Slecht slapen

mijn zoontje van half jaar oud slaapt niet meer door,
hij deed dit wel vanaf zijn 10de week tot zijn 16 week.
daarna is het elke nacht eruit voor fopspeen of fles.
word er gek van,we leggen hem al vaak beneden in campingbedje.
ik krijg gewoon geen rust meer.
ga soms wel 6 keer eruit.pfff
wat te doen,en komt dit ooit wel goed?
zijn sprong heeft hij nu net achter de rug,maar blijft dit doen.

ybruinenberg

Waarom zou het de sprong niet meer kunnen zijn? Die gaat tot ongeveer week 26,5.

Groetekes, Sje

quote:
hij deed dit wel vanaf zijn 10de week tot zijn 16 week. daarna is het elke nacht eruit voor fopspeen of fles. word er gek van,we leggen hem al vaak beneden in campingbedje. ik krijg gewoon geen rust meer. ga soms wel 6 keer eruit.pfff wat te doen,en komt dit ooit wel goed?

Hoi,

Waarom ben je na de 16de week weer begonnen met een fles??
Je kindje heeft laten zien dat hij zonder kan. Ik zou geen fles meer
geven.

Als hij beneden in het campingbedje ligt ga je er dan ook nog heen??

Onze meid heeft het ook een tijdje gedaan, huilen om de speen. Dan moest ik er steeds heen. Ik heb de speen aan een doekje gedaan, dus makkelijker te vinden en toen hoefde ik er niet vaak meer heen.
Totdat ze 10 maand was ben ik bijna elke nacht wel bij haar geweest.

Kan je als tip geven, vooral niet aan irriteren. Het is heel moeilijk, dat weet ik maar je hebt je kindje en jezelf ermee. Je kindje voelt het dat je het vervelend vind en jij valt niet meer in slaap.

Ik wist soms s’morgens niet eens meer dat ik bij haar was geweest. Zo ging het op de autom. piloot.

Dus echt tips kan ik je niet geven, wat ik je wel mee wil geven is, ga AUB niet weer beginnen met flessen drinken, hooguit een slokje water.

Inderdaad nooit meer terug naar nachtvoedingen als je kindje eenmaal doorslaapt. Dan wennen ze daar weer aan en dan kun je er donder op zeggen dat je weer lang bezig bent om van die gebroken nachten af te komen.

Groetekes, Sje

ach dat zijn gewoon periodes. Gaat echt over. Hier wisselt het heel erg. Sliep ook vrij vroeg door, maar heeft altijd weken ertussen gehad dat hij veel wakker was 's nachts. En nog steeds soms een paar dagen dat hij slecht slaapt. Maar ook weken dat hij gewoon 12 of meer uur per nacht slaapt zonder te huilen. Wij nemen hem ook gewoon bij ons in bed als hij niet meer in zijn eigen bed wil slapen. Ze hebben altijd gewaarschuwd dat hij dan niet meer in zijn eigen bed wil, maar dat is hier echt onzin. Hij heeft gewoon af en toe gedroomd en dan kalmeert hij niet. Bij ons in bed slaapt hij dan lekker verder. Doet hij dat niet dan leg ik hem na een uurtje gewoon weer terug en dan gaat hij weer lekker slapen. Komt allemaal goed. Ik weet dat het frustreert, ik dacht ook dat het nooit goed zou komen, maar wordt allemaal makkelijker!! Als hij nu wakker wordt dan gaat hij soms een uurtje spelen, maar niet huilen. Gisterennacht heeft hij 2 uur in zijn bed gespeeld en 's morgens tot 10 uur geslapen. Heerlijk!!

Succes ermee!

22-12-2009 colin geboren

Wat is zijn schema met eten? Hier was het namelijk wel van de honger. Dit hebben we opgelost door hem 's avonds ipv melk een papfles te geven. Hier sliep hij prima op door. Met 9 maanden ging die papfles er ook weer goed af omdat hij toen overdag meer ging eten en deze dus niet meer nodig was. Weet dus niet of hij een papfles krijgt maar je zou dit kunnen proberen.

groetjes ramona

het kan een periode zijn, maar misschien wel honger? Ook gewenning natuurlijk. Je moet goed nakijken of hij genoeg krijgt. Heeft hij een vast schema met eten enzo?
Misschien aan te passen, overleg even met het cb
Leg je je kindje wakker in bed zonder speen? Dit werkt altijd het best? Als je je kindje hoort niet gelijk heen gaan. Houdt dit aan, dan heen lopen aai over de bol niet te veel zeggen en weer weg lopen!

