Smart

Hallo allemaal,

Raar!! ik had vanmiddag al een topic geopend maar hij staat er niet op!! Maar oke dan maar op nieuw…

Weet iemand of je in een smart een auto stoeltje mag vervoeren (met de airbag uit)… Ik vraag dit omdat de oppas een smart heeft en de kleine vent wil vervoeren… Zij heeft een kleine smart dus met 2 stoelen… Bedankt…

misschien vind je hier info

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik vond deze tekst over de smart op de site van de anwb:

Kinderbeveiligingsmiddelen
Een kinderzitje kan alleen op de passagiersstoel worden geplaatst alwaar de passagiersairbag
een acuut gevaar vormt en tot ernstig of zelf dodelijk letsel van het kind kan leiden. Hoewel het
kinderzitje zelf niet getest is kon wel worden beoordeeld dat de waarschuwing voor de gevaren
onvoldoende is. Een kind kan in de Smart alleen veilig worden vervoerd als er een Smart
kinderzitje wordt gebruikt welke, na montage, de airbag deactiveert. Een universeel zitje past
echter wel: deze combinatie zou dodelijk kunnen zijn.

Met andere woorden: niet doen in een gewoon kinderzitje! Alleen als je oppas een speciaal Smart-kinderzitje heeft wat de zij-airbag de-activeert!

Groetekes, Sje

Oke bedankt… Ik zal zo ff gaan kijken…

Als het goed is heeft ze een smart waar de ze de airbag uitzetten met een sleutel… Zit in de nieuwe smarts!!

Maar ik zal in ieder geval ff goed gaan kijken wat ze precies heeft…

hoi

ik heb laatst iemand zien rijden in een smart met een kindje in een kinderzitje voorin. ziet er wel heel grappig uit en ze hebben een leuk uitzicht

groetjes angela