Van 4 naar 3 flessen

Hey Gytha,

Hier zijn het nog 3 flessen van 210 cc. Groentehap 200gr en fruithap wat ze op kan. Als je kleine meid 200 gr groente eet gaat er geen melk meer bij hoor! Ik vind 8 u en dan al terug 200gr om half 10 erg weinig tijd tussen. Hier doen we het zo en dat werkt prima;
7 u: 210 cc melk
11u: 200 gr fruit
14 u: 210 cc melk
18 u: 200 gr groente
20 u 30 à 21 u: 210 cc melk

Je had zo een goed schema met Lieke. Ik zou dat niet overhoop gooien, maar gewoon een fles minder geven. Als ze 200 gr groente en 200 gr fruit op heeft gaat ze daarna echt geen melk meer drinken.

Succes! Laat weten hoe het gaat…
Groetjes,

Tamara

ja klopt tamara dat het fruit er dicht op zit.
maar lieke slaapt van 10.00 tot 12.00
en van 14.00 tot 16.00
dus heb ik nergens een gaatje voor het fruithapje
ga zo even proberen of ze ook 200 groente op kan.
Gisteren nog niet maar nu heeft ze de laatste fles om 12.00 gehad dus misschien gaat het nu wel op.
vindt het zo moeilijk allemaal.
cb zegt nog 4 flessen de folder 3
de een geeft nog 4 de ander 3 pfffffffffff
krijgt je dochter ook al iets tussen door?? sap of water wil lieke nog niet
wel een halve liga

groetjes gytha

Hey Gytha,

Cloé krijgt een halve betterfood (denk dat dat een liga is, is het koekje dat je door de fruitpap plet). Soms krijgt ze appelsap voor 4 maanden maar meestal heb ik niet echt een gaatje om dat haar nog te geven. Heb liever dat ze de andere maaltijden opeet…

Groetjes,

Tamara

Hallo Gytha,

Als je het zo doet:

8 uur 210 cc melk
12 u: fruithap 200 gr (als ze geen 200 gr op heeft kan je in het begin nog een beetje melk bijgeven, 80 cc als ze 150 gr op heeft)
16 u: 210 cc melk
19 u: 200 gr groentehap
21 u 30: 210 cc melk

Ik weet dat de laatste fles dan een uurtje later komt dan normaal, zou dat gaan bij Lieke? Als ze net iets vroeger dan 12 u wakker is kan je de voeding iets vroeger geven, net hetzelfde bij 16 u.

Ik hoop dat het mss wat is.

Groetjes,

Tamara

is wel iets maar dan moet ik ze wakker maken om 21.30 en zie ik niet zitten.
Daar zijn we net van af hahaha

net heeft zo ook 200gram groente gegeten toch nog even een fles gemaakt maar daar dronk ze maar 60 van op. volgens mij meer omdat ze dorst had.
Is het dan nog wel nodig lijkt me niet!!!
kan ik ze beter een danoontje start na geven en wat water proberen??? Als ze het lust want ze lust nog geen sapjes of water.

hebben net weer een ander schema bedacht want nu is ze rond 16.00 tot 18.00 wakker en is best een vervelende tijd.
7.00 fles
8.30fruit
9.00-11.00slapen
11.00fles
13.00tot 15.00 slapen
15.30 groente en danoontje start proberen
17.00-19.00 slapen
19.00 badje
19.30 fles

is dat wat???

groetjes gytha

Hey Gytha,

Als het werkt lijkt me dit een fijn schema. Om 20 u al onder de wol tot de volgende morgen, er zijn weinig ouders die dit plezier al hebben op 6 maanden!

Succes ermee!

Groetjes,

Tamara

vandaag even naar cb gebeld omdat de flessen echt niet leeg gaan.
Moest het toch aan blijven bieden na de groente en dit als toetje zien.
vandaag heeft ze maar een half potje groente op ze vondt het vies!!!
Liet het gewoon uit haar mondje lopen.
gisteren had ze bruine bonen met appel en rundvlees en was zo 200 gr zo op!!
Vandaag worteltjes met aardappel en rundvlees en liet het er zo uit lopen!!!
Cb vetelde dat ze maar min 500 cc nodig hebben met 6 maanden en dan zit het vocht van groente en fruit bijgeteld. Tot nu toe al 3x 200 op + 200gram fruit en 100gram groente. Dus ben gerustgesteld, ik ga er ook echt geen strijd van maken!!!
De eetbehoefte neemte volgens hun ook af naar mate ze ouder worden.

