Hoi Jade,
Ik heb de eerste 3 maanden van mijn laatste zwangerschap bloedingen (geen krampen overigens) gehad. Bij de echo van 5 wkn en 6 dgn een kloppend hartje maar dus nog bijna 2 maanden bloedingen gehad. Uiteindelijk bleek het bij mij een scheurtje in een ader te zijn.
Ik kan me je onzekerheid goed voorstellen, je wilt gewoon weten waar je aan toe bent. Sterkte komende dagen,
Groetjes Nancy
Spannende tijd! Update- miskraam of niet?:(
Hmmm. tja, ik heb een grote bloeding gehad toen ik 32 weken zwanger was, wat uiteindelijk na een paar dagen wel op hield. maar daar heb je niks aan nu.
Ik weet dat mijn oma , toen ze zwanger was van mijn moeder en haar tweelingzus, de eerste 4 a 5 maanden gewoon ongesteld werd. Hierdoor was het toendertijd niet duidelijk hoever ze was, en de technologie voor een echo, was er toen nog niet. Toen ze ging bevallen was het dus ook maar net de vraag of ze beviel van een voldragen tweeling, of veel te vroeg dus. Gelukkig was het een voldragen tweeling, dus het kan wel, bloeden tijdens je zwangerschap, ter wijl er niks aan de hand is. Mijn zus had dit ook tijdens haar zwangerschap. Ze werd niet ongesteld, maar verloor af en toe wat bloed, genoeg om een inlegkruisje in te doen, maar te weinig om te zeggen dat er wta mis was. Uiteindelijk is ze er op gaan letten, en wat bleek, ze had een wat moeilijke stoel gang, veel persen (sorry voor de details) en dat zorgde voor extra druk , waardoor er bloedvaatjes knapten bij de vaging/baarmoeder mond. Heeft ze de hele zwangerschap last van gehad, en afgelopen juli is haar dochter 1 geworden!
ik wil niemand valse hoop geven, maar ja, het bestaat dat je gewoon doorbloed, zonder dat er wat met de zwangerschap aan de hand is, en al helemaal als je verteld dat degene die de echo maakte behoorlijk heeft moeten wroeten. Het is toch een beter doorbloed en zeer gevoelig gebied daar, en het zou idd zomaar kunnen dat het daar van daan komt, die bloeding. Het zou mij in ieder geval niks verbazen!
liefs woezel
Een vriendin van mij heeft ergens in de 2e maand een bloeding gehad alsof de kraan open stond. Die kon alleen maar op het toilet blijven zitten omdat het net leek of ze plaste.
Dus ze ging ook al helemaal uit van een miskraam. Met spoed naar het ziekenhuis, echo en daar was een vrolijk spartelende baby te zien! Kind is 7 maanden later kerngezond geboren!
Dus ondanks een hele flinke bloeding kan het toch zijn dat er geen sprake is van een miskraam.
Groetekes, Sje
Bedankt voor de reacties!
Nou, heb toch nog een beetje hoop… Is nog steeds stil in m’n buik…
Ik heb11 augustus weer een echo, dus dan is het erop of eronder…
Probeer het nu even langs mij te leggen, beetje rust te krijgen.
Groetjes mama Jade
Mocht je nou voor 11 augustus toch weer bloedingen krijgen, dan wel contact opnemen met je verloskundige of gynaecoloog he?! Dan krijg je eerder een echo en hoef je niet zo lang in onzekerheid te zitten.
Groetekes, Sje
Wij mogen de echo als wij willen wel vervroegen naar maandag, alleen zitten wij dan weer met de vraag of wij het hartje dan al kunnen zien.
Bij de laatste echo schatte ze het vruchtje op een 5 weken (voor zover ze dat dan nauwkeurig kunnen) en dan ben ik de 11e ruim 6 weken, en hebben wij echt zekerheid! (De echoscopiste verwachtte dat het later ingenesteld is of latere eisprong heb gehad.)
Heb regelmatig contact met vk, morgen gaan wij weer overleggen en als ik vragen heb mag ik altijd bellen. (is echt een super praktijk met jonge dames)
Bedankt!
Groetjes mama Jade
Da’s waar, hartje is vanaf ongeveer 6-7 weken zichtbaar. Mochten er geen bloedingen meer komen, dan gewoon wachten tot die 11e. Maar bij bloedingen wel weer meteen bellen!
Groetekes, Sje
Wat een onzekkerheid
Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt
sterkte
Groetjes Marianne mama van Ruben en ??
Ik vroeg me af hoe het met je ging? Morgen weer een echo toch? Sterkte meid, tmoeten spannende dagen zijn zo.
Groetjes Nancy
Ja, heb morgen avond een echo. kijk er echt naar uit, al ben ik super misselijk… zegt ook wel wat lijkt mij…
ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes mama Jade
Spannend, en dat zegt idd wel wat., Houdt in dat de hoeveelheid hcg hormoon waar je dus misselijk van wordt, in ieder geval is gestegen na dat je die bloeding hebt gehad, en dat toen de zwangerschap dus nog steeds in tact is. Maar dat is wel mijn logica, weet niet of dit ook werkelijk zo is.
liefs woezel
Hoi Mama Jade,
Je vraagt in je forum of er iemand ervaring heeft met bloedingen die komen en gaan.
