Strafstoel werkt niet

Ha ha ha inderdaad anders is het bonk en brullen… Moet wel zeggen Eva is in sommige opzichten meer diva dan morgan.

Groetjes,

Michèle

Ah, goed bezig met dat tuigje!

Groetekes, Sje

Weinig tijd gehad voor ikkeben, door ons nieuwe huis!
Maar, ik ga weer proberen regelmatiger te reageren, dus kbegin hier haha …

Ik heb Sje dr advies in een ander topic over dit zelfde onderwerp eigenlijk vanaf toen ingevoerd, en ik moet zeggen:
Het heeft wat tijd & stemverhef nodig, maar Nayaro gaat als hij stout is op de mat met zijn rug tegen de deur zitten … Dat is zijn strafplek!
En hij blijft netjes zitten hoor, probeert natuurlijk wel om snel eronder uit te komen & weg te rennen om ‘lief’ te gaan spelen.
Maar als ik zeg: terug op de mat … dan loopt hij terug & gaat zitten … tot ik of mn vriend hem roept!

We proberen dit dus nu heel consequent te blijven doen, want jemig wat een streken af&toe zeg!
In de stoel tegen de muur, had bij Nayaro geen zin … die klapte zichzelf na achteren in die stoel ( gelukkig is de stoel stevig, en blijft de stoel wel overeind ) maar hij word dan helemaal overstuur & leek me dus niet goed voor zn rugje! Maar, wel aanhouden hoor Rainbow ; de aanhouder wint zeer zeker!!

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Tof dat het gelukt is!!! Goed bezig!

Groetekes, Sje

Hier gaat Seth ook in de kinderstoel en bij ons op de slaapkamer.
Gewoon in het donker, en dat is ook niet leuk
Is alleen nog maar 2x voorgekomen.
Volhouden Rainbow, ooit pluk je er de vruchten van!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Is het raar dat wij voor Nora (nog?) geen strafplekje hebben?

Hoe moet ik dat zeggen, niet dat als jullie zeggen: ‘nou dat is raar’ dat ik het ineens ga doen, maar ik vraag me af wanneer je op het idee komt om zo’n plekje te maken, vinden jullie dat ieder kind van 1,5 jr een strafplekje nodig heeft?

Ben benieuwd naar jullie mening!

Liefs

bij Morgan zie ik het ook nog niet echt als een strafplek maar als een time out moment dat ze weer even af kan koelen. Nora is waarschijnlijk heel lief

Groetjes,

Michèle

Het verschilt inderdaad per kind. Als het gewoon vrijwel meteen een goed luisterend kindje is, is een strafplekje nergens voor nodig. Maar als het kindje echt een deugniet is die niet luistert, dan kan een strafplekje geen kwaad.

Geen leeftijd aan te verbinden.

Groetekes, Sje

hier eigenlijk ook (nog) geen strafplekje. we hebben het er wel al over gehad, maar momenteel is Lindsey in de fase dat ze 1 keer iets doet wat niet mag, dan zeg ik (of Daan) NEE DAT MAG NIET! terwijl we op ooghoogte voor d’r zitten. zo af en toe gaat ze dan nog wel is met een uitgestoken handje ernaartoe, dan hoef ik ze eigenlijk alleen maar aan te kijken en te zeggen NEE HE?! en dan laat ze het erbij. ik hoop maar dat dit zo blijft. maar mocht het nodig zijn dan krijgt ze zeker d’r strafhoekje op de gang.

Rainbow: sterkte en veel geduld met die pittige tante!

