Voeding

hoi Maup.
Ja van dat wakker worden van mij en mijn man dat ken ik ook hoor!Ik wordt ook wakker van het kleinste kuchje en hij inderdaad ook nergens van.Maar op een gegeven moment hield ik het niet meer vol.Toen zei hij zelf dat ik hem dan gewoon wakker moest maken,en dat heb ik toen maar gedaan.Ook al wordt je zelf wakker.Het is toch lekker om te blijven liggen.En nu wordt hij gewoon uit zichzelf al wakker.(volgens mij al na een paar dagen).Het is ook wel makkelijk voor die mannen he dat wij zon ingebouwd alarm hebben!,maar je kunt ze er wel aan wennen hoor!
Succes! en groetjes Eljada

Frans wil wel, maar als Sanne ligt te spelen of ligt te brabbelen kan ik gewoon niet slapen. Het lijkt wel of ik pas rust vind als Sanne slaapt. Raaar maar waaar

Liefs Kristel

ik heb datook zo erg. mijn man heeft wel een sgezegt ik doe die laatste voeding van 23.00 wel ga jij maar naar bed , maar ik zou wel willen maar het lukt mij ook niet om te slapen. in het weekend s’middags is dat ook. dan zegt mijn man ga lekker even een uurtje op bed liggen. als de kinderen dan beneden zijn dan lukt het me gewoon niet. ik kan alleen s’middags slapen als de jongens ook slapen. ja… ik herken het dus kristel

groetjes maureen

Ik heb geen ervaring met een hongerige baby.
Maar waarschijnlijk slaapt die kleine niet goed door omdat hij heel veel suikers verbrand, en daardoor s;nachts weer honger heeft een idee wat helpt is een extra schepje voeding in de laatste fles of een schepje suiker. Hierdoor kan het dat die kleine wat langer slaapt.

bianca.

Een beetje rijstemeel erbij doen. Bij Sanne 3 eetlepels, werkt perfect. Heel veel succes Maureen

Liefs Kristel

Shakira maakte de 4 uren ook niet vol, daarom gebruikten we Nutrix, misschien is dat een oplossing.
3-4 Eetlepels in een fles en mevrouwtje had geen problemen meer…
In ieder geval succes ermee

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

nou ik moet zeggen dat het op het moment echt wel redelijk gaat!! (ik klop nu af) s’nacht slaapt hij op het moment ook door!!! hij krijgt nu vier a vijf voedingen. om ongeveer negen uur de laatste met nutrix. hij slaapt daarop tot ongeveer 6.00 - 6.30. nou ik ben tevreden. maar voor het geval dat het weer minder gaat sla ik jullie adviezen op in mijn hoofd. dank jullie wel. groetjes van mij

groetjes maureen

Fijn hoor, geniet er maar van.

Liefs Kristel

Nou gelukkig maar dat het nu beter gaat.
Ach het komt vanzelf wel goed joh…
Positief blijven

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

nog even iets anders over voeding: die kleine van mij van 5 maanden die begint zo langzamer hand met een fruitpotje. eerst vond hij het niet zo lekker, maar nu gaat het komen. mijn schoonmoeder(die regelmatig oppast) die dacht ik weet er wel wat op!!! achteraf vertelde ze me dus dat ze een schepje suiker erin heeft gedaan!!!oh wat vind ik dat erg, dat wil ik helemaal niet dat kind is pas 5 maanden. en ik heb haar wel gezegt dat ik dat niet fijn vind maarja…ik geloof dat ze het de volgende keer weer zou doen. en het hoeft helemaal niet alessandro moet gewoon wennen , want gister heeft hij bij mij zo’n klein potje fruit op. zonder suiker.

groetjes maureen

hahhahahahahaha, ik zeg niets, ik heb nogveel ergere voorbeelden maar mag niets zeggen, maar die hahahah is uit medeleven hoor, niet om jullie uittelachen

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Ooh sorry hoor, maar ik heb stiekum toch echt even moeten lachen om dat verhaal van Maureen met die suiker in de fruithap!
Sorry Maureen!
Maar ik zie dat gewoon al helemaal voor me.
Ik zou er ook niet blij mee zijn hoor, echt niet.
Heb alleen geen flauw idee wat je eraan kan doen. Niet veel vrees ik (nou, daar heb je écht wat aan hè? )
Succes ermee!