Nou hier ben ik.
Tijdens mij eerste zwangerschap ging het echt vreselijk, ik heb denk ik alles bij elkaar 7 mnd in het ziekenhuis gelegen ivm de bloedingen. Toen ik 5 weken zwanger was, kreeg ik de eerste bloeding, waarna ik gelijk echo kreeg, maar alles zag er prima uit en moest rustig aan doen. De tweede bloeding kreeg ik toen ik 15 weken was, je zou denken dit is toch niet een bloeding die komen en gaan, nou het is echter het begin van een drama,
Met 15 weken zwangerschap kreeg ik een bloeding zo hevig niet normaal, wij konden gelijk bij het ziekenhuis terecht voor echo en onderzoeken, alles bleek met de baby in orde te zijn alleen konden ze niet verklaren waar de bloeding vandaan kwam, werd dus opgenomen met bed rust, na 2 dagen mocht ik weer naar huis omdat ik bloed verlies meer had, eenmaal thuis aangekomen 2 dg later begon ik weer hevig te vloeien dus weer naar het ziekenhuis weer echo en onderzoeken gehad nog steeds niks duidelijk. Zo is het me hele zwangerschap verlopen, ik heb zelfs een keer 3 weken achter mekaar in het ziekenhuis gelegen.
Toen ik echter zoveel bloedingen bleef houden, zijn ze toch maar verder gaan kijken en niet alleen maar naar de baby, maar ook naar de placenta en de baarmoeder. Tot mij en me man`s grote schrik, zagen ze iets in de placenta zitten, wat absoluut niet nog een baby was, het bleek een bloedstolsel te zijn, zo groot als een tennisbal.
Daarna heel veel gesprekken gehad, met de gyneacoloog, want nou wisten ze wat het was en het kon degelijk kwaad voor de baby, maar ook voor mij. Ik moest echt bed rust houden mocht niks meer doen, en mocht zelfs me eigen niet druk maken om iets. Deed ik dat begon ik accuut weer te vloeien.
Me dochter is gezond op de wereld gekomen, wel had ze een te hoge temp dus die werd gelijk onderzocht.
Mij advies laat ze verder kijken dan ze vaker doen. Helaas hoef het niet altijd zichtbaar te zijn, deze ervaring heb ik ook mogen mee maken. Tijdens de zwangerschap van me zoontje.
Bij de zwangerschap van me zoontje, ging alles heel erg goed behalve dat ik enorm snel groeide, ik had met 6 weken al een buik als je me toen had gezien had je gezegt jij bent geen 6 weken zwanger, de zwangerschap verliep goed, maar 1 keer bloedverlies gehad ook gelijk onderzoeken gehad en niks kunnen vinden. Toen ik 30 weken zwanger was, kreeg ik echo, toen dachten ze dat ik zwanger was van tweeling, nou ik had het niet meer, ik had een enorme buik, veel vruchtwater, dus nog meer onderzoeken, het was er toch echt maar 1 ( gelukkig ) alleen zat me zoontje al met de groei en gewicht op ruim 41 weken, ik had toen al bekkeninstabiliteit dus er werd besloten dat ik opgenomen werd tot 37 weken, hier was ik het niet mee eens en ben toen pas opgenomen toen ik 35 weken was. Ben ingeleid bij 37 weken, heb een enorme zware bevalling gehad eenmaal dit achter de rug ging het niet goed met mij ik bleef vloeien had inmiddels 1,5 liter bloed verloren toen ik riep dat ik opnieuw moest persen, iedereen stond er versteld van omdat de dokters, maar ook ik dachten dat de 2de er aan kwam, het waren zulke hevige weeen, dus ik aan het persen en tot iedereen ze schrik kwam er ook een bloedstolsel uit alleen deze was vele vele malen groter als bij de eerste. Maar nooit op 1 echo te zien.
Dus als je nog zwanger bent wat ik van harte hoop voor jullie, en je heb weer een bloeding laat ze verder kijken.
Heel Heel veel succes en sterkte met deze vervelende tijd of juist fijne tijd
@ Mama Jade, wat spannend meid. Hoop natuurlijk voor je dat je vandaag toch goed nieuws krijgt. Bij mn schoonzus mocht het helaas niet zo zijn, ze had ook 2x een bloeding in de eerste weken en dat is uiteindelijk met 8 weken toch mis gegaan. Maar ik ken idd ook het verhaal van een vriendin van me, die in haar zwangerschap zonder duidelijke oorzaak meerdere bloedingen heeft gehad, haar dochter is zonder problemen en kerngezond geboren. Zelf heb ik met 33 weken een bloeding gehad doordat mn placenta los had gelaten, jasper is toen met een spoedkeizersnede gehaald.
Sterkte vandaag,
zal voor je duimen.
Groetjes Carolien.
ps @Stefanie, das ook een heftig verhaal zeg, gelukkig is het allemaal goed gekomen, maar niet echt een leuke zwangerschap op die manier… pfff!
Jee Stephanie, wat een verhaal!
Ik mag rustig aan weer proberen te gaan hardlopen, maar als het niet goed voelt of ik weer een bloeding krijg “mag” ik dat niet meer en moet ik rustig aan doen…
Morgen eens gaan proberen!
Groetjes mama Jade