Strio van V-tech

@woezel: precies als jou…ik zie er ook geen kwaad in om hem de storio te geven.

Hele dagen achter zo’n schermpje …oke…da snap ik ook wel dat dat niet gezond is maar 2x par dag bijvoorbeeld en dan een 20 minuten…is…vind ik Prima!

Gr, Danielle

Rico heeft een storio. gekregen voor zijn verjaardag van opa. en hij is er heel blij mee. hij speelt er niet de hele dag op nee, maar soms hebben kinderen extra motivatie nodig om dingen te leren. en computers doen het nou eenmaal goed. mij maakt het echt geen barst uit of hij nou op een blaadje een tekening inkleurd of via die storio. maar hij mag er niet de hele dag achter omdat ik het belangrijk vind dat hij afwisseling krijgt. zo mag hij van mij ook niet de hele dag kleuren op een normaal papier. of de hele dag tv kijken, of de hele dag alleen maar op zn kamer zitten. teveel is nooit goed dat geld niet alleen voor een computer.
sterker nog, het is bewezen dat kinderen via zo’n dergelijke dingen informatie beter oppikken omdat gek genoeg ze zich hiermee beter kunnen concentreren dan via “papier” ofzo. is ook met kindjes die b.v. adhd of autisme hebben, schijnt geweldig goed te werken. Rico speelt er niet altijd elke dag op. vaak wel even een kwartiertje na het eten. dan luisterd hij sam de hond (is eigenlijk voor kinderen vanaf 4 jaar he, dat spel wat erbij zit!!) maar vaak maakt hij ook tekeningen en plakt hij dan “stempels” best grappig ding.

Gewijzigd door - MamavanRico op 08 Nov 2011 14:40:58

Ow, mama van Rico: fijn dat jij er zo positief over schrijft…nou mag het van mij nog sneller 5 december worden!

Vind het zelf denk ik net zo leuk om ermee bezig te zijn!

Gr, Danielle

@Danielle
Even een heel ander vraagje…
Aaron en ons zoontje schelen maar een paar weken en zitten volgens mij redelijk op hetzelfde ‘niveau’ als ik jouw postings lees. Nu zijn wij op zoek naar speelgoed dat net nog even meer uitdaagt. Waar speelt (of speelde) Aaron graag mee? Misschien hebben jullie wel iets waarvan ik denk: hé, dat hebben wij niet maar zou wel eens heel erg leuk kunnen zijn! En dan natuurlijk niet de Storio hè

@freubeltje: mag het dan wel de gewone computer zijn Aaron speelt daar graag op en zet alles zelf aan…gaat naar de goede pagina…en heeft nergens hulp bij nodig!

Maar oke…dat dus niet voor jouw zoontje

Aaron kan zich heel lang bezig houden met containertjes, dan doet ie net of hij de containerman is en gooit ie er allerlei troep in.
Stelt niks voor maar hij vind dat super interessant!
Ook heeft hij een hele grote oranje containerauto waar hij ook heel en heel en heel veel uren al mee heeft gespeeld.

Op het moment vind ie tractor rijden en fietsen erg leuk buiten en in de plassen stampen met laarzen aan en binnen is kleien en containermannetjespelen op het moment favoriet en het dikke boek van Jip en Janneke om voorgelezen te worden…als het aan hem ligt best een uur per keer!
Kassameneertje spelen vind ie leuk maar ik moet dan heel de tijd iets kopen waardoor ik weer heel de tijd ermee bezig ben.

Aaron heeft een lectron doos daar zitten van die vellen in waar je met een blauwe en rode draad de goede dingen bij elkaar moet zoeken en dan gaat er een piep als hij het goed heeft.,dat vind ie ook leuk.
Duplo speelt ie ook veel mee en de camper van playmobiel.

aan zijn speelgedrag kan je bij hem echt niet merken dat ie pienter is hoor dat merk je alleen in zijn doen en denken en praten.

Maar eerlijk gezegd ben ik daarzelf niet mee bezig en wacht ik gewoon de kleuterschool af wat zij zeggen…misschien trekt het binnenkort weer recht en leert ie niet veel meer bij.

Waar speelt jouw zoontje mee op een dag dan?

Gr, Danielle

@Danielle
Gewone pc mag wel hoor, daar zit de onze ook wel eens achter met een spelletje. Maar dan altijd met mij er naast want hij weet en kan meer dan ik denk en ik wil niet dat ie opeens rare dingen doet op mijn pc’tje

Verder is zijn houten treinbaan nu erg favoriet. Thomas en Percy zijn op dit moment zijn dikste vriendjes, samen met drie verkeersborden. Ook fietst hij graag en veel sinds hij zonder zijwielen kan fietsen. De onze speelt heel erg gefaseerd. Dan weer weken met de duplo, dan weer weken met de treinbaan, dan weer weken met de auto’s e.d. Voorlezen vindt hij heeeeeeeeerlijk (dat is echt zijn rustmoment), net als een bezoek aan de bieb. Als ik hem de tijd zou laten bepalen, zou hij daar zo een uur tot anderhalf rondlopen, boekjes bekijken en zich laten voorlezen. Verder is een bezoek aan de speelgoedwinkel ook altijd erg geslaagd (doen we meerdere malen per week). Hij kijkt zonder te zeuren Zegt heel af en toe: mama, zullen we deze meenemen? Maar als ik zeg dat het niet kan, is het ook geen probleem (gelukkig!).

Hij begint nu ook interesse te krijgen in van die kleuterpuzzelboekjes. Hij snapt het nog niet allemaal maar vindt de doolhoven erg interessant en trekt al netjes lijntjes ook al gaan ze een doodlopend weggetje in haha.

Memory is nu het spel wat hij graag met ons speelt of Uno Junior. Hamertje tik of pinnetjes vindt hij ook geweldig net als klei, knippen en plakken. Hij mocht van ons een verlanglijstje maken met plaatjes uit het speelgoedboek. En wat knipt hij uit? Een schaakcomputer en een slagroomtaart :smiley:

Oh ennuh, wij spreken ook niet van intelligentie ofzo Op dit moment heeft hij een voorsprong op zijn leeftijdsgenootjes, maar dat kan maar zo weer bijtrekken als hij op school zit

Ik vind dit wel een hele leuke leeftijd, vooral omdat je al hele gesprekken met ze kunt voeren

@Freubeltje: Ik las dat jullie zoontje met de verkeersborden in de weer was en toen herinnerde ik me ineens dat Seth die ook heeft.
En jawel, hij is er hardstikke zoet mee. Wil precies weten welke borden wat betekenen en rijdt dan met de auto’s enzo, echt heel leuk en weer een verrijking voor zijn spelen (dus bedankt voor de tip).

Verder krijgt Seth ook electro voor de Sint en ik wilde hamertje tik en nog wat spelletjes voor zijn verjaardag vragen, zo te zien kan dat heelleuk zijn

Liefs, Anne

@Anne, waar koop je die electro? Klinkt leuk, lijkt me ook wel iets voor Erik.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Toys Xl verkoopt de electro …

Mriek, Bart smit ook daar heb ik ze gekocht.

Gr, Danielle

Mriek: Wij hebben van de kruidvat een aantal weken geleden, die was vanaf 3 jaar.
Geloof iets met sesamstraat, mijn moeder heeft het gekocht

Hier heb je hem ook:
http://www.bol.com/nl/p/speelgoed/electro-start/1004004000017365/index.html

Maar die vind ik erg prijzig.

Liefs, Anne

Bedankt voor de tips, dames!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”