Van korte naar lange slaapjes

he Inge,

wouw dat ziet er ideaal uit zeg!! Had ze nog nooit gezien maar lijkt me erg makkelijk
ga moregn meteen kijken want met de hapjes eten haar hele wipstoel wordt vuil.
En die bumbo stoeltjes kun je overal voor gebruiken zeg.

Bedankt!!

groetjes Gytha

Hey Gytha,

Het is inderdaad zo een bumbo stoeltje als op www.bumbo.nl, dus niet bumba. Het is echt heel handig om eten te geven en om je kleintje rustig rechtop te laten zitten en te spelen. Je kan het gebruiken in de box, op de tafel, echt overal. Ik ben er weg van en ons meisje ook…

Hey Heleen,

We zetten de verwarming 's avonds aan voor ze gaat slapen en laten ze dan staan op stand 2. Zo wordt het niet warmer dan 20 graden. Anders is het toch maar killig met dit weer… We hebben wel thermostatische kranen op de verwarming.
Wel grappig dat Anne in het weekend veel minder slaapt. Hier hebben we ook het idee dat als papa thuis is, Cloé nog minder slaapt. Vooral 's morgens. In de week slaapt ze nog makkelijk na haar voeding tot 10 uur, maar in het weekend is dit nooit het geval… Onze kleintjes weten snel waar het om draait!

Groetjes,

Tamara

he tamara,

een vraagje over bumbo stoel:
valt ze dan niet met haar hoofdje naar voren???
Lieke zit wel goed en houdt haar hoofdje ook redelijk recht maar nog niet zo lang.

hoor het wel

groetjes gytha

Hey Lieke,

Je mag het stoeltje pas gebruiken als je kleintje het hoofd zelf goed rechtop kan houden. Voor alle veiligheid misschien nog even wachten dan. Je kan wel al proberen, maar dan voor een hele korte periode. Laat je weten hoe het gaat?

Groetjes,

Tamara

Hey Gytha,

Het vorige mailtje was ook aan je kleine schat gericht natuurlijk, maar in eerste instantie natuurlijk aan de mama… Effe vergist van naam

Groetjes,

Tamara

HeY Cloe (Tamara hahahahah)

we gaan van de week ff kijken voor zo’n stoeltje. Maar overal staat beschreven vanaf 3 maanden??
Lieke wil zelf ook al meer gaan zitten, dus lijkt me een uitkomst.
zit cloe er goed in ???
Als we er een aanschaffen laat ik het je weten. Weet je waar hij mij ook handig voor lijkt voor onder de douche. want lieke groeit uit haar badje.
Ze gaat nu met mij mee in bad maar dat kan ik nooit alleen moet altijd mijn man thuis zijn. Als je zo’n stoeltje onder de douche zou kunnen zetten ideaal!!!

groetjes Gytha

Hey Gytha,

Cloé zit echt goed in haar bumbo stoeltje. Een echt dametje Die stoeltjes zijn zo gemaakt dat de kleintjes goed rechtop kunnen zitten zonder hun rugje te belasten. Ze kunnen er ook moeilijk uit. Cloé probeert zich soms wel op te drukken, maar het stoeltje “kleeft” als het ware aan haar poep… Onder de douche kan je ze ook gebruiken, in bad enz. Maar het stoeltje zuigt zich wel niet vacuüm op de ondergrond, dus in de douchte enzo toch maar goed opletten. Op de doos hier staat ook vanaf 3 maanden, maar er staat ook duidelijk bij dat je kleintje zijn of haar hoofdje wel rechtop moet kunnen houden. Stevig op het nekje staan dus Maar ik zou me er alleszinds eentje aanschaffen. Het is echt een handig ding. Lieke is ongeveer even oud als ons Cloé, dus dat moet zeker lukken!
Laat je weten hoe het gelukt is?

