Verhoging eigen bijdrage kinderopvangtoeslag

op zich ben ik natuurlijk niet blij dat het verhoogd wordt, maar ben het er wel mee eens dat mensen met hele hoge inkomens het hele bedrag zelf moeten betalen. Ik bedoel, als je meer dan 130.000 per jaar verdiend, dan kun je het toch ook makkelijk zelf betalen!!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Tja ze zijn lekker bezig zie mijn topic!

grrrr

Bah! Kunnen ze niet gewoon het hele fenomeen geld afschaffen?

voordeel voor de moeders (nou ja voordeel)! wordt weer ouderwets moeders thuis!

Zorgen voor de kids! vergeten alleen even dat het niet meer kan! lang leven de euro, dure belastingen, arme, armer rijken, rijker! Er moet gewerkt worden, en dus staatkas spekken hebben ze mooi geregeld! Eerst mooie voordelen kinder opvang want alles word zo duur je moet! wordt nog duurder! voordelen weg! nou ja vul maar in!

ik zag het gisteren op het nieuws en keek al bij mama’s hoekje of er al een topic over was wat nog niet het geval was, maar goed rico gaat naar de psz en niet naar een kdv, toch kreeg ik een brief van Spring. maar gaan ze daar ook iets mee doen?

Ik vraag me met dit nieuws wel af hoe Jan Modaal het hier vanaf brengt. Kijk een verzamel inkomen van 130.000 is heel veel geld! (in mijn ogen dan) Maar wat voor invloed heeft het voor een papa die gewoon voltijd werkt (winkel of kantoor ofzo) en een mama die 3 dagen in de week werkt (zorg of school ofzo?) hoe zit het met die mensen? Want als het dan financieel niet houdbaar is om nog te werken snijd dit kabinet zich wel mooi in de vingers, wie gaat er nou voor 50 euro in de week werken? Dan blijf je toch liever thuis kan ik me voorstellen!

quote:
Tja... iemand die 130.000 ballen per jaar verdiend die woont niet in een simpele rijwoning maar in een onderkomen met een hypotheek dr op waar je u tegen zegt.. En die rijden dikke bakken die een vermogen kosten.. Dus hun kunnen die toeslag net zo goed gebruiken... Of ze moeten een auto weg doen ofzo.. maar goed: snap je m'n standpunt?

Nou, , maar dat is dan hun eigen keuze denk ik, om in zulke huizen te wonen. Zij kunnen nog de keuze maken om kleiner te gaan wonen, idd een auto weg te doen etc. Wij kunnen dat niet. Ik MOET werken om in een normale , niet eens dure, huis te kunnen wonen, met 1 auto uit 1995 en 1 auto uit 2001.
En ja, we houden best wat over, maar goed, heb ook een studie schuld die afbetaald moet worden.
Nu klaag ik echt niet hoor, ik bedoel, wij hebben het goed, maar ik kan niet eens stoppen met werken, ook al zou ik willen, terug naar huren>? betaal ik nog meer huur dan aan hypotheek want wij mogen sinds kort ook niet meer reageren op de wat goedkopere huizen (met dank aan de regering) en mensen die 130.000 of meer per jaar verdienen kunnen in ieder geval nog denken, ach doen we 1 auto wat goedkoper, of we gaan iets goedkoper wonen.

liefs woezel

Ik kan hier zo ontzettend kwaad over worden, over dat alsmaar verhogen van de eigen bijdrage. Waar moeten we dat in godsnaam van gaan betalen??? En stoppen met werken kan ik ook vergeten en minder werken lukt ook niet!!!
Word er echt zooooo pissed van!!
Natuurlijk betaal je een schijntje als eigen bijdrage in verhouding met wat de overheid nu meebetaalt, maar dan nog mogen wij maandelijks 280 euro zelf betalen voor drie dagen KDV en 3 dagen BSO. Over de bijdrage van het overblijven nog niet te spreken en het geld wat je kwijt bent voor vakantie-opvang voor de BSO. De oudste is in de eerste week van mei 3 dagen naar de BSO geweest en we mochten mooi 200 euro netto afrekenen (bovenop die 280). Ik vrees voor de zomervakantie waarin de oudste helaas 3 weken naar de BSO moet…

@simzoe, ik betaal voor gemiddeld 2,5 dag per week, 400 euro zelf per maand. De rest vergoed de belasting (totale rekening kdv is 900 per maand) , en de reden waarom het zo duur is
? omdat ik offiiceel flexdibele opvang heb, dus betaal ik een euro!!! meer in het uur, dan ieder ander, en keus heb ik niet, want dit is het enige kdv in de omgeving.

Nu hoor je mij op zich niet klagen, want ik ben heel tevreden over het kdv, en het is onze keuze geweest om hem van een ander kdv 30 km verderop te halen , en hier naar toe te brengen (omdat mijn mans werk toen erg onzeker was)
maar ik baal er van dat het zo onwijs duur is voor ons, omdat de belasting maar een maximum bedrag per uur betaald, alles wat daar boven zit moet je zelf dokken., en het word dus nu nog duurder!!! Ik houdt gelukkig nog wel genoeg over om te zeggen dat het wel waard is om te blijven werken, en ik zal ook wel moeten, maar crisis zeg, laten ze het ergens anders vanaf halen, maar blijf van de zorg of kdv af!!!

liefs woezel

@ Bakmamma das dus echt pure BS wat je nu zegt dat zij dat ook nodig hebben want ze hebben hun geld zo hard nodiug voor hun extreme luxe. Dan leveren zij daar ook maar wat van in hoor net zoals Jan modaal en de laagste inkomens hun hele leven al moeten in Nederland. Kom op zeg zo lang als ik me kan herrineren is het in Nederland al dat ze rijken rijker worden en de armen daarvoor opdraaien. Laat het nu maar eens andersom zijn.