ja maar troosten helpt bijna nooit,word alleen nog maar bozer.
hij krijst gewoon anderhalf uur lang.dus doe geen oog dicht.
hij gaat om 8 uur op bed,wakker en slaapt vanzelf in.maar als hij eenmaal wakker islukt dat hem niet meer.
dan blijft hij krijsen.
hij krijgt savonds een pyama papje.
en om 11 uur nog een fles,maar helpt niks.
want als je hem snachts de fles geeft word hij wel rustig(de enige redingsmiddel)
maar drinkt hooguit 100 cc op.
soms 60cc.
dus honger is het niet.maar wel de enige oplossing om hem rustig tekrijgen.

ybruinenberg

met een baby van 6 maand vind ik het altijd moeilijk om advies te geven van wat nu het beste is. Als je zeker weet dat het geen onger kan zijn (wat volgens mij het ook niet is) en er zit lichamelijke dingen achter, zoals een oorontsteking, of vocht achter het trommelvlies (even naar de HA dus) dan is het toch een vrom van uitproberen denk ik. Bo is ook een kindje wat heel lang volhoud, en hij kreeg rond zijn eerste jaar dat hij in de nacht kwam. EN nu nog met fases, en nu is hij net op een leeftijddat ik an uitleggen dat het nacht is, en dat hij verder moet slapen , wat hij dan ook doet. Maar eerder was een flesje (of wat drinken) ook in eerste instantie het enige redmniddel voor ons gevoel, want ook wij wilden graag slapen, en een kindje wat het zo 2 uur volhoudt, dat houdt je dus ook wakker.
Totdat wij advies kregen (nadat al het lichamelijk utgesloten was) van het consultatie bureau, om er gewoon niet meer heen te gaan. Hier werd bo namelijk nog onrustiger van, want als hij ons eenmaal zag, dan hield hij niet meer op tot hij zijn zin kreeg,. Dat heeft 2 nachten geduurt en de eerste keer idd ongeveer 2 uur huilen, en de tweede nacht 45 minuten en toen sliep hij weer door. Maar goed dat was toen hij al een stukje ouder was dan jouw kleine.
Afgelopen nacht kwam Bo dus ook, maar nadat ik hem uitlegde dat het nacht was en dat hij verder moest slapen, deed hij dit ook tot 815. Dat is wel fijn hoor, maar goed, het duurt nog even voordat jouw kleine dit begrijpt.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Hoihoi, ik zie hier een soortgelijk topic dat ik ook had geschreven recent na jou (misschien staan daar wat tips in…). Mijn kindje is 7,5 maand… en hetzelfde… wordt ook wakker 's nachts…INEENS.
2 uur lang feest… eerst beetje brabbelen, dan wordt ie boos… echt BOOS.

@Woezel Ik wil dat wel proberen dan… zo lang laten huilen… afgelopen nacht al 3 kwartier laten huilen maar had het gevoel dat ie steeds pissiger werd… hoe ging dat bij jou Woezel… zal ik volhouden?? Vind het vreselijk… maar moet toch iets doen…

Lauren & Alex (05-05-2010)

het is afhankelijk van waarom je kleine komt. Als je zeker weet dat je kleine niks geen lichamelijks heeft waar het huilen vandaan kan komen, dan is het uitproberen, kijken waar mama is, verlatings angst etc. Ik zou met 7,5 maand zowiezo nog wel 1 keer kijken waarom hij huilt, is er dus niks aan de hand, dan zou je de 5 minuten regel kunnen toepassen. Dus na de eertse keer pas na 5 minuten gaan kijken, daarna na 10 minuten als hij nog huilt, daarna na 15 minuten. Elke keer 5 minuten er bij op en de tijd er tussen langer maken. Dat is dus een optie. Of je zou na de eerste keer kijken, hem kunnen laten huilen, als je het idee hebt dat als je steeds terug komt, hem juist onrustiger maakt. Je moet voor jezelf kijken wat het beste bij jullie past, en waar jij jezelf prettig bij voelt.
Bo is een kindje die slecht tegen prikkels kan, en als hij mama 1 keer heeft gezien, dan is het pret voor tien bij ons thuis midden in de nacht.
Een paar maanden terug na vraag gedaan bij het bureau, en ik moest er niet meer naar toe gaan. Vond dit heel moeilijk, want ik ging eigenlijk altijd. Maar het heeft gewerkt! Nu komt hij al 2 nachten achter elkaar, last van zijn oortjes, dan ga ik uiteraard wel kijken, en troosten, en daarna gaat hij ook wel slapen. Deed hij eerder dus nooit. Kun je zien hoe ze veranderen wanneer ze ouder worden!!