Liefs Bianca, mamma van Stephan

En daarom is Lucas niet een hele dag bij mijn schoonmoeder!
Die kent alleen maar snoep. Moe wordt ik daar van.
Mijn moeder verwend hem met een appel of een peer. Mijn schoonmoeder met chips.
Als het ff kan wel 2 zakjes achter elkaar!

Groetjes Mim

Pfffff…
Tsja…mijn moeder zou hem ook eerder verwennen met een stuk fruit ofzo (gelukkig) en een schoonmoeder heb ik niet echt dus dat scheelt (hoewel ik natuurlijk niet weet hoe zij het zou doen).
Maar 2 zakjes chips achter elkaar…nee, laat maar, liever niet!

Groetjes, Bianca, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 04 Feb 2004 23:51:20

Het grote probleem is dat oma’s het vaak beter willen weten. Zolang het je kind niet schaadt, maakt dat niet uit. Maar toch zou ik als ze met het eten zou gaan rotzooien, een hartig woordje met haar spreken.

Liefs Kristel

Ik heb een schoonmoeder die gelukkig zich wel houd aan het eten, want ik geef het beleg gewoon mee met Sanne. Maar over de ontwikkeling of de bui waar Sanne op dat moment in zit. Of zit je bij een feestje (met kind en al) en oma zal wel even de fles geven. Heeft Sann genoeg, zeg ik dat ze niet verder hoeft te gaan. Zegt zij dat ze vind dat dat wel moet, propt het er alsnog in met als gevolg een kotsend kind. daar is trouwens het laatste woord nog niet over gezegd.

Liefs Kristel

Vervelend is dat he.
Wij hebben afgesproken dat ik bij mijn moeder ingrijp en cas doet dat bij zijn moeder.
Je zegt toch al snel te veel tegen schoonouders.

Groetjes Mim

nou inderdaad klaar ben je ermee!!! ze bedoelen het waarschijnlijk wel goed maarja… ik heb maar gezegt dat hij zijn fruithap nu prima eet en dat er geen suiker meer in hoeft. ze heeft hem van middag weer een fruithap gegeven, ze zegt zonder suiker maar wie komt daar ooit nog achter hahaha. nou ja, sommige dingen gaan zoals ze gaan. groetjes maureen

groetjes maureen

Hoihoi…
Mijn dochtertje is nu 6 maanden maar heeft ook veel problemen gehad met slapen , veel gehuild en niet willen eten van hapjes…
Bij ons heeft het geholpen om in ieder geval de laatste fles zo laat mogelijkte geven en dan met pap erin, gewoon slapend uit bed halen en dan geven, dan hebben ze een lekkere volle buik voor de nacht.
overdag is het misschien een idee om een liga te geven om aan te sabbelen?..dat mag vanaf 4 maandjes, wel goed erbij blijven.
En de hapjes blijven proberen, ineens gaan ze eten…Emma vertikte het wekenlang, maak er geen drama van, gewoon elke dag een hapje, ze moeten ook leren hoe het voelt omdat het een hele andere beweging is.
Emma had het van de ene op de andere dag door en nu gaat het goed.
misschien een volle yoghurt hap met vruchtenhapje erdoorheen eens proberen wil ook nog wel eens helpen…
succes!
En wat betreft dat niet doorslapen, emma is met 6 maanden overgegaan op opvolgmelk en sinds dien slaapt ze na voeding ineens goed door, tenminste veel beter als voorheen! Maar het is niet uitzonderlijk hoor als ze dan nog niet doorslapen, dat komt vanzelf.
Maak het in ieder geval niet te gezellig snachts, alleen eten geven, zoveel mogelijk de kamer donker houden en dan gelijk weer terugleggen…

Groetjes,
nanda
mama van demian en emma

bedankt voor je verhaal nanda!! groetjes maureen

groetjes maureen