ik vind dat mijn dochter ook moet kunnen kiezen uit wat ze lekker vindt… ikzelf hou helemaal niet ervan om de hele dag water of sapjes te moeten drinken… ik kan ook gewoon naar de koelkast lopen en wat te drinken pakken waar ik trek in heb… kijk mijn oudste krijgt echt niet de hele dag door chocomelk ofzo… maar als zij tijdens d’r boterham liever chocomelk drinkt een paar dagen achter elkaar vind ik dat geen probleem.