Kan dit ook een sprongetje zijn of van de tandjes??

welke groente waren bij jullie favoriet??? En als ze het niet lusten gaven jullie het dan na een tijdje toch weer om te proberen??

groetjes Gytha

Hey Gytha,

Hoe CB kan verschillen net over de grens… Hier raden ze zeeer sterk af om na de groentehap nog melk toe te geven. Als ze pas beginnen met groenten (met 4 maanden) kan je een paar daagjes melk bijgeven omdat ze dan de groente nog niet gewoon zijn. Maar eens ze er mee weg zijn moet je de fles laten. Anders leren de kleintjes dat ze toch nog melk krijgen ongeacht of ze de groentehap nu opeten of niet. Met 6 maanden moeten ze meer groentehap gaan eten, maar dit komt vanzelf. Ze aten al 125 gr en hadden hier genoeg mee. Stilaan wordt het dan 200 gr omdat je ze zoveel aanbiedt. Maar ik zou zeker niet steeds als “toetje” de fles blijven aanbieden. Als Lieke dan iets niet lust, waarom zou ze dan moeite doen om toch te eten? Er komt toch nog iets om haar buikje te vullen. Soms zullen ze dan te weinig gegeten hebben, maar dan kan je nog een flesje geven 1,5 uur na de hap. Dan associëren ze het niet met de groentehap. Ieder zijn methode natuurlijk he.

Hier eet ons meisje ook niet altijd genoeg. Maar ze weet dat er niks meer komt en zal nooit minder dan 125 gr eten. Sommige dingen lust ze ook echt wel niet. Pompoen vb vindt ze heel erg slecht! Toen heb ik echt heeel veel moeite moeten doen om haar de helft te laten eten. Ik geef het haar ook niet meer, ik vond het zelf niet echt lekker. Kan ik moeilijk verwachten dat zij haar “bordje” leeg eet !
Ik geef wel altijd 3 dagen na elkaar hetzelfde (buiten die pompoen) omdat ze nu ook vlees krijgt. Hier gaat ham met pasta en groentjes er vlot in. Rijst heeft ze niet zo graag…

Groetjes,

Tamara

Gewijzigd door - TamaraenKoen op 22 Nov 2007 16:23:04

hoi tamara,

het gaat iets beter en ik kijk ook niet meer hoeveel ze op eet genoeg is genoeg.
Leg me er bij neer en het zal wel weer goed komen!!! haha
Wat kun je daar druk om maken!!! Nou dus niet meer hahaha
vandaag al 8.00 fles op fruit op 12.00 fles op.
groente vandaag groene groenten bijna 200 gram op en nog een danoontje start op en nog 85 cc fles.
tussendoor nog een klein rijstewafeltje en een beetje diksap.
Hopelijk dalijk nog lekker haar flesje hahah
Nou wat mopper ik nog. wij waren ook gewent dat lieke alles op at al haar flessen en groente en fruit. Maar de eetbehoefte wordt ook minder dus dat was voor ons wennen. We gaan geen strijd meer aan heeft ze genoeg prima!

Ja en ieder Cb is toch anders he zo zie je maar weer. Maar sanp de redenering van ons buurland wel!!

Bedankt voor je meedenken was erg fijn!

groetjes Gytha

Hey Gytha,

Graag gedaan! Hier ook druk gemaakt als ze niet alles op at en dronk hoor. En dan beginnen rekenen: vandaag heeft ze nog maar zoveel op, dat is nog niet genoeg… Nu ook in berust. Ze zal het wel aangeven
Cloé eet nu om de 6! uur. Voordien heeft ze geen honger en is er met de beste wil van de wereld niks in te krijgen. Dan maar om de 6 uur goed eten… Daardoor is haar schema wel weer verlaat naar laatste fles om 23u. Anders had ze echt te weinig. Maar als ze wat meer groente en fruit gaat eten gaat die automatisch vervallen en dan zit ze op het ritme van een kleine peuter. Maar zal hier dus nog wel een maand of 2 denk ik tot 23 u zijn. Maar beter dat dan 's nachts moeten opstaan!

Succes met je kleine meid!

