Suiker in Olvarit!

Ik eet hier heel vaak onbespoten groenten. Nou, het zit onder de beestjes en eitjes. Ik heb daarom liever bespoten groenten (ik heb het artiel gelezen). En als Olvarit suiker gebruikt van de suikerbiet, dan is dat gezond suiker. Hier gebruiken de meesten mensen dat i.p.v. de cristal witte suiker.

Sorry maar waarom reageren hier zoveel mensen die iets roepen zonder zich eerst te informeren…? groente kun je wassen en dan zijn de beestjes weg…een kind kan de was doen…en gezonde suiker bestaat niet…suiker is suiker…dat had ik allemaal al uitvoerig beschreven maar goed…met bronnen.
EN DAN DAT OORDELEN! Net of ik als een monnik leef…pffff ik zondig ook genoeg…het gaat om een stuk bewustwording…geef je je geld uit aan een mandarijn die meer kwaad dan goed doet?? waarom neem je die mandarijn?? de meeste mensen eten fruit ook om de gezondheidsfactor! En als die er niet is?? Er zijn ouders die elke dag Olvarit aan hun kind geven…Hebben deze ouders geen recht op juiste informatie?? Waar komen alle explosies van allergieen vandaan? En stoornissen? Het gaat erom dat er te veel bedrijven zijn die de consument minachten…Uiteraard moet je zelf keuzes maken hoe gezond je eet…maar hoe weet je nog wat gezond is?? Er zijn mensen die als een soort van compennsatie op roken of iets dergelijks veel fruit eten…als deze mensen nu veel witte druiven en mandarijnen eten en zogenaamd gezonde drankjes met toegevoegde vitamines maken ze dus bewust een gezonde keuze welke totaal niet gezond is door misleiding van bedrijven…ik vind dit in sommige gevallen ronduit crimineel…LEES DAN: Sommige soorten fruit waren gevaarlijk voor kinderen…pfff en dan je ogen nog durven te sluiten voor dit soort zaken…

Ron, als ik over alles wat ik binnen krijg zo verschrikkelijk diep na moet gaan denken, durf ik bijna niet meer adem te halen. Weet je wat er allemaal in de lucht zit die we inademen? Hou er rekening mee dat een lichaam ook aan dingen kan wennen in de loop der tijd.

Ik word liever ontspannen 75 dan dat ik met gedetailleerde informatie over hoe slecht een mandarijn kan zijn 80 word als ik heel eerlijk ben.

Dus ik vind het allemaal prima, al die informatie, maar volgens mij realiseer je je niet dat je veel mensen (zeker ouders die toch al onzeker zijn) bang maakt. En dat lijkt me niet de bedoeling van een forum als dit.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 27 Jun 2008 18:29:01

Angst is nergens voor nodig en ja we wennen aan veel maar wat ik bedoel als jij een zak verotte tomaten koop breng je die toch ook terug…of als je een wekker koopt die het niet doet…het kost even om je hierin te verdiepen maar je went er zo aan en dan voegt het juist wat toe

Mijn meisje vind de potjes heerlijk en ze doet het super! Dus ik maak me niet druk, en daarbij: als het echt zo slecht zou zijn zouden ze het heus niet verkopen.

Wat een discussie weer! Als je bij alles moet afvragen of het wel gezond is wat je eet, kun je werkelijk niets meer eten. Je moet gewoon een balans vinden die je zelf het prettigst vindt. Ik geef Anna gerust een potje Olvarit, maar ze eet ook vaak verse groente en fruit. We hebben zelf een groente tuintje met wat sla en andijvie en spinazie. Boontjes staan er ook in. Dit doe ik iet vanwege het bespuiten maar enkel omdat ik het leuk vind het het best wel wat scheelt in vergelijking met groente uit de winkel.

Je kunt de boel ook overtrekken!! Je moet gewoon voor jezelf en je gezin een balans vinden. Elkaar betuttelen lijkt mij niet de bedoeling. Dat doen an te veel mensen!

ron je bent gewoon een onrust stoker meer niet wat moeten wij met deze info

als het echt zo slecht zou zijn zouden ze het niet verkopen??
Ik moet helaas constateren dat de reactie’s over het algemeen op een enorme naifiteit wijzen…of op een gigantische ontkenning om zelf niet te hoeven denken aan deze zaken…
Een tijdje geleden heb ik mail contact gehad met een hooglereaar zuivelkunde van de universiteit van wageningen…Dit contact ging over foute voorlichting van de proffesor en bangmakerij dat als je geen melk zou drinken essentiele voedingsstoffen zou missen…ik voelde al dat er iets niet klopte want de stoffen in melk die wel goed zijn, kunnen prima uit andere producten worden gehaald…wat bleek? Deze hoogleraar die nota bene een hele bevolking voorlicht is ook Corporate Director Research & Quality Management van Campina…en al die schaapjes maar van zie je wel melk is niet ongezond…De mensen met geld in de bussines lachen zich rot om zoveel naifiteit en worden enorm rijk…Uit onderzoek blijkt dat in de landen waar minder melk word gedronken minder botbreuken zijn en ehhh waarom dronk je vroeger melk? Melk is belangrijk voor de nederlandse economie…suiker is goedkoop te produceren, er is veel van en het levert enorme winsten op…De suiker bussines sponserde de campagne van president Busch bijvoorbeeld…Belangenloos hoor ja hoor!! Zout idem dito…het gaat om het doelbewust verkopen van producten welke claimen dat ze gezond zijn terwijl ze dat niet zijn en soms zelfs ronduit slecht…lees de onderzoeken en weet echt wat je eet…tjonge jonge en mensen lezen wel voorlichting in de supermarkt over voeding of bij de apotheek…standaard informatie zonder nuance…en het Tno publiceerd de nieuwste bevindingen…dat neemt het voedingscentrum of de supermarkt niet echt direct over…dat duurt soms jaaaaren…GOEDEMORGEN!

als wij onze kids iets gerven heb jij je niet meebemoeien ronhebje trouwens zelf kids nee dus

wat wilje hier mee bereiken?

Gezellige boel hier!!!

Ik denk dat mensen heel goed voor zich zelf kunnen denken.

Ik denk namelijk dat in 2010 de wereld vergaat…

Dus vooral genieten…

gr Tries

Aangezien deze topic inmiddels weer meer irritatie opwekt dan dat er blijkbaar nog nuttige dingen uit voortkomen, denken wij dat deze maar eens op slot moet. Genoeg is genoeg!

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!