Vitamine D toch blijven geven?

Heb een vraag.
Ik geef braaf elke dag 10 druppels Vitamine D.
Maar wat ik me bedenk is…Aaron komt met zijn kwark/yogurt en zijn fles zo ook wel aan 300cc.
Moet je dan toch door blijven geven en is dat dan niet schadelijk voor darmen of nieren ofzo?
Want teveel vitamine D is misschien ook weer niet goed!

Wat doen jullie daarmee…of halveren jullie die druppels…of als ze 250 binnen hebben geven jullie dan 3 druppels extra ofzo?

Gr, Danielle

Volgens mij moet je beginnen met vitamine D als je minder dan 500 ml opvolgmelk per dag geeft. Toen ik met gewone melkproducten begon werd mij juist gezegd te beginnen met vitamine D en dan tot en met het derde jaar. Dus volgens mij doe je het wel goed.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

Ow…daar krijgt hij maar 180/200cc op een dag van binnen.
Dus dan blijf ik doorgaan!

Dank je wel!

Gr, danielle

Ik heb ook altijd begrepen dat je vitamine D moet blijven geven tot de 4e verjaardag. Ik geef Jack ook 10 druppels en die krijgt echt wel 500 cc melk(producten) binnen. Gewoon doorgaan dus!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hier idd precies hetzelfde.

Geef Tim braaf iedere dag 10 druppels.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Maar waarom geven jullie dan wel 10 druppels als jullie kindjes genoeg binnen krijgen?
Ik heb altijd geleerd " genoeg is genoeg" en teveel is ook slecht!

Aaron krijgt echt geen 500cc per dag binnen dus ik zal het blijven geven.
Het zal wel goed zijn

Gr, danielle

Zodra ze minder dan 500 cc opvolgmelk krijgen moeten ze vitamine D krijgen. Tim krijgt gewoon halfvolle melk en geen opvolgmelk meer, dus moet hij die D druppels erbij krijgen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Mijn zoontje is 26 maanden en krijgt nu geen druppeltjes maar tabletjes vitamine D. Hij noemt het “snoepies”. Volgens get cb moet ik dit nog steeds blijven geven.

Indd moet je bij gewone melk vitamine d druppels geven en bij opvolgmelk ligt het aan de hoeveelheid. En indd tot de 4de verjaardag.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Vitamine D zit in opvolgmelk (toegevoegd), maar in gewone melk zit niet voldoende. Vit. D haalt je kindje dus niet voldoende uit zuivel ongeacht hoeveel je hem geeft. In bepaalde landen wordt Vit D aan gewone melk toegevoegd en is een supplement niet nodig. Bij ons helaas wel. Wij geven hier trouwens bewust margarine aan Julian op zijn brood omdat daar ook vitamine D (en A) inzit.

Vit. D is een vitamine die kinderen/volwassenen normaal ook uit UVB-licht halen. Vitamine D is goed voor het skeletopbouw. Google maar eens. Dan sta je er misschien wel versteld van waarvoor Vit D bedoeld is. Maarruh, niet met een hoogtezon gaan werken om je kindje zo aan zijn uvb-gehalte te krijgen

Wij halveren nooit de dosis. Iedere dag 7 druppeltjes (kruidvat eigen merk) door zijn ochtendfles.

En kinderen wordt volgens mij iets van 10 microgram aangeraden…dan zijn die druppeltjes echt nodig als je die link bekijkt…

Gewijzigd door - Freubeltje op 11 Jan 2010 22:13:33