Groetjes,

Tamara

Hoi Verna,

Slaapt Tigo ook lekker in het slaapzakje?
Slaapt hij nu ook langer.
Anne was vanmorgen om kwart voor 6 wakker en heb haar de fles
gegeven en we hebben haar niet weer op bed gelegd maar opgehouden
tot kwart over 7.
Toen begon ze te gapen/oogjes wrijven.
Ze sliep tot 10 voor 10. Kon ze ook gelijk weer drinken.
Toen van half 12 tot kwart voor 2 geslapen. Weer fles.
En van half 4 tot 5 uur. Half 6 fles gegeven.
Half 7 op bed. Ging gelijk slapen.
Om half 10 laatste fles.
Hoe laat is Tigo smorgens wakker?
Doe je hem daarna gelijk weer op bed?
Je zou het ook zo kunnen proberen zoals wij het doen, dan slaapt
hij ook weer een hele poos denk ik.
Wij legden haar altijd na de fles van half 6 weer op bed, maar dan
slaapt ze vaak maar van 6 uur tot half 8 en dan moest ze nog een
2de slaapje voor de volgende fles.
Ze heeft natuurlijk ook al een lange avond/nacht geslapen en dan
is het logisch dat ze na de 1ste morgenfles niet lang meer slapen
omdat ze niet meer zo moe zijn.
Hoe vaak gaat Tigo naar het kdv?
Je schreef dat hij 1x een half uur sliep en een keer een uurtje.
Dit is niet zo lang. Je zou het eens kunnen proberen om hem dus
na de fles van 6 uur(?) op te houden tot hij weer moe wordt en
dan weer op bed.
Dan kan hij de fles ook weer als ie wakker wordt.
Laat je nog wat horen!
Ik vind het trouwens wel leuk van die slaapzak dat er meer
moeders zijn die er een hebben.
Tigo is vast ook lekker warm als hij uit bedje komt.
Mist Tigo nu geen deken/laken?
Dit slaapt veel rustiger voor Anne.

Groetjes Heleen

Hoi Verna,

Tigo slaapt nu al een aantal dagen in het slaapje.
Slaapt hij nu ook langer? Of kwam dat door het kinderdagverblijf?
Hij wordt in ieder geval wel lekker warm wakker he!
Anne heeft nu sinds een paar dagen een vast ritme.
Slaapt nu vaak 2 1/2 uur achter elkaar.
En is ong. 1 1/2 uur op per keer. (soms al 2 uur)
We zetten de kachel steeds even aan en als ze weer op bed
gaan zetten we hem uit.
Laat je nog wat horen!

Groetjes Heleen

He Tamara,

Heb zo’n Bumbo besteld en krijgen hem morgen.
Ik ben zo benieuwd ze wil wel steeds meer gaan zitten en houdt haar hoofdje dan goed recht. dus ben erg beniewd. Wil hem ook gaan gebriken voor het douchen omdat ze uit haar badje groeit.

groetjes Gytha

Hey Gytha,

Ik hoop dat het goed gaat met de bumbo! Ons meisje zit er echt schattig in, al een echt dametje! Laat je weten hoe het gaat in de douche? Hier begint het badje ook te klein te worden… Ik hoop dat Lieke het geweldig vindt!

Groetjes,

Tamara

Hoi allemaal,

Ik ben een poosje niet online geweest, ik moest namelijk veel werken. Het slapen van Tigo is heel wisselend, de ene dag slaapt hij met gemak een paar slaapjes van een paar uur en de andere dag slaapt hij veel korte slaapjes. Ik leg hem in ieder geval op bed als hij moe is en ik denk dat er vanzelf wel een ritme in komt. We zitten nu ook te stoeien met de flessen ( van 4 naar 3) de ene dag heeft hij echt behoefte aan 4 flessen en de andere dag 3, er zit dus sowieso een ritmeverandering aan te komen.
Hebben jullie trouwens een vast bedritueel? Wij wel een beetje, maar het komt regelmatig voor dat Tigo bij de fles al in slaap valt. Het gaat hier luier verschonen, pyamaatje aan, even kroelen op schoot, fles en dan naar bed. Ik zit erover na te denken hem in bad te doen of te wassen voordat hij gaat slapen. Wie heeft tips?

