Uitgelachen door mijn kleine dreumes

Ook zo herkenbaar. Tessa (die is bijna 4) was een erg makkelijk kind maar mijn zoontje die is nu 1 jaar en 9 maanden ongeveer is ook zo’n banjer en komt overal aan.

Wat inderaad helpt is niet alleen nee zeggen maar ook vertellen waarom. Zoals de prullenbak herken ik hier ook inderaad maar hij snapt nu dat het voor afval is. Hij vindt het geweldig om mee te helpen de tafel af te ruimen en dan gooit hij ook dingen in de vuilnisbak als ik dat aan hem vraag. De keukenkastjes heb ik hier opgelost met van die kinderbeveligingsslotjes die je bij de bouwmarkt kan kopen. Echt ideaal want gek werd ik ervan nu kan hij nog maar 1 cm open. En de hondenbak met water staat hier altijd op de gang dat moet ik echt niet in de huiskamer hebben. De tafel staat inderdaad niks op. Maar het stomme is op visite valt het vaak wel mee. Thuis voelen ze zich op hun gemak en zijn ze nu eenmaal stouter dan ergens anders. Dan voelen ze zich vertrouwd en veilig.

Ik geef geen tikken meer. Ik heb het wel heel kort gedaan maar vind het niks het past niet bij mij. Tessa deed het ook op een gegeven moment bij Barry omdat hij wat deed wat niet mag en dat was het moment dat ik het zelf ook niet meer deed want wil het goede voorbeeld geven.
En op een gegeven moment wordt het vast wel beter hoor ze blijven niet zo. Als ze wat ouder zijn van Tessa’s leeftijd snappen ze ook even wat meer. Het is nu gewoon even doorbijten denk ik dan maar. Ik probeer zoveel mogelijk positief te blijven en ben ook niet zo moelijk. Tuurlijk er zijn grenzen maar als ze op de bank staan nou dat kan geen kwaad hoor vind het best. Bij iemand anders doen ze dat niet. We willen toch binnen nu en zoveel jaar een nieuwe bank kopen dus dat doen we wel als ze wat ouder zijn. Ik denk dat je prioriteiten moet stellen wat nu echt niet mag en wat wel dat maakt het alleen maar gezelliger thuis. Ze spelen hier ook met de gordijnen verstoppertje nou prima toch. Ze trekken er niet aan of zo. Als Barry echt iets doet wat niet mag haal ik hem inderdaad weg en zeg ik nee en gaat ook vaak gepaard met een brulpartij vooral als hij moe is maar so be it. En uitleggen dan he want hoe klein ze ook zijn ze begrijpen erg veel merk ik.

Nou het wordt veels te lang mijn verhaal dus ga maar eens stoppen!
Succes!

Lilypie 4th Birthday Ticker

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Ja dat positief blijven ben ik helemaal met je eens. dat probeer ik ook altijd in gedachten te houden! En idd, het gaat natuurlijk ook wel weer over die fase maar als je er midden in zit zoals ik ( en anderen natuurlijk) dan is dat soms moeilijk. Ik heb idd ook zoveel mogelijk “maatregelen” hoor, zoals kinderslotjes op de deuren maar er blijft altijd genoeg wat niet te beveiligen is en wat heeeeeeel interessant is. Ach en zo hebebn we altijd wat te klagen he hihihi.

Lilypie
Lilypie