Hoi Marianne,
Ik heb 2 verschillende kinderstoelen. De ene is mijn eigen kinderstoel van vroeger. Gewoon zo’n hoge stoel met een tafelbladje ervoor wat je evt. naar achteren kunt klappen. Het voetensteuntje van die stoel is verstelbaar in hoogte.
De andere stoel is gewoon een nieuwe en dat is een MaxiCosi. Het is een afgeleide van de duurdere triptrapstoel (alleen de originele triptrap is over de 100 euro en deze was iets van 50 of 60 euro ofzo). Dat is een meegroeistoel, die je ooit in de toekomst zelfs nog gewoon als volwassenenstoel kunt gebruiken.
Ik vind zelfs deze versie van MaxiCosi veel leuker want hij heeft hele leuke poten met grote bollen aan de onderkant. Heeft dus iets speels.
Ik moet zeggen dat ik allebei de stoelen even fijn vindt. Voordeel van de MaxiCosi is wel dat de kleine mop er zelf niet in kan gaan staan. Dat kan in die andere wel, en daar hadden we dus destijds met ons oudste dochtertje een tuigje in nodig want ze klom er zo uit.
In de MaxiCosistoel blijft onze jongste kleine dame gewoon keurig zitten.
Ook van deze stoel is het voetensteuntje dus in hoogte vertelbaar.
De stoelen zijn allebei van hout overigens. Dat vind ik persoonlijk mooier in verband met de rest van het interieur. Ik hou niet zo van die opvallende kunststof kinderstoelen. Staat veel rommeliger in de huiskamer. En je gaat ze ook niet elke keer boven ofzo opruimen, dus dan is het wel fijn als het ook nog een beetje oogt in je huiskamer.
Groetekes, Sje