Groetjes,

Tamara

hoi tamara,

hier ook zo zitten rekenen hoeveel heeft ze gedronken en het is te weinig!!
Pfff ze is levendig genoeg en als ik haar lach of zwaaiend handje weer zie denk ik waar maak ik me zorgen om.
Vannavond ook de papfles 200cc helemaal leeg.
En nog wat diksap op ze heeft de tuitbeker nu door en vindt het zo leuk om te doen.
Ze houdt hem zelf vast en doet hem in haar mondje, en dan help ik een beetje en ze straalt dan van oor tot oor.
Heb nu een andere tuitbeker gekocht met zachte tuit en gaat echt super!!!
Gewoon geweldig!!! Wat kun je toch genieten van die kleintjes he!!!

Komt wel goed met onze kleine donderstenen!!!

jij ook succes

groetjes Gytha

Hoi Gytha,

sorry ik had een paar dagen niet op de site gekeken vandaar mijn late reactie. Ik moest van het CB met 6 maanden naar 3 flessen + fruit + groente.
Zoë’s schema was toen:
6.45 fles 210cc
9.30 fruit volle pot 200g
12.00 fles 210 cc
15.00 diksap met een liga
17.00 volle pot groente 200g
18.30-19.00 fles 210cc met Nutrix of Bambix
Het fijne van dit schema was dat ik het aan kon houden toen Zoë met 7 maanden een boterham moest gaan eten. De fles van 12.00 uur werd toen boterham + flesje 120cc. Zoë is nu 9 maanden en ik heb dit schema nog steeds.

Succes!
Inge

Hoi Inge,
bedankt voor je reactie. we zijn nog steeds aan het klooien met het schema maar wat we nu hebben lijkt erg op dat van jou.
Alleen zitten we met wanneer fruit geven.
Lieke krijgt om 7.00 fles en gaat van 9 tot 11 slapen.
Vandaag om 11 fruit gegeven en 12 fles. Mooi niet dus fles ging niet leeg.
Ook al geprobeerd om fruit om 8.30 te geven maar dan gaat het fruit niet op omdat ze nog vol zit van de fles.
Moeilijk moeilijk. Ze drinkt op dit moment ook nauwelijks de flessen leeg maar maak me er niet meer druk om. Volgens ons is het het sprongetje.

Inge:

Hoe zit het dan met 7 maanden??
Vervald dan de fles van 12.00 omdat ze dan brood krijgen?? Of nog een klein flesje??

groetjes Gytha

Hoi Gytha,

Wij hebben dit probleem ook met het fruithapje.
Het zit allemaal dicht op elkaar.
Half 6 fles en dan wordt ze weer wakker om half 8.
Wij geven dan om half 9 fruithapje (zit er 3 uur tussen) en dan
gaat ze om 9 uur op bed en dan wachten we tot ze weer wakker
wordt en geven dan de fles melk.
Vanmorgen was ze om 10 uur al weer wakker en hebben hem toen
gegeven. Denk dat we hem morgen om 11 uur pas gaan geven.

Lieke krijgt een fles om 7 uur en dan slaapt ze van 9 tot 11.
Dan zou je de fles om 11 uur kunnen geven.
Dan slaapt ze van 1 tot 3 he?
Dan zou je het slaapje fruit kunnen geven en wat sap uit de tuitbeker.
En dan na het volgende slaapje een warm prakje en paar
slokjes drinken uit tuitbeker en vlak voor ze gaat slapen nog papfles.
Is dit misschien wat?
Dan zit ze op 3 flessen. Lijkt mij echt genoeg.
Als ze min. 600cc op een dag binnen krijgt is het goed.
Geef je haar 210cc per keer?

Groetjes Heleen

hoi heleen,

Ga het morgen anders doen,
7.00fles
11.00 fles
12.30 fruit
Kijken of het zo lukt.
Vandaag heeft ze weinig gedronken liet bij elk flesje wat staan.
pffffff
het cb nogmaals gebeld omdat ik me toch zorgen maakte.
Ik hoef me geen zorgen te maken, kindjes geven zelf aan wanneer ze genoeg hebben en mogen ook laten staan. als ze maar 500 drinkt per dag en goede plasluiers heeft en vrolijk is geen probleem.
plasluiers zijn goed en groente en danoontje gaat erin als koek.
vandaag heeft ze net 530 cc gehaald en daar moet je nog groente fruit en danoontje bijtellen volgens hun.
Ze is vrolijk genoeg maar is gewoon verzadigd.
vandaag om 10.30 fruit gegeven 200gram op maar om 12.00 had ze geen zin meer in de fles natuurlijk liet dus ook 70 staan.
morgen gaan we het anders proberen.

