Joey praat veel, heel veel! Hij heeft, naar mijn idee, een gigantische woordenschat en hij maakt vollop hele lange zinnen. De uitspraak vind ik ook perfect voor een 2 jaar en 3 maanden kind. Het enige wat er nog wel eens niet lukt is de letter R op sommige plaatsen in sommige woorden, ‘‘aanrecht’’ zegt hij goed, maar ramen word hamen. Nou ja, dat komt vanzelf denk ik!
Hij is nu 2 keer op de psz geweest, en de laatste keer wees de juf mij er op dat hij via het CB 4 keer gratis naar een soort logopedie kan! Ik vroeg verbaast of ze vond dat dat nodig was, en toen keek ze bedenkelijk en zei dat ze dat niet direct wou zeggen, maar gewoon dat die mogelijkheid er is…
Normaal trek ik me van anderen helemaal niks aan, zoals alle volgens-het-boekje dingen van het CB, maar met dit heb ik toch geen fijn gevoel. Misschien ben ik wel te trots op mijn kind (al hoor ik van iedereen dat hij zo veel, duidelijk en goed praat) en hoor ik niet dat hij heel slecht praat??? Pffff ik twijfel hier eigenlijk helemaal niet aan, bah! Wat stom zeg, en toch laat het me niet los! Hebben jullie dit advies ook gekregen op de psz? Of treffen wij nu gelijk een psz die overal op letten en duidelijk opzoek zijn naar dingen om even lekker aan te kaarten? zucht…
Groetjes Anouk