Waarom ben ik zo vaak ziek?

Hallo allemaal!

Nu ben ik zover dat ik maar eens mede-moeders ga vragen of zij hier ervaring mee hebben… Ik heb een dochter van 4,5 en een dochter van (bijna) 2. Sinds de zwangerschap van mijn 2e dochter, ben ik echt heel regelmatig ziek. Ik heb dan de griepverschijnselen: spieren doen pijn, keelpijn, hoofdpijn,(diarree, soms misselijk) een onbestemd gevoel, echt ziek. Nu kunnen moeders natuurlijk niet ziek zijn, dus 's morgens gooi ik er dan maar een paar paracetamols in en in de loop van de dag nog een paar.
Gezond eten, waaronder veel fruit, regelmatige bedtijden, daar ligt het niet aan. Wel moet ik zeggen dat we qua spanning wel het een en ander hebben meegemaakt het afgelopen jaar.
Ik heb al echinaforce geprobeerd, maar dat vond ik niet helpen.
Mijn man heeft ook meer dan anders griepverschijnselen, maar toch minder dan ik.
Wie heeft een goede tip? Ik begin nu toch wel een beetje te twijfelen aan mijn eigen lichaam en weerstand.

Groeten, Mammeloe.

Nee, geen echte tip. Ik herken t wel hoor, heb er zelf ook al jarenlang last van, soms periodes vaak ziek, soms wat minder. En het is ronduit balen. Ik heb dan wel een schildklierafwijking en sinds ik daar medicatie voor neem is t iets minder geworden maar alsnog vaker ziek dan gemiddeld hoor. Ook vaak ab kuurtjes nodig omdat infecties vaak complicaties geven (bronchitus enzo) Enorm balen!!! Moet zeggen dat ik sinds mn zwangerschap bij een osteopaat loop en sindsdien geen hoofdpijn meer en ben ik minder vaak ziek! Dus das misschien nog een tip

Groetjes, Els

Mag ik vragen wat een osteopaat inhoudt?

http://www.osteopathieamsterdam.nl/behandeling.html

Hier staat wel eea!

Zoiets als een kraker? Als je nek dan vastzit en dan kraakt ie?

Ja en ook deze moeder begrijp je verhaal.
Zinds de geboorte van mijn zoon ben ik nog altijd erg snel moe, terwijl ik dat voor de zwangerschap echt nooit was!
Sommige avonden om 20:00 denk ik al dat het 23:00 is en ga dan ook het liefst op bed (wat is soms ook doe)

En tips? ja als je de gouden tip vind mag je hem aan mij doorspelen.
heb hem nog steeds niet helemaal gevonden.
Wat altijd bij mij wel even help zijn van die energietabletten (bruistabletten)
gewoon bij de drogist te koop, werkt altijd prima in de wintermaanden als je even extra energie nodig hebt.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Nou, het heeft niet zoveel te maken met moeheid. Ook heb ik genoeg energie als ik niet ziek ben/net herstellende ben van ziekjes zijn.

Heeft niemand verder een idee, zijn er verder geen moeders die hier last van hebben (heerlijk trouwens als je hier geen last van hebt ).

Nee tis geen kraker hoor, juist niet.

Maar wat doet ie 3 kwartier met je lichaam dan (hihihihihi).

Heb je de link gezien??? Daar staat veel uitleg, het gaat dmv drukmassage dus niet met kraken

Groetjes Els

Gewijzigd door - Els op 28 Sep 2006 11:17:50

Ja, heb ik gelezen. Maar er staat dat ie 3 kwartier ongeveer met je lichaam bezig is (), maar wat doet ie dan die 3 kwartier?

quote:
het gaat dmv drukmassage dus niet met kraken

Ja dat doet mijn fysio op het moment ook met mijn rug.
PPPPFFFFF…heb tot afgelopen zondag haar vingers in mijn rug gevoelt.
Maar ik merk wel verschil en daar gaat het om.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben