Ik geloof ook niet dat een speen zoveel kwaad kan, zeker als je m alleen geeft om te slapen.
Maar als je denkt dat ie zonder kan is het waarschijnlijk makkelijker om dat nu te doen dan als hij wat ouder is!
De oudste hier heeft, net als de kindjes van rainbow heel veel gehuild, dus die speen was echt een uitkomst. Hij had m dan ook best vaak in, thuis. Heb m onderweg nooit mee genomen, behalve natuurlijk als hij ergens ging slapen.
Maar voor zijn derde verjaardag hebben we met hem afgesproken dat hij er dan te groot voor zou zijn, en zo heeft hij op zijn verjaardag zelf zijn speen kapot geknipt en weggegooid. Nooit meer naar gevraagd, hij had het tenslotte zelf gedaan.
De jongste was veel makkelijker. Vanaf het begin heeft ze dat ding alleen gehad om te slapen. Had er niet zoveel moeite mee, maar toen mijn nichtje een tijdje geleden is bevallen (dochter was toen 2 jaar en 2 maanden) vroeg ik uit de grap voor haar of we haar tutje aan de baby zouden geven als cadeautje.
Ik verwachtte een hevig protest, maar ze vroeg of ik hem dan mooi wilde inpakken, en ze hem zelf mocht geven! Alleen dr knuffel mocht ie niet hebben.
Dus dat hebben we zo gedaan en ze is er zelf nog steeds ontzettend trots op dat de baby nu met ‘haar tutje’ mag slapen
Alleen het speentje dat bij oma lag… tja ze had er maar 1 aan de baby gegeven, dus wist ze dat er daar nog 1 was. En die mocht ik niet weggooien, hahaha. Dus als ze overdag bij oma slaapt (meestal 2x per week) dan heeft ze nog wel even een speentje.
Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)