Tips gevraagd: kinder/tafelstoel!

Hoi Hoi.

Ruben gaat op het moment zo hard, dat gaat me weer geld kosten!
Hij wil zelf rechtop zitten, het liefst los maar ja binnen 2 sec ligt hij al om

Maar nu wil hij niet meer eten in de wipstoel, maar in de tafel stoel, oma&opa hebben wel zo’n ding en dat vind Ruben prachtig.

Dus nu zal ik er ook aan moeten geloven.
Ik ben er eigenlijk nog nooit mee bezig geweest, ik dacht ach dat duurt nog wel even, maar ja de tijd vliegt en nu is het zover.
Dus vraag me nou af waar moet ik op moet letten? en welke makelijk in gebruik is?

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Hoi Marianne,

Ik heb 2 verschillende kinderstoelen. De ene is mijn eigen kinderstoel van vroeger. Gewoon zo’n hoge stoel met een tafelbladje ervoor wat je evt. naar achteren kunt klappen. Het voetensteuntje van die stoel is verstelbaar in hoogte.

De andere stoel is gewoon een nieuwe en dat is een MaxiCosi. Het is een afgeleide van de duurdere triptrapstoel (alleen de originele triptrap is over de 100 euro en deze was iets van 50 of 60 euro ofzo). Dat is een meegroeistoel, die je ooit in de toekomst zelfs nog gewoon als volwassenenstoel kunt gebruiken.

Ik vind zelfs deze versie van MaxiCosi veel leuker want hij heeft hele leuke poten met grote bollen aan de onderkant. Heeft dus iets speels.

Ik moet zeggen dat ik allebei de stoelen even fijn vindt. Voordeel van de MaxiCosi is wel dat de kleine mop er zelf niet in kan gaan staan. Dat kan in die andere wel, en daar hadden we dus destijds met ons oudste dochtertje een tuigje in nodig want ze klom er zo uit.

In de MaxiCosistoel blijft onze jongste kleine dame gewoon keurig zitten.

Ook van deze stoel is het voetensteuntje dus in hoogte vertelbaar.

De stoelen zijn allebei van hout overigens. Dat vind ik persoonlijk mooier in verband met de rest van het interieur. Ik hou niet zo van die opvallende kunststof kinderstoelen. Staat veel rommeliger in de huiskamer. En je gaat ze ook niet elke keer boven ofzo opruimen, dus dan is het wel fijn als het ook nog een beetje oogt in je huiskamer.

Groetekes, Sje

Zo’n meegroei stoel, zoiets lijkt me wel wat.
Ze zullen dan vast wel weten wat ik bedoel als ik een babyzaak in loop en ik naar een meegroei stoel vraag.
En ik moet zeggen dat de prijs me eigenlijk ook nog wel meevalt.

Maar ik ben ook zo’n pietje hoor, het moet wel bij het interieur passen

Die originele triptraps heb je in verschillende kleuren. Die MaxiCosi was er toen alleen in blankeiken. Nou is blankeiken ook niet mijn favoriete interieurkleur want wij hebben koloniaal en mijn eigen oude kinderstoel is ook heel donkerbruin. Maar om nou voor het driedubbele een donkerbruine triptrap te gaan kopen die ik ook nog eens minder leuk vind dan de MaxiCosi-doorgroeistoel die we nu hebben, dat vond ik teveel van het goede.

Die lichte stoel zetten we altijd in de bijkeuken terug en die donkere staat altijd in de huiskamer.

Ik ben dus niet de enige die zo’n pietlut is dat het allemaal op elkaar afgestemd moet zijn?! Hihi!

Zo moeten de speldjes van onze grote kleine dame ook altijd afgestemd zijn op de kleertjes. En dan het liefst in precies dezelfde kleur. Hihi!

Succes met het uitkiezen van je stoel! Zie http://www.prenatal.nl/ProductsAndServices/ProductCategory.aspx?category=KinderstoelenSub&topcategory=Kinderstoelen

Prenatal heeft ook meegroeistoel in de aanbieding nu. Is geen MaxiCosi.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Jan 2006 15:25:50

Stoel Prenatal die ik net doorgaf is bij Babysuperstore nog goedkoper. Zie pagina 12 van de brochure. Staat er ook nog een naast van 70 Euro.

http://www.babysuperstore.nl/download/asten_05060.pdf

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Jan 2006 15:30:46

Hey bedankt sje voor de link!!!

En ja ik ken dat het truitje moet dan bij het broekje passen en omgekeerd.
en de schoentjes moeten er ook leuk bij staan hahahahah en zo kan je wel even door gaan.

Maar wij hadden alles ook in de koloniale stijl maar dat begint nu langzaam te veranderen in geloogd grenen, en zo blijf je aan de gang.

ik zal morgen even de stad in, Ruben maar even naar oma dan kan ik even rustig om me heen kijken.

Ja, en als je soms andere mensen dingen ziet combineren bij hun kinderen (bijv. een gebloemde maillot en een gestreept truitje), denk je: ik zou het zelf zo niet gedaan hebben, maar het misstaat niet. Het is ook vaak een kwestie van durven.

Ik blijf soms te voorzichtig. Hoewel mijn dametjes altijd erg leuke reacties krijgen op hun kleertjes. Maar dat komt ook omdat mijn moeder veel voor de meisjes maakt, dus dan kun je zelf in de stoffenzaak of op de markt al leuke combinaties samenstellen en wat ze dragen is dan altijd uniek. Dat valt mensen op.

Succes met je kinderstoelenjacht en laat nog even weten wat je gekocht hebt he?!

Groetekes, Sje

Hhoi

Wij hebben de trip trap.

Het is een rib uit je lijf maar hij is wel handig. Steeds te verstellen, Manon kan er nu al in en mooi klein. Neemt niet veel ruimte in en heeft een strak model.

Succes met je aankoop!

Tessie

hai meis
ja zon meegroei stoel heb ik ook!!! echt ideaal!!!
wil je met of zonder blad ervoor!!
ik heb met blad !! ze zeggen dat het beter voor het kind is zonder blad want dan leren ze aan tafel eten! ( achhhhhh…dat leren ze met blad ook wel)
met blad is handig daar kan je wat speeltjes op leggen!! ze vinden het prachtig!!
leuk!!
groet Janneke en Hannah

hoi marianne,
dus je mannetje mag ook in de kinderstoel?
je hebt al genoeg tips gekregen. wij hebben wel een stoelverkleiner erbij genomen.
diantha zakte in het begin nog wel eens naar de zijkant.
enne… leuk dat jullie ook van die meuten zijn. alles moet op elkaar aggestemd zijn, zelfs de kinderstoel!! hahaha
wij hebben dat ook.
ook met haar kleertjes, welke jas en muts, welke schoentjes erbij.
ja ja dat kind heeft wat te stellen met ons. nog erger twee moeders natuurlijk!

groetjes christa mama van diantha

ps wat gaan ze ineens hard he marianne!!

[URL=http://imageshack.us][/URL]

wij hebben ook een trip trap stoel en die bevalt ons supergoed!!!
je kan er zerlf ook op zitten en heeft 7 jaar garantie.

Groet, El
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

Hoi Christa.

Ja…het gaat nu echt hard hoor, ik dacht laatst nog dit schiet niks op maar nu heb ik zoiets van doe maar rustig aanhoor, want je gaat nu wel heel erg hard.

Maar een stoelverkleiner heb ik wel nodig, want bij oma&opa glijd hij nog van links naar rechts en daar zit hij met 2 handdoeken vast.

Hoi Marianne

Wij hebben ook een stoelverkleiner erbij hoor!
Anders glijd ze ook nog heen en wer.

En dat gemiep herken ik ook.
Sokjes, romper, alles moet op kleur enz. Soms erg lastig.
Zelfs naar de creche wil ik dat ze er leuk uitziet
.

Tessie

Hoi Marianne!!!

Wij hebben 2 trip-trap kinderstoelen. Ze zijn ideaal!! Ze zijn om te bouwen tot allerlei maten, zodat ieder kindje er perfect in past, en dat tot dat ze er aan toe zijn om op gewone stoelen te zitten. (of langer, want zoals iemand anders al zei, kun je er zelfs als volwassene op zitten. Ik ben kapster geweest, en knip er nog steeds mijn familie op!!)
Ze zijn wel duur, ja. Wij kregen ze als kraamcadeautjes van opa en oma!
Wat een vriendin van mij heeft gedaan: op marktplaats een hele goedkope tweede handse zoeken, en die schuren, verfen en lakken! Is heel mooi geworden!
Fijn om te horen dat ik niet de enige pietje-precies ben mama’s…

Groetjes Charon

ik heb een kinderstoel waar je later een
tafel en een stoel van kan maken.
wat ik wel makkelijk vind is dat het bad kun je verstellen dus hij kon er met 5 en halve maand al even in zitten met eten.
Ik vind het heel gemakkelijk.

katinka

Ik ben gisteren eens even lekker wezen sneupen en heb een leuk stoel op het oog.
Een stoeltje waar hij in mee kan groeien, het had geen merk of zo.

Mare wel de kleur die weer bij mijn huisje past hahahah…ben ook zo pietluttig.
We zullen hem volgende week ophalen, dan kan mijn man hem ook even zien want voor het zelde vind hij het maar helemaal niks.

He MJ

Wat een boel keuze heb je dan he!!! Fijn dat je er een naar je smaak hebt kunnen vinden! Nu hopen dat je man het wat vind…vast wel! Mijn man is daar gelukkig nooit zo moeilijk in. Ik mag het huis, hij de auto! HAHAHA

Groetjes Charon

Nee…mijn man is daar gelukkig ook niet zo moeilijk in, maar die vind het ook wel eens leuk om even met zijn 2-en de stad in te gaan.

Maar dat klopt dat is hier ook zo ik het huis maar ook de auto!!, hij heeft zijn brommertje

groetjes Charon

Wij hebben een Storchenmuller, heeft mijn broer eens voor een prikkie op de kop getikt, maar die laten we hier achter, leuk ding, met tafeltje en stoeltje, maar word puur als kinderstoel gebruikt.

En een andere, een…jaja, Pintoys de kikker…
http://www.pintoys.com/html/frame_furs.html