Bedankt voor je tip

groetjes Gytha

Hallo Gytha,

Onze meisjes zijn ongeveer even oud. Als ik het goed heb schillen ze 3 daagjes
Ons schema is als volgt:

7 u: fles 210 cc
11 u (kan ook 12 u zijn): Groentehap 200 gr
15 u: fruit 200 gr
18 u: Fles 120 cc
20 u: Fles 210 cc

Tussendoor drinkt ze nog beetje appelsap of multivruchtensap voor kleintjes vanaf 4 maanden uit haar anti lek bekertje.
Het cb raadde ons dinsdag aan om de fles van 18 u maar 120 te geven. Dan heeft ze om 20 u echt honger en eet ze een dikke fles leeg, mag eventueel wat rijstebloem door. Dan slaapt ze de nacht goed door. Het handige aan dit schema is dat je het kunt houden ook als ze ouder worden. De fles van 18 u worden dan boterhammetjes. Of als je boterhammetjes 's middags geeft draai je de groentehap gewoon om, dan zou ik wel meer als 120 cc geven. Maar zo heeft ons meisje haar 500 cc binnen en dat is genoeg. Ik zou dat flesje na de groentehap laten vallen.

Succes ermee!

Groetjes,

Tamara

Het blijft gewoon klooien hoor, zeker totdat ze 1 jaar zijn volgens mij.
Ik vind het soms ook erg moeilijk en weet niet wat Tigo wel en niet nodig heeft…
Tigo is nu 7 maanden en mag dus brood, ik ben van de week al voorzichtig begonnen, maar meneer moet er nog niet veel van hebben… Ik heb besloten me er niet meer druk om te maken, en gewoon voorzichtig blijven aanbieden als ik ook lunch. Wel grappig om te zien dat anderen ook zo lopen te tobben, geeft in ieder geval troost
Ons schema ziet er (ongeveer) zo uit:
07.30 fles (180 ml met 6 scheppen, blijft een bodempje staan)
09.30 fruit
13.00 fles (180 ml + 6 scheppen, laat meestal wat staan en nu dus met brood)
15.00 liga met sap (maar drinkt vaak maar een klein beetje)
17.30 groentehap
19.30/20.00 fles Nutrilon met Nutrix(210 ml met 7 scheppen + nutrix, blijft een bodempje staan)

Het slapen overdag gaat hier nog steeds een beetje rommelig, de ene keer met gemak 2 uur achter elkaar de andere keer maar een half uur. Misschien dat er binnenkort een slaapje af gaat, ik weet t niet.

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

nou meiden,

vandaag om 7.00 fles helemaal op
toen de fles om 11.00 helemaal op
12.00 fruit 125 gram op
nu geven we fruit na de fles en het lijkt beter te gaan.
Flesje na de groente ga ik niet meer geven!!! heeft een danoontje start erna wat ze ook altijd op eet en lijkt me voldoende.

Verna, hier lijkt er ook een slaapje binnenkort af te gaan.
Lieke sliep eerst van 17.00 tot 19.00 nog en nu leg ik ze om 17.00 op bed en is ze na een half uurtje wakker, en is dan op tot 20.00 uur.
Lijkt erop dat het minder wordt EINDELIJK HAHAHAH ze sliep zoveel pfff
Ja doet wel goed dat we niet de enige zijn die blijft klooien!!
Soms denk ik wel eens: Was ze toch maar eens een jaar dat ze met ons mee at!!! haha

groetjes GYtha

Hoi Gytha,

bij ons is de fles van 12.00 uur vervangen door een boterham met kindersmeerkaas of leverpastei en flesje van 120cc+4 schepjes, daarom was het schema zo fijn.
Zoë is nogal een kleine schrokkop dus ik kan fruit voor of na het slapen geven, ze eet toch wel alles op.
Anders geef je toch om 8.45 half potje en als ze wakker is om 11.00 uur half potje en dan om 12.30 fles ipv 12.00?
Altijd lastig die schema’s maar ik heb sinds de 6 maanden zo’n fijne dat ik eraan vasthoud.

Groetjes,
Inge

hoi inge,
bedankt voor je tip

maar had ik al geprobeerd. Ze drinkt dan de fles van 12.00 echt niet op.
Nu heb ik vandaag om 11 fles gegeven en om 11.30 fruit en ging echt prima.
Morgen hopelijk ook.
Groente en danoontje ook op alleen van de laatste fles liet ze 30 staan nou prima hoor.
ze heeft ook ng diksap en rijstewafeltje gehad.
Dus super gegeten!!!
Groetjes gytha