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Inderdaad, wat de anderen ook zeggen: het is niet nodig als het niet nodig is. Nora is waarschijnlijk een lief makkelijk kindje, net als Lindsey zo te lezen. Eva heeft meer structuur nodig, anders gaat ze met je aan de haal. Eva luistert wel goed overigens. Als ik ‘nee’ zeg, doet ze keurig bv een kast dicht. Alleen is ze nogal pittig en kan ze haar zin erg doordrijven. Dat moeten wij de kop in drukken, vandaar dat hoekje. Hier is het ook meer een time-out, zodat ze even rustig kan worden. Het is een driftkopje en dan kan ze even adem halen. Bij mij is ze altijd veel rustiger dan bij papa, dat valt me op. Dat komt doordat ik haar lekker laat scharrelen en haar corrigeer als het nodig is. Papa wil zijn hartediefje met handschoentjes behandelen. Hij loopt met een gillende Eva door de AH, dat heb ik nou echt nóóit. Ik weet niet hoe het precies komt, maar ik merk het verschil. Eva moet echt ‘geleid’ worden. Dat geeft niks, want ze kan ook heel lief zijn en rustig spelen. Maar haar lieve gezichtje doet vermoeden dat ze lief en zacht is, maar het is dus een diva. En die moet je soms temmen. Ik hoop wel dat het volgende kindje wat minder temperament heeft overigens!

@Michele…Morgan is meer een grappige diva. Zij doet leuke diva-dingen (behalve het krabben dan). Eva kan ook lastig diva-gedrag vertonen, zoals theatraal op de grond gaan liggen. Eten weigeren. Dat soort dingen. Morgan is wat dat betreft wel makkelijker dan haar twinsister!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Dat is waar. Morgan kan wel dramatisch op de grond vallen, maar ze gooit er altijd wel humor in. Ze snauwt wel en gromt ook, maar merendeel probeerd ze je met humor over de streep te krijgen. Alleen helaas als ze inderdaad echt der zin niet dreigt te krijgen krabt, knijp en slaat ze wel. Dus hier een straf box.

Groetjes,

Michèle

Ik gebruik hier een strafkussen voor Minke. Als ze echt heel stout is moet ze op het kussen in de hoek en dan pak ik haar hoofdje even vast met twee handen ( anders kijkt ze ook lachend de andere kant op dat draakje!) en zeg ik op lage toon dat mama boos is en de reden erbij en dat ze moet blijven zitten. Na een minuutje ofzo mag ze er weer af en dit werkt hier prima. Stoel maakte hier ook geen indruk… misschien kan je dat ook eens proberen?

Lilypie First Birthday tickers

Oke, het zal inderdaad afghaneklijk zijn per kind. Nora is denk ik ook best heel lief. We hebben best een makkelijke aan haar. Ze luistert steeds beter en heeft nog geen fysiek geweld toegepast…

Nou, dat zeg ik nu wel, maar bij papa doet ze dat dus sinds een paar dagen wel. Als ze heel boos is, slaat ze hem in zijn gezicht. Hij heeft dat aangepakt door haar hand vast te pakken, haar aan te kijken en boos te zeggen dat dat niet mag. Dan stopt ze ook. Ik denk dat dat voor Noor meer indruk maakt dan dat we haar in de stoel gaan zetten. Tegen de tijd dat ie staat is ze waarschijnlijk alweer rustig.
Als ze bijvoorbeeld niet weg mag lopen en dat wel wil, gooit ze zich dramatisch op de grond. Dan laat ik haar gewoon liggen en als ze vervolgens opstaat en weer weg wil lopen, houd ik haar weer tegen. Meestal probeert ze dan niet weer zich op de grond te gooien. Doet ze het wel, is het een kwestie van wie het het langst volhoudt. Dat win ik. Voor mij is het een stuk minder frustrerend dan voor haar. Zo leert ze naar mijn idee ook dat het geen zin heeft om jezelf op de grond te gooien.

Maar kan me goed voorstellen dat het voor sommige diva’s en boeven beter is om wel even op een vaste plek af te koelen.

liefs

Zouden wij dan ook zo’n makkelijk ventje hebben?? (lief is ie zoiezo )
We hebben tot nu toe nog geen strafplek nodig gehad. Hij probeert wel eens wat maar dan hoef ik hem maar aan te kijken en hij haalt zijn handje weg… hi,hi. Nu heb ik ook wel erg grote donkere ogen, zal wel afschrikken
Nog geen drama praktijken gehad (gelukkig) maar wat nu niet is kan nog komen… Ik moet zeggen dat hij heel goed luisterd en ook al probeerd hij wel, hij laat het wel degelijk als we iets zeggen of hem aankijken… Soms moet ik gewoon zorgen dat ik niet in de lach schiet als ik dan zijn ondeugende koppie zie als ik hem corrigeer.

