Terug van de tandarts

Ja dus bij jullie is het ook een advies en geen verplichting en bij rico is het medisch zeg maar.

Groetjes,

Michèle

ja het is hoe dan ook een advies, omdat het het beste is voor het kind, dus hoe dan ook voelde ik me verplicht te gaan, maar omdat er ook nog een medisch randje aan zit is het helemaal een verplichting

Oke… een verplichting is nooit leuk natuurlijk…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

nee maargoed, ik ga ervanuit dat alles goed zit aangezien hij al genoeg shit over zich heeft heengekregen.
mag er toch ook wel is een keer wat goed gaan toch?
oh ik lees nu wat jij schreef! maar wat goed dat het zo goed ging met Noah bij de tandarts!
gaat tandenpoetsen ook zo vlot bij jullie?
hier is alles drama wat in de mond moet, tandenborstel…controle bij de KNOarts dus dat er zo’n ijscostokje op de tong wordt gelegd weet je wel
nee echt… ik denk dat dit geen pretje wordt, zeker niet voor de tandarts

Erik is een paar weken na z’n 2e verjaardag met ons mee geweest. Voorbereiding? Nee. Alleen: “We gaan straks naar de tandarts, die gaat naar jouw tandjes kijken.” Eerst papa en mama in de stoel ter controle en toen Erik liggend op mama in de stoel. Dus zijn rug op mijn lichaam. Stoel naar beneden (machtig interessant natuurlijk) en hij liet keurig toe dat de tandarts met haar spiegeltje in z’n mond keek. Tandjes tellen en zeggen hoe goed hij het deed. Daarna mocht hij een speeltje uit de automaat trekken en was het klaar. Het advies was om hem elk half jaar met ons mee te nemen, zodat het gewoon wordt.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Hier hoeft de onze pas vlak voor zijn derde verjaardag met mij mee. Ik ga één maar per jaar voor controle aangezien ik zelden iets heb. Juul is wel steeds meegegaan als ik ging, samen met papa. Afgelopen keer hebben ze in de wachtkamer gewacht aangezien er geboord moest worden (oude vulling afgebroken). Maar hij vindt het nu al reuze interessant, dus ik denk dat het volgend jaar ook wel goed gaat komen.

Tandenpoetsen is hier overigens geen probleem. We zingen samen liedjes, eerst poets ik, dan poetsen we samen en daarna mag hij alleen. Maar ik poets echt niet twee minuten bij hem hoor, dat doe ik bij mezelf ook niet en mijn gebit is prima in orde

Inge, succes met Rico. Laat het maar gebeuren. Die tandarts weet vast wel hoe hij dat mondje open kan krijgen

@Mriek: wat fijn dat dat goed ging! maar ook aan jou deze vraag: hoe gaat tandenpoetsen bij erik? poets jij elektrisch?

@Freubeltje: haha ik lach me suf om je laatste regel: die tandarts weet wel hoe hij zn mond open krijgt…
ik vraag het me af…HEEEEL sterk!!
waarschijnlijk is hij een deuk in zijn ego rijker en een vinger minder hahahahaa

Poetsen gaat redelijk zonder drama. Hij vindt het niet superleuk, maar werkt redelijk goed mee. In ieder geval zonder te huilen. We poetsen niet electrisch, gewoon met een handtandenborstel.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

ja ik las gisteren dat het misschien bij rico kan helpen om een elektrische borstel te nemen (kinderborstel natuurlijk) omdat je dan niet zoveel druk hoeft te zetten en automatisch “zachter” poetst. als ik de hele tijd gekke bekken sta te trekken gaat het nu al 3 dagen zonder hiulen
ik doe een ezel na en zeg: ieee aaa ieee aaa"
ja ik weet het ik maak mezelf volslagen belachelijk maar het werkt dus who cares?

Je doet wat werkt inderdaad. Als het zo goed gaat, waarom dan een elektrische kopen? Dat zou ik niet doen, denk ik.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

advies van de tandartsen om vanaf 2 jr elektrisch te poetsen
las ik dan… ik ga het maandag eerst navragen aan mijn tandarts
zijn advies volg ik graag op
zoiezo!! ik ben er helemaal vol van zo’n toffe peer! hahaha

dit is het zelfde topic als van dat rico maandag naar de tandarts moet maar dat was al duidelijk denk ik…

ik vroeg me alleen af, ik poetste net rico’s tanden en ik vond al dat hij zo’n geelachtige waas over zijn tanden had, nu zat het dus ook op de borstel en echt spierwit krijg ik zn gebit niet.
komt dit door de antibiotica? want ik vind het niks! poets hem echt zo goed mogelijk en lijkt me stug dat dit door gewoon normaal eten en drinken komt aangezien het er nog maar pas zit.

Ik schaam me een beetje omdat we dus maandag naar de tandarts moeten en hij nu ineens zo’n rare kleur over zn tanden heeft zitten.

Bij de eerste antibioticakuur van ons zoontje zei de huisarts direct: niet schrikken als zijn tanden wat gelig worden. Dit komt van de ab, maar verdwijnt weer vanzelf. Aangezien ons zoontje toen nog niet zo heel veel tanden had, viel het niet op maar het was er wel. En inderdaad…het verdween ook weer vanzelf Dus bij Rico zal het ook wel daar van komen.

Weet je het wel zo zeker van een kinder electrische tandenborstel? Ik krijg hier thuis echt niets in zijn mondje dat geluid maakt en ben niet van plan om elektrisch te gaan poetsen bij hem. Sterker nog: ik poets zelf maar één maal per jaar electrisch, de dag dat ik naar de tandarts moet natuurlijk . En telkens weer krijg ik dan te horen: je gebit ziet er weer prima uit, goed verzorgd en goed gepoetst, ga zo door! Dus wat het verschil is tussen iedere dag of één maal per jaar electrisch poetsen is???