liefs woezel

Wij hebben hier ook zo’drama-tje. Ze sliep door met 9 weken, ze is nu 10 maanden en is (alweer een week of 3) s’nachts alleen maar wakker. Als we haar rond 8 uur (na het badje) de fles geven (gewoon opvolgmelk, Friso nr 3) dan wordt ze tussen 2 en 3 uur wakker. En de fles is dan uiteindelijk het laatste “red middel”. Ze valt dan weer in slaap en gaat door tot half 7!! Geven we haar tussen 10 en 11 (dan moeten we haar meestal wakker maken) de fles gaat ze soms door tot een uur of 5 en vaak komt ze gewoon weer tussen 2 en 3. Laten huilen is bij ons geen optie, we hebben nog een dochter van 2,5 jaar en die wordt vaak tegelijk met haar zusje wakker. En ik heb dus geen zin in 2 kindjes die wakker zijn en kies dus (is niet goed) vaak de makkelijkste weg (flesje ). Pyjama papje zijn we mee gestopt, daar kreeg ze (naar ons idee) buikpijn van want dan wilde ze helemaal niet gaan slapen en huilde alleen maar. Ik denk soms wel eens dat het honger is, ze gaat overdag meer bewegen. Ga nu haar dag rimte maar proberen aan de passen zodat ze meer voeding binnen krijgt. Overdag slaapt ze ongeveer 1,5 uur over de hele dag (dus niet aan 1 stuk!!!). Dus je zal toch denken dat ze best moe moet zijn!!!??? Ze is nu wel al een tijdje bezig om te gaan staan in de box enzo. Zal dat het zijn??? En moet ook zeggen dat ze veel oorprobleemen heeft (vocht achter trommel vliezen en oorontsteking). Voor de oorontsteking hebben we al 2 keer druppels gehad, de dokter vind haar te jong om bijv. buisjes te geven!!! We geven haar daarom maar neus-spray en heel soms pijnstillertjes (in uiterste nood hoor, want ik hou daar absoluut niet van!!!). Dus weet iemand wat hier de grootste oorzaak is?? Heb dit met mijn andere dochtertje nooit gehad, die sliep met 6 weken door en werd s’nachts niet meer wakker (of ze lag te dromen, maar ging dan snel weer verder, na een aai over haar bol!!!).
Groetjes Natalie

Wat raar dat de dokter niet over wil gaan naar buisjes!!! Mijn zoontje had zover wij wisten zijn eerste jaar geen last van zijn oortjes, tot 3 weken voor zijn verjaardag. Toen kreeg hij oorontseking wat niet weg wilde, na 2,5 week kreeg hij een doorverwijzing naar de kno, en dezelde dag kon ik daar nog terecht en de dag erna buisjes laten zetten. HIj is nu 2, en onlangs is er een buisje er uit gegaan. De kno heeft die er zel uitgehaald omdat hij los zat, trommelvlies was ook , oortje helemaal gezond. 2 weken later voor na controle, weer allemaal vocht achter het trommelvlies, waardoor we woensdag weer terug kunnen om buisjes te laten zetten!! Ik zou echt een doorverwijzing vragen naar de KNO, want ondanks dat het slaapprobleem aan wat anders kan liggen, is mijn gok toch de oortjes.

liefs woezel

vanacht was het echt een drama,hij heeft van half 2 tot half 6 gekrijst.met een uurtje ertussen geslapen.
vreselijk zeg.
we waren er zo zat van,we zijn niet meer hen geweest om te kijken.hij lag ook nog beneden in de kamer in een camingbedje,omdat zijn gekrijs niet om aan te horen is.
en dan hoor je hem een stuk minder.
maar ja toch blijf je wakker.
en het is gewoon niet leuk,om van mijn vrienden/familie te horen dat hun baby’'s wel doorslapen.
en als je dat hoort denk je ben ik dan de enige met zo’n baby?!

ybruinenberg

Je bent niet de enige , echt niet.
Maar heb je alle adviezen gelezen? Ook die van mij? En al uitgeprobeerd?
Geen pyamapapje geven 's avonds maar gewone opvolgmelk met schepjes rijstebloem?
Probeer het eens! Het kan sowieso geen kwaad!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Jeetje Yvon wat erg voor jullie allemaal! Daar wordt je inderdaad niet vrolijk van
Hij moet dan toch ergens pijn hebben… of zich helemaal niet lekker voelen.
De tip van Hanna, om geen pyjamapapje te gebruiken is iig een goeie! Ik heb dat ook een paar dagen gebruikt in de avondfles, en daar kreeg hij blijkbaar kramp van. Ook wakker… nu gebruik ik gewoon weer rijstebloem.
Tevens had mijn zoon met 7 maanden last van een heftige sprong… ook niet leuk voor onze nachten…

Lauren & Alex (05-05-2010)