Vruchtwaterplens of -scheutjes?

Volgens mij verschild het heel erg. Bij de een komt het in scheutjes en bij de ander in 1 keer. Ik had een keizersnede, dus daar had ik geen last van. Wat wel grappig was is dat ze bij mij dachten dat Tim heel groot en zwaar was. Op de echo’s zeiden ze altijd dat ik een normale hoeveelheid vruchtwater had. Nou bij de keizersnede bleek dat ik ontzettend veel vruchtwater had. De gynacoloog vertelde lachend dat ze zelfs vruchtwater in haar schoenen had. En Tim was uiteindelijk maar 3790 gram.

Ik ben ook meer van de we zien wel. Ik deed dus op het einde gewoon nog iedere dag boodschappen (haha dat was mijn uitje van de dag!!) en alles waar ik zin in had. Vond het geen reden om de hele dag in huis te blijven zitten. Ik had alleen wel braaf een matrasbeschermer om mijn matras. Haha daar was mijn man erg blij mee. Hij vond het helemaal niks, want daardoor ging hij zweetten in bed.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Even een heel onnozele vraag hoor, maar als je een keizersnee krijgt hè…wat gebeurt er dan met het vruchtwater? Zuigen ze dat uit je baarmoeder ofzo?

Groetjes,
M

Nee hoor is geen rare vraag Mriek.

Ik zou het eigenlijk ook niet weten. Aangezien de gynacoloog vruchtwater in haar schoenen had zal er met het opensnijden van de baarmoeder wel het een en ander uit plonzen. Maar de rest zullen ze denk ik opzuigen ofzo. Haha vind het eigenlijk wel een hele goede vraag.

Groetjes,
Sandra

Oh haha, vond het zelf nogal onnozel. Maar ik vroeg het me echt ineens af toen jij schreef over je keizersnee. Nou ja, misschien heeft iemand HET antwoord! Alhoewel wegzuigen me wel logisch lijkt, er moet toch íets mee gebeuren tenslotte.

Groetjes,
M

Haha er moet idd iets gebeuren, ze zullen het tenslotte niet laten zitten

Maar lang leve google !! Er zijn zoals we al dachten zuigapparaten die tijdens de keizersnede het bloed en vruchtwater wegzuigen.

Groetjes,
Sandra

Ha ha ha weet je dat ik me dat laatst ook afvroeg. Ik bedoel ik heb ook een keizersnee gehad maar mijn water was zo’n 9 uur daarvoor al gebroken

Groetjes,

Michèle

Aha, weten we dat ook weer!

Groetjes,
M

Normaal denk ik ook dat ze de buikwand openen en dat er dan een hele sloot mee komt, die ze automatisch wegzuigen! Goeie vraag toch? Ik weet het ook niet zeker hoor! Als je nu een beroemde VIP was geweest, hadden ze je vruchtwater misschien in flesjes gedaan en verkocht voor 1000 dollar!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lekker ranzige gedachtes heb jij toch weer Rainbow zijn dat de hormonen??

Groetjes,

Michèle

Rainbow: bij Minke was het in een keer een giga-plens en bij Neeltje waren het scheuten. Ik wist wel zeker dat het vruchtwater was omdat het zo zoetig rook en er bloed bij zat.
Uiteindelijk had ik bij Neel een "hoge vliesscheur"waardoor het niet echt doorscheurde zeg maar. Dus de megaplens kwam toen ook tijdens de bevalling, toen hebben ze het scheurtje handmatig met een haaje losser gemaakt ( deed geen pijn hoor).
Je bent al bijna zover, spannend joh. Zo leuk dat je bijna je kindje in je armen mag houden! Ben zelfs een beetje jaloers hoor, dat mooie eerste moment, zo intens en onbetaalbaar!!!

Bij Noah had ik eventjes rugweeën en kon niet liggen of zitten, en werd er beroerd van, dus zei tegen Chris ik moet spugen, en op het moment dat ik voorover gebogen lag om te spugen… braken mn vliezen recht tegen de achterkant van t bed aan… PATS hoorde je… de verloskundige had t niet eens door…
totdat Chris riep dat mn zak geknapt was tegen bed aan…

Liefs, Melanie

Even tussendoor: voor wie bang is de plens vruchtwater 's nachts in bed te verliezen en daarmee het matras te verpesten, sinds gisteren heeft de Aldi molton-matrasovertrekken met rubberen onderlaag in de aanbieding!

Groetekes, Sje

Bij mij kwam het in beetjes.
Ik had al een dag been weeen en werd er gek van! De VK stuurde me naar het ziekenhuis om een prikje te krijgen voor die weeen. Ik kwam in het ziekenhuis en ik stond op uit de rolstoel en toen kwam er steeds meer…ik mocht dus ook niet meer naar huis!

Toen ik mijn eerste perswee kreeg kwam de zondvloed. Ook bij mij had de gyneacoloog het erover dat ik een dure klant was omdat er zoveel matjes doorheen gingen!

Lijkt me trouwens wel erg genant als je vliezen breken bij de supermarkt! Nooit zo over nagedacht maar toen ik het las had ik ook zoiets van…hmmm, hoe zou het personeel daarop reageren?
Ik zie ze al achter je aanlopen met de dweilmachine…

Groetjes van Sascha en Senne

Hahahaha, alle verhalen blijven leuk! Volgens de vk zit ik ‘lekker vol’, dus ik ben benieuwd of dat met baby of met water is? Ik heb wel een matje op het bed, maar wat zweet dat ding zeg! En het kraakt en verplaatst steeds: rampzalig! Maar een zompmatras is ook niet alles! Hihi!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Meissie, zie mijn berichtje hierboven! Die anti-doorlek-moltons die ze deze week bij de Aldi hebben! Die kraken en zweten niet. Ik heb ze voor mijn meiden ook.

Groetekes, Sje