Theo van Gogh doodgeschoten is

Ja, ik las het net bij je msn naam en heb het er al ff kort met je over gehad.

Ongelooflijk idioot.
Gaat lekker hier in Nederland.
Dacht dat dit het land van vrije meninguiting was (ahum).

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 02 Nov 2004 11:52:05

Ja waar moet het heen met deze wereld.
Ik schrok me echt rot; Theo van Gogh vermoord.

Ik had al een rotdag vandaag, maar deze lijkt steeds erger te worden.

Ga zo mijn bed in en hopelijk schijnt de zon dan weer een beetje als ik straks wakker wordt.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

ik dacht eerst nog, goeie reclame stunt voor zijn film 0605
maar toen de bevestiging daadwerkelijk kwam dacht ik toch effe waar gaat dat heen met nederland, kan nu ook op geen enkele nieuwssite komen maar kan moeilijk de tv aanzetten met een ziek meisje op de bank hangend en dan naar die beelden kijken

groetjes Kim, mama van

en

Nee das waar, dat hoeven de kleintjes allemaal nog niet te zien. Is al erg genoeg dat wij het weer moeten zien. Ik kon zojuist wel nog op de rtl 4 nieuwssite komen.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Ik lees net nog bij de nos dat de dader een pamflet op het lichaam van theo zou hebben gestoken. Ik kan er echt niet meer bij. Waar moet dat heen in dit kikkerlandje als we echt geen respect meer voor elkaar kunnen opbrengen.

ik kwam thuis en me meoder zei theo van GOGH is overleden kreeg het er koud van waar moet dit heen en die balke bokkepoot maar zeggen hij betreurt het maar ook zegt hij dat dit een land is waar je je mening mag uiten nou dat zie je maar weer het mag dus NIET ik heb er geen woorden voor

groetjes marielle mama van tanja

Ach Kim, is Sofie ziek?
Vervelend zeg.
Geef haar maar ff een dikke knuffel namens mij.

Ik hoorde het net ook. vreselijk!
De reden schijnt idd zijn uitlatingen te zijn.
Dat is toch erg! Zeggen wat je vind en denkt is het belangrijkste voorrecht wat je hebt als je in nederland woont.
Maar nu zullen toch weer mensen hun mond gaan houden, als dit de prijs is die je betalen moet.

Wegens vele racistische uitingen en oproepen tot haat is het condoleance register gesloten.

Dat las ik daarnet op een condoleance pagina.
Triest wat hier in Nederland allemaal gebeurd.
Weer iemand vermoord omdat hij voor zijn mening uitkomt. Maar dat je op een pagina als een condoleance pagina niet op kunt komen omdat ze die moeten sluiten. En om die redenen!
Om dingen als deze kan ik wel janken!
Wat bezielt mensen om over te gaan tot moord om problemen op te lossen.
Ik heb er toch zo genoeg van, dat kan ik niet uitleggen!
Misselijk wordt ik ervan, en Balkenende maar doorzemelen over zijn waarden en normen.
Wanneer gaan we die nu eens bij brengen bij onze kinderen, ongeacht het geloof!

Groetjes Mim

Lilypie 4th Birthday

Ja, hier kan ik dus echt uuuuuuren over doorpraten, over hoe idioot ik het wel niet vind, en dat briefje wat tegelijkertijd met dat mes in zijn borst gestoken is, bah, bah, bah!!!

Maar het helpt helemaal niks…

Wat ik wel goed vind trouwens is dat ze vanavond bijeenkomen op de Dam in Amsterdam.
En dat ze dan niet de gebruikelijke stilte gaan houden, maar “luidkeels” zullen protesteren tegen dit achterlijke gedoe.

Verder kunnen ze in Den Haag wel zeggen dat het “niet kan” en “niet mag” (bla, bla, bla) maar daar schieten we nogal wat mee op (niet dus)

Triest.

ja ik had vanmiddag ook mijn medeleven laten blijken op het condoleanceregister ( doe ik eigenlijk nooit verder ) en schrok ook wat sommigen er nog tussen durfden te zetten. Ik vraag me echt af hoe het verder moet en gaat hoor in deze maatschappij.

Ja ik hoorde het om 10 uur op het nieuws, toen was nog niet bekend dat het om Theo van gogh ging, er waren wel al vermoedens.
Ik mocht hem niet maar om op deze manier om zeep geholpen te worden wens je hem ook niet.

groetjes Bianca mama van Rick[/url]

heb er gewoon geen woorden voor hoor,je kan tegenwoordig niks meer zeggen hier of je word maar vermoord,in elkaar geslagen

Ik vind dit wel heel erg. Getverdemmie, wat is er gebeurd met het gevoel van veiligheid dat we tot een paar jaar terug hadden???

Carola

ik mocht hem ook niet echt maar vind het erg dat hij vermoord is.
idd je mag je mening niet meer zeggen

weet je waar ik nou steeds aan denk!

kijk tis verschrikkelijk hoor! ook ik lees er alles over, maar toch wil ik dit even kwijt…

het is aan de orde van de dag! er worden mensen neer geschoten om een parkeerplekje hoor je daar de tweedekamer over? of de koningin? is het de heledag op het nieuws?

of zinloos geweld? word 1 keer op het nieuws vertelt en dan is het over! nu is het een bekende Nederlander en? Nederland staat op zijn kop! maar het gebeurd elkedag! dat snap ik nou niet! waarom wordt er niks aan gedaan?

sorry hoop niet dat ik iemand voor zijn hoofd stoot, das mijn bedoeling niet! wil alleen duidelijk maken dat dit elkedag gebeurd! Alleen zijn dat mensen die we niet “kennen”

Tries

Liefs Tries

tja als iedereen zich daar aan zou houden!!!

pfffff

ik weet het niet meer!

Tries

Liefs Tries

Zelf sta ik net zo goed stil bij alle andere slachtoffers die er vallen bij het zinloze geweld in deze samenleving. Of het nu een bekende of onbekende nederlander is. Alhoewel ik het niet altijd met hem eens was ( of de manier waarop ie zich soms manifesteerde ) vond ik het alsnog een toffe man. En voor de zoveelste keer denk ik weer je kan het met elkaar oneens zijn, maar dit moet je dan respecteren. Niet iedereen heeft dezelfde mening en dat is toch ook niet erg ? Het zou wat worden als dat wel zo was. Dan hoefden we het echt nergens meer over te hebben toch ?

Gewijzigd door - Evianne`s mama op 03 Nov 2004 09:39:11

Nou, jij hebt het al voor me verwoord hierboven.
Scheelt mij weer typen
Ik denk er dus net zo over en sta ook stil bij andere slachtoffers.

Het is hier gewoon een zooitje aan het worden…

Ik ben het er niet mee eens als je zegt dat een geval van zinloos geweld 1x op het nieuws komt en dat het dan over is, hoor.

En ik vind het niet gek dat als het een bekende Nederlander is, dat heel Nederland op zijn kop staat. Als het een persoonlijke kennis van je zou zijn, zou jouw wereldje er ook van op zijn kop staan.

Dat de wereld ziek is, was inderdaad al langer bekend. Iemand doden omdat zijn kop je niet aanstond, of omdat ie je parkeerplaats inpikte en afsneed op de snelweg, is idioot en ziekelijk, maar gebeurt meestal ‘spontaan’.

Iemand vermoorden om geloof, politieke overtuiging of ras, gebeurt vaak met voorbedachte rade en dat vind ik eng!

p.s. dit is mijn mening op dit moment als leek