Gr. Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ha Verna,

Als je een poos niet heb gemaild dan had je vast veel mailtjes
van andere moeders.
Wat voor werk doe je en hoeveel uur?
Hoe laat word je zoontje aan het eind van de middag wakker?
Anne gaat bij ons rond half 4 nog even slapen en dan maken we
haar om kwart over 5 wakker (soms zelf al weer wakker)
Dan hebben wij het eten net op.
Om de paar dagen gaat ze in bad.
Als ze in bad moet dan gaat ze gelijk na dat slaapje.
Daarna geven we de fles en is ze vaak nog tot half 7 op.
Laatste fles rond half 10.
Anne is altijd goed uitgerust na haar slaapjes en valt niet
tijdens het drinken in slaap.
Laat je nog wat horen!

Groetjes Heleen

hey tamara,

gisteren de bumbo gekregen en wat een leuk ding zeg geweldig!!
ze zit erin als een dametje en lacht zich rot, ze vindt het geweldig.
Ik haalde ze eruit want dacht doe nog maar niet zo lang en begon te mopperen dat ze eruit moest hahaha
vannavond gaan we de bumbo in de douche proberen ben benieuwd want ze is nog nooit in de douche geweest alleen in bad.
De bumbo is ook niet groot en staat niet in de weg.
Iedeaal bedankt voor je tip meid

groetjes gytha

Hoi Verna,

Je hebt Tigo nu al een week in het slaapje he?
Slaapt hij er ook beter door? Was even benieuwd.
Hier gaat het nog steeds goed.
Zelfs vandaag lange slaapjes gehad. Moesten Anne om 2 uur
wakker maken voor de fles want ze sliep nog.

Hoi Tamara,

Jij hebt je slaapje voor Cloe ook al binnen gekregen en gebruikt?
Slaapt Cloe er ook lekker warm in?
Dekentje is overbodig he?!
Ze slapen nou ook rustiger.

Laten jullie nog wat horen!

Groetjes Heleen

Hallo Heleen,

We hebben het slaapje nog niet binnen. Maar het was ook een rare week. Hier werkte de post van donderdag al niet meer, dus ik verwacht morgen een leuk pakketje! Ik laat zeker weten hoe het gegaan is.

Hallo Gytha,

Hoe is het gelukt in de douchte met de Bumbo? Blij dat Lieke het fijn vindt! Eten geven gaat ook zoveel makkelijker vind ik. Gewoon even een doekje over de Bumbo en proper. Geen gedoe meer met vuile relax zeteltjes… Ben echt benieuwd naar je douche verhaal en of Lieke het ook fijn vond zo met de sproeier.

Groetjes,

Tamara

hoi tamara,

ja echt ze vont het douchen geweldig!!!
ik zet de bumbo in douche bak en gewoon lekker sproeien!! ze zat met de stalen van de spoeier te spelen. en met haar badeend in haar hand haha zo’n mooi gezicht.
Ik was er wel bang voor want ze ging altijd alleen maar in bad.
Je had ze moeten zien zitten in de douch zo gaaf he !!!
Nu kan ik het weer alleen doen echt een uitkomst.
Nou en de bumbo droog je af en klaar is kees!!
IDEAAL

Gewoon proberen zou ik zeggen!!!
Super bedankt voor je tip de bumbo is echt een uitkomst hier.

Groetjes Gytha

Hey Gytha,

Graag gedaan! Daarvoor is het forum he. Ik ga het hier vanavond ook proberen in de douche. Haar badje wordt te klein. Ze kan er niet meer zo goed in spelen.
Hoop dat het lukt!

Groetjes,

Tamara

hoi tamara,

het is zo leuk joh !!!
laat je weten of het bij jullie ook zo goed ging??

groetjes Gytha

Hallo Gytha,

Ik ga het zeker laten weten. Maar ga het op het topic over de Bumbo ervaringen zetten dan. Dit topic wordt anders erg lang!

Groetjes,

Tamara