Hebben wij een paar maanden geleden enthousiast de duowagen urban jungle gkocht, blijkt nu dat er geen maxicosi op kan… helemaal niet over nagedacht… . En het reiswiegje van de duowagen is erg klein daar past Neeltje nog maar eventjes in en dan moet ze in de maxicosi want ze mag natuurlijk nog lang niet in de buggy!
Weet iemand of er ook een duowagen is waar de maxicosi op kan? (En wie weet er iemand die een duowagen wil kopen voor 450 euro ( dit hebben wij er tweedehands voor betaald). Ik hoor graag andere oplossingen van jullie voor op stap gaan met een peutertje en een baby.( Minke moet je namelijk soms echt even in de buggy zetten in een drukke straat oid).
groetjes een beetje domme mama…
Verkeerde duowagen gekocht
Misschien deze op marktplaats zetten en zelf een gezocht advertentie plaatsen??? Of googelen en dan als je weet welke je moet hebben kijken of die op marktplaats te koop is.
Groetjes,
Michèle
Oh jee! Ik schrik er eenbeetje van… Wij hebben ook een duowagen gekocht, omdat de baby er volgende week al zal zijn, en Joey is dan nog maar 15 maanden, dus die moet nog in een wandelwagen mee.
Ik vond het reiswiegje (of babynestje zoals het heet) ook een beetje klein, maar ik ben er eigenlijk maar vanuit gegaan dat het zo zal horen bij die duowagens. Het babynestje is op zich wel lang genoeg om de baby er een paar maanden in te houden, maar de breedte valt dan wel tegen! En ik herinner mij nog van Joey dat hij uit de kinderwagenbak ging vanwege de breedte en niet vanwege de lengte! Ook wij kunnen geen maxicosie in de duowagen plaatsen…
Ik ben benieuwd hoe dit zal gaan, vanaf hoeveel maanden mogen die kleintjes officieel in een wandelwagen dan? Ik vind dat het op zijbn minst wel zomer moet zijn dan… Dan heeft ze zo’n 6 maanden…
Morgan ging met ongeveer 5 maanden de wandelwagen in Anouk, maar die was alleen en lag in een wagenzak. Ik weet niet hoe dat met die duo’s gaat.
Groetjes,
Michèle
Bij de duowagen die ik heb is de achterkant na het babynestje, net zo’n zitje als de voorste. Maar het verschil met de wandelwagen van Joey toendertijd, is dat er niet echt een ‘‘zitkuiltje’’ is, het is echt een rechte stoel, dus of dat met 5 maand zal lukken weet ik niet… Er zit wel een 5 puntsgordel in, en een wagenzak kan er ook in, maar dat zien we tegen die tijd dan wel… misschien lukt het, misschien moet ik een andere wagen halen… Al hoop ik dat niet, want uiteindelijk zal het wel een tweelingbuggy worden, dat is dan weer stukken handiger an die grote lompe duowagen denk ik…
Je kunt ook je kleine baby in een draagdoek of draagzak meenemen, en Minke dan gewoon in de buggy.
In een draagdoek kunnen ze namelijk heel goed beschermd liggen en slapen.
Ik heb er 1 en heb die een tijd zo voor Seth gebruikt toen de kinderwagen stuk was!
Liefs, Anne
Linette, kun je geen adapter kopen? Onze maxicosi pastte ook niet op de Mutsy kinderwagen, dat wisten we bij de aankoop al en konden gewoon een soort opzet stuk erbij kopen om de maxicosi op te klikken en zo kon hij toch op de kinderwagen…
Goed idee Christa! Wij hadden ook een adapter en dat werkte perfect! Hopelijk lukt dat bij Linette ook!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Ja ik had al gekeken of er een adapter op past… niet dus helaas. Ik baal als een stekker we gaan hem nu maar weer proberen te verkopen… er zijn wel duowagens waar een maxicosi op past maar die zouden we dan dus weer opnieuw moeten aanschaffen. Dus eerst maar proberen die andere te verkopen,
450 euro betaald voor een tweedehands duowagen? Is-ie van goud?! Zo duur heb ik ze nieuw nog niet eens ooit gezien. Hopen dat je hem voor die prijs weer kwijt kunt, anders is het wel erg zuur.
Groetekes, Sje
Als jij zegt dat je de urban jungle hebt dan is het de easy walker waar een maxicosie op past.
Die kinderwagens lijken een beetje op elkaar in ieder geval.
Je kunt er 2 maxicosi’s met adaptor op zetten op verschillende hoogtes,want naast elkaar past niet.
De nestjes/reiswiegjes van een duo wagen zijn indd wat krapper/smaller, want als je 2 gewone reiswiegjes naast elkaar zou hebben past de kinderwagen niet meer door een gewone deur
Omdat je een gewone (grote) reiswieg gewent bent van je eerste kindje lijkt deze extra krap. Zolang je kindje niet met de schoudertjes tegen de zijkant komt lijkt het mij geen probleem om haar er zo lang in te laten liggen.
Kun je de rugleuning van die kinderwagen niet verstellen? Mijn koelstra kan ik helemaal plat doen en de voetensteuntjes omhoog. Hier zaten de kinderen dus vanaf ongeveer 6maanden in de wandelwagen. Met de voetenzak waren ze goed beschermt.
Sje nee de wagen is niet van goud en als je weleens op marktplaats kijkt zie je dat dit nog een vrij goedkope was voor een volledige nette wagen en complete versie. Ik ben ook niet van gisteren. Ik vind je reactie nogal onaardig en arrogant om eerlijk te zijn maar ik ga er maar vanuit dat je dat niet zo bedoelt.
Verder hebben we inderdaad besloten dat we de wagen houden omdat het sowieso een hele handige dubbele buggy is over een half jaar en tot die tijd gebruiken we in de tussenperiode dat Neeltje niet meer in de reiswieg past de gewone buggy voor Minke en doe ik als ik alleen ben Neeltje in de babybjorn draagzak want die had ik al. Alle andere mama’s dank voor het meedenken
Welnee meissie, was absoluut niet onaardig of arrogant bedoeld, ik vond het alleen zoveel voor een tweedehands duowagen. Ik zie duowagens nieuw normaal voor rond de 200-300 euro voorbij komen. Vandaar dat ik gewoon verbaasd was dat je er zelfs tweedehands nog zoveel aan kwijt bent.
Groetekes, Sje
Ik weet ook zeker dat Sje het niet onaardig bedoeld heeft. Ik vind haar eerder verbaast overkomen.
Als ze het anders had bedoeld, had ze het ook heel anders neer gezet
Sje: die goedkope dou-kinderwagens zijn flut. Ik heb er genoeg gezien (geloof me, ik heb er echt heel veel gezien en vergeleken) en velen kun je gewoon niet lang gebruiken, zijn ondingen, onstabiel, onhandig, ect.
De enige die echt goed uit de bus komen zijn de urban jungle, easy walker (al heb ik deze 2 nooit gewild) de koelsta en…en nog 1 maar daar weet ik de naam nu even niet van.
Als je bijv deze neemt:
http://www.duokinderwagen.nl/twin-kees-k2-saddle-brown/
Zie je die bollen op de voetensteuntjes? niet fijn voor de kinderen dus. 1grote kap (vind ik niet handig)
En als je dan deze bekijkt:
http://www.babyjungle.nl/X-Adventure-Twinco-kinderwagen-p-16163.html
Zie je dat de voetensteuntjes erg kort zijn (kind van 2 zou met opgetrokken knieen er in zitten) 1 grote kap, geen verstelbare duwstang.
EN zo zijn er nog genoeg die niet net zo fijn zijn als vele gewone kinderwagens.
Als je dan deze bekijkt http://www.koelstra.com/nl/producten/194/Flexxo%20Twin_Pistache.aspx
Deze heeft 2 kappen, 2 beugels, de beenlengte tot de voetensteun is lang (dus ze kunnen er ook lang inzitten) de duwstang is verstelbaar en daar betaal je dan ook weer wat meer voor
Sorry, ik ga helemaal offtopic, maar als je eens wist hoe lang ik gezocht heb naar een fijne kinderwagen, ik kan me voorstellen dat TS ook lang heeft moeten zoeken naar een kinderwagen die zijn prettig vind…Wanneer iemand dan dus voor 450euro een complete duowagen heeft kunnen kopen, kan ik me voorstellen dat ze daar blij mee is en het niet al te veel geld vind (de urban jungle kost nieuw met 2 reiswiegjes en 2voetenzakken ruim 1000euro)
@Jolan, wij hadden een duowagen van het merk Marco (niet het minste merk) en die was 299. Zo’n hele goedkopen zou ik ook niet nemen. Topmark (ook niet het minste merk) hebben we niet genomen omdat we begrepen dat daarvan de voorwielen konden gaan zwabberen als de kindjes zwaarder ging worden.
Maar voor tegen de 300 euro kun je al een goed merk duowagen hebben.
Groetekes, Sje
Sje, die merken ken ik volgens mij niet, of ik zou ze al moeten zien, misschien dat ik ze dan herken.
Of je tevreden bent over een kinderenwagen ligt denk ik ook maar net aan de eisen die je steld. Wil je verstelbare voetensteuntjes een verstelbare duwstang, wil je maxi cosi’s er op kunnen zetten ect ect. Als je maxi cosi’s er op wilt kunnen zetten kom je alleen weg met de easy walker, wil je reiswiegjes en geen nestjes moet je geen Hauck nemen ect ect.
Tja en welke prijs je dan betaald voor de eisen die je steld…
Dat scheelt misschien nog het meest in prijs: of je er een maxi-cosi op moet kunnen vervoeren.
Dat hoefde ik niet, dus daarom kon ik die Marco kopen.
Groetekes, Sje
Ik heb zelf een Kees de luxe. Heb babynestje wat hierbij zit vind ik niet klein Dion kan hier net zolang in liggen als in de kinderwagenbak. Hier past trouwens geen maxicosi op. Maar ik moet zeggen dat ik nooit met de maxicosi ga wandelen omdat dit slecht is als ze er te lang in zitten.