Enne eerlijk is eerlijk je zou bijna geen tweede kind meer durven nemen omdat het allemaal niet meer op te brengen is straks,

Groetjes,

Michèle

@Woezel; om maar te zwijgen over de zorg!
Kinderopvang/zorg. De opvang is een keuze, ouders werken (moeten of niet) en kinderen hebben opvang nodig! Ik mag ontzettend in mijn handen knijpen dat mijn lieve schoonmoeder voor niks oppast, en ik dus geen geld aan opvang hoef te betalen.
Maar; de zorg, mensen die bijvoorbeeld in de verzorgingstehuizen wonen, wonen er niet voor niks. Dat zijn mensen die niet zelfstandig nog kunnen wonen, en kunnen dus alleen hun oude dag ‘goed’ leven door de zorg! Ik vind het ontzettend erg dat daar zo op bezuinigd word! Tegen de tijd dat de mensen die deze besluiten nu maken, oud zijn, en er dan misschien achter komen dat die bezuinigen het kwaliteit van leven veel minder maakt, is het voor de oude mensen van nu te laat!
Ik ben niet helemaal onbevooroordeeld, want ik werk ik een verzorgingstehuis.
Pgb; zelfde kwestie, mensen/kinderen die door hun pgb de kwaliteit van hun leven weten te verbeteren, vallen straks ontzettend in een gat! Juist de mensen die het nodig hebben, krijgen het straks niet meer.

Over de eigen bijdrage van de kinderopvang kan ik me dus zo druk niet maken (ik weet, makkelijk praten, gratis oppas hier) Ik kan me weel kwader maken over de andere bezuinigingen!

@ Mandarijn voor mij hoef je je niet te verontschuldigen dat je dat niet nodig hebt en ik kan me net zo kwaad maken om die bezuinigingen en helemaal als ik dan hoor waarom we bezuinigen. Als het nou moet omdat er geen geld is ok, maar we verwaarlozen kinderopvang en zorg en dingen die wel belangrijk zijn en we geven geld uit aan missies is libie, afganistan, geld aan griekenland, en we kopen jsf’s waar niemand op zsit te wachten en waarom?? Omdat elke premier in Nederland zo graag bij de grote jongens wil horen.

Groetjes,

Michèle

Gaat automatisch joh dat verdedigen. Ik krijg zo vaak te horen dat ik niet mag klagen, want ik heb gratig oppas… !
Nou ja, het is erg genoeg dat het zo gaat in ons land!

@mandarijn, ik werk in de zorg en weet precies wat je bedoeld. Gelukkig hebben wij als stichting wat meer geld te besteden omdat de doelgroep onder de psychiatrische zorg valt. Ik werk met voornamelijk ouderen, maar die kunnen dus elke dag onder de douche of in bad, omdat wij de financien hebben.
Onze afdeling zit echter in een gebouw waar ook een andere stichting zit , een verzorgingstehuis, en die hebben echt zo weinig te besteden, dat de mensen al blij mogen zijn dat ze 1 keer in de week onder de douche kunnen!!! Sorry, maar je schaamt je toch dood, dit kun je toch bijna niet verkopen. Ik bedoel, mensen die al incontinent zijn, en dus daardoor een toch wat specifieke geur bij zich hebben. (ik heb het dan over echt flink incontinent en dus ioncontentie materiaal aan hebben wat vergelijkbaar is met luiers voor baby’s) , zou het toch fijn zijn dat ze zich rgelematig kunnen douchen. Maar nee, 1 keer per week!!!
Mijn moeder zei al, ik ben gewend om elke dag te douchen, en straks wordt dat gewoon van mij afgenomen!! Om over eten en drinken en de rest maar niet te zwijgen. 1 persoon in de nacht verantwoordelijk voor 60 clienten!! Echt 1 persoon he, en dan geen hbo maar niveau 2 ofzo. Nu heb ik echt niks tegen mensen met niveau 2, maar wettelijk mag het niet eens!! maar ze kunnen geen kant op, want er is geen geld… (nogmaals, dat is niet mijn stischting)

liefs woezel

oh, en ik wou dat ik het geluk had dat opa en oma gratis willen oppassen, maar dat willen ze niet. Of nou ja, ze passen wel gratis op, maar niet voor vast, dus bij ons komt het er op neer dat we geen keus hebben dan betaalde opvang , zodat ik kan werken, en ik moet werken omdat we anders geen huis hebben (klinkt heel dramatisch, maar zo is het nou ook weer niet bedoeld, maar je snapt wel wat ik bedoel)
Neemt niet weg dat je natuurlijk er wel over mag mee praten hoor!

liefs woezel

Ik werk ook om de hypotheek te betalen natuurlijk! Ik heb alleen het geluk dat ik daar niet een deel van naar opvang hoef te brengen!
Ik doe het welzijnswerk in een verzorgingstehuis, en de insteek is; hoe beter het welzijn, hoe minder zorg nodig! Gaat lekker met minimale bezetting dan he?

Maar goed, we duiken eerst het lekker weer in, en laten de wereld even de wereld! Fijne dag!