Welke kindertandenborstel gebruik je? Bij ons was het poetsen eerst ook een ramp tot ik overging op een tandenborsteltje van aquafresh met een rubberachtige bovenkant waardoor zijn tandvlees niet meer zo snel pijn doet. Zul je net zien dat ze die bij ons bij Kruidvat en DA niet verkopen en hij moet wel een keer vervangen worden…

Succes bij de tandarts alvast!

bedankt freubeltje,

ja elektrisch poetsen schijnt gewoon beter te zijn
waarom ik weet het niet…
zal vast wel een rede hebben. ik heb de sonicare van philips, maar die ga ik zoiezo niet voor Rico gebruiken hoor.
Ik twijfel zoiezo nog heel erg of ik dat wel ga doen bij hem nu… idd omdat hij harde geluiden niet echt kan waarderen dus dat getril in zn mond zal wel not done zijn voor hem.
Ik heb altijd de borstel van difrax gehad en daarna een keer step by step 0.
nu heb ik step by step 2 gekocht vandaag.
van teigetje van winnie the pooh
het is een rood/roze/paars achtige borstel met leuke figuurtjes erop en hij vond het nu een stuk minder erg maar nog niet geweldig.
hij moet zoiezo niks in zijn mond hebben.
ook als de KNO-arts met zo’n ijscostokje moet kijken (snap je wat ik bedoel??) dan is het ook drama. niks mag in het mondje.

Wat fijn dat het dan vanzelf weggaat. ik merkte ook dat ik het er echt af poetste dus ik wist wel dat het geen echte aanslag was wat er heel hardnekkig op zat… alleen spierwit krijg ik het niet of het licht valt gewoon ook verkeerd dat het nu zo lijkt.
maar leuk is anders. dan kan ik in ieder geval tegen de tandarts zeggen dat hij een ab kuur heeft

Bij ons is het tanden poetsen een redelijk drama en dus gebeurt het maar heel kort. Gewoon kris kras over de tandjes heen, zodat we alles hebben gehad, maar echt heel goed gaat het niet. Ik wil ook best een elektrische borstel, ik denk dat Eva die juist cool vindt, maar ik dacht dat het pas bij 3 mocht??

Inge, ab is heel slecht voor de tandjes als je te vaak een kuur hebt. Ik weet dat toevallig van een collega die vroeger heel veel ab moest slikken. Maar een keer een kuur kan geen kwijt en waarschijnlijk verdwijnt de gele waas vanzelf. Gewoon tegen de tandarts zeggen joh, schaam je niet! Je kan er toch ook niks aan doen dat Rico een kuur heeft? Je bent echt geen vieze mama hdie slecht poetst hoor! Ik denk dat ik slechter poets eigenlijk…Zie hierboven.

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Rainbow: hahaha nee ik poets niet echt slecht ofzo,
ik doe mn best het zo goed mogelijk te doen, brullen of niet… het moet gewoon en eigenlijk moeten we ook al 2keer per dag poetsen maar pfff
ik ga er vanaf morgen toch mee beginnen zeker nu met die gele waas.
dit is rico’s 2e kuur al he.vlak achter elkaar zelfs…

Hoi hoi,

bij ons is vanaf de eerste keer tandarts Hazebaas als eerste op de stoel beland (knuffelhaas van Nikki) en alles wat bij haar moest gebeuren, deden ze eerst voor bij haas. Ging prima en nu komt ze al binnen met: Haas heeft kiespijn, ik denk dat ie een vullinkje moet!! Erg grappig altijd en stiekem moet ik altijd een beetje lachen om het gezicht van de assistente als ze dat gore pekkige beestje vastpakt

we zijn net terug gekomen,
Rico vertikte het zijn mond open te doen en de vrouwelijke assistente moest erbij komen
zij is onwijs grappig en ging gekke dingen doen, rico deed toen zn mond open en toen zij dr vingers erin stopte begon hij te brullen.
dat was juist goed want nu konden ze zijn tanden nakijken.
het zag er allemaal helemaal prima uit (ondanks dat ik dacht dat we niet goed poetste met zo’n dramaking) zn doorkomende kiesje was idd wat rood maar het was niet dramatisch genoeg voor een ontsteking.
dan weten we in ieder geval dat zn tempverhoging daar niet van komt.

de tandarts heeft mij ook onder handen genomen, en weer geheel pijnloos.
wat ben ik toch blij met deze tandarts!!!

Fijn dat de tandarts toch nog in zijn mond heeft kunnen kijken, ondanks dat hij zo moest huilen. Goed ook om te horen dat zijn gebit er goed uitziet.

En fijn dat mama ook weer onder handen genomen is zonder pijn

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

hahaha, ja het was wel een beetje moeilijk hoor hij had al zijn knuffels vast en een kapsalonspiegeltje (als ik dat goed omschrijf met zo’n handvat eraan weet je wel) en dan nog een tandarts spiegeltje.
maar het lukte m niet.
toen haalde hij dus de assistente die er wel raad mee wist
er moest gewoon goed gekeken worden ivm zn antibiotica kuren, reflux verleden en door zn mond ademen (gaan tanden van uitdrogen blijkbaar en krijgen ze witte vlekjes.)
rico had wel 1 klein wit vlekje maar dat was geen ramp omdat hij niet tegen de tandhalzen aan lag.
netjes

enne ja ik leef nog, in december moet ik terug.
en volgend jaar ook nog
wat heb ik toch een slecht gebit!
grr!