Groetjes Bianca

Bianca; meid dan heb je het een stuk makkelijker dan ik kan ik je vertellen Minke is niet zo snel onder de indruk dus die heeft echt een strafplekje nodig! Maar het temperament per kind verschilt echt vaak merk ik. Mijn vriendinnetje was pas bij mij met haar zoontje van 2. Hij luistert meteen als ze zegt "nee niet aankomen"en Minke moet ik nog steeds regelmatig de afstandsbediening afpakken als ik hem per ongeluk binnen haar bereik heb laten liggen! En dan gilt ze van verontwaardiging als ik m weer terugpak… Dat zou dat zoontje van mijn vriendin nooit in zijn hoofd halen haha! Tja die kleine meiden… heksen zijn het soms

@Linette, als ik het zo lees, lijken Eva en Minke qua temperament erg op elkaar!

Het is inderdaad erg afhankelijk per kind. Eva wilde vandaag een craquotte pakken, ze had net een soepstengel op. Die pakte ik af. Ik zei dat we niet de hele dag snoepen en dat pikte ze. Ze gaat dan ook weer gewoon spelen. Je moet alleen wel duidelijk uitleggen waaróm iets niet mag. Ze luistert wel en geef de koek dan terug. Ze tikte wel erg hard met haar vork op haar bord en dan pak ik na 2 waarschuwingen het bord af. Dan is het even jengelen, maar ook dan leg ik uit waarom ik dat doe en dan is het ook goed.

De strafhoek hebben wij dus ook nog niet, alleen een keer die stoel geprobeerd en de gang. Geen succes dus. Misschien is het kussen wel iets? Als ze echt kwaad is, negeer ik haar en ik moet zeggen dat de bui dan snel over is. Op de grond liggen is hier altijd NEGEREN. Ze kiest dan eieren voor haar geld en ziet in dat het geen zin heeft. Ja, met wat geduld leren de diva’s het wel!

Overigens hoor ik veel vaker dat meisjes ‘lastiger’/‘pittiger’ zijn dan jongens. Zou dat echt zo zijn?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Rainbow: er zullen vast ook wel lastige jongetjes zijn. Maar meisjes zijn toch wel iets pittiger geloof ik. Ik zou echt moeite hebben met een strafplek. Vooralsnog lukt het hier gelukkig dus nog prima met mama’s boze ogen!

Groetjes Bianca

Nou hier wel een meneertje die erg boos wordt als het niet naar zijn zin gaat. Als hij zo doet gaat hij op de gang en na 1 minuut ga ik erheen en vraag waarom hij zo deed en dat hij het niet meer mag. Daarna krijg ik soms een kus en soms een knuffel. Vaak zegt hij erachteraan. Mamma huilen? Dan zeg ik maar Ja mamma word verdrietig als je niet luisterd.

Ik dacht ook altijd dat meisjes kattiger waren hoor maar Jesse kan er ook wat van

liefs

Oh haha nou dan ligt het dus gewoon aan het ( aangeboren ) temperament denk ik zo! Rainbow ja jij, Michele en ik hebben onze handen vol als ik hier altijd zo lees met die kleine kattekoppies van ons!!

ligt zeker aan het temperament en karakter van het kindje.
Lindsey is wat dat betreft ook erg makkelijk, wat over het rustig zijn.
want Lindsey luisterd wel goed maar heeft toch behoorlijk wat pit in d’r kontje, ze weet ook dondersgoed wat ze wil en daar kan ze heel ver voor gaan. maar hier maakt het dus ook (net als bij Nora) voldoende indruk wanneer ik ze (op ooghoogte en met een lage stem) duidelijk waarschuw.

Maar nogmaals, mocht het zover komen dat ze hier misbruik van gaat maken dan voeren we de strafhoek/plek echt wel in hoor.
En inderdaad Geduld is hier wederom het sleutelwoord.

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />