Is het normaal dat een baby dagen aan een, uren aan een wakker is wij hebben een moeilijke start gehad met onze dochter. 1e 14 dagen 11 dagen in het zieken huis nu is ze net 2 week thuis en wil ze af en toe gewoon niet slapen. Ze ligt uren voor zich uit te kijken en huilt ook zeer regelmatig. Is er iemand die dit probleem ook heeft gezien. Wij dachten zelf aan buik krampjes maar die duren toch niet uren achtereen???
Slapen
Hoi Mastercaster,
Welkom op de site trouwens.
Elke baby is weer anders. Je hebt hele wakkere baby’s (zoals onze oudste destijds) en hele slaperige baby’s (zoals onze jongste).
Met huilen precies hetzelfde verhaal. De ene baby huilt meer dan de andere baby.
Als je je er niet rustig bij voelt gewoon contact opnemen met het consultatiebureau of met de huisarts.
Groetekes, Sje
Inderdaad, je hebt verschillende baby`s. Ieder kindje is weer anders. Bij ons is het heel vaak dat Jamai heel lang wakker in zijn bedje kan liggen. Dat is al vanaf zijn geboorte zo. Dan legde ik ze allebei op bed en Jesse sliep dan en Jamai lag heel vaak wakkker in zijn bedje. Nu zijn ze bijna 9 maanden en is het nog steeds zo. Maar zolang hij Jesse niet wakker maakt vind ik het prima. Nu ligt ie meestal met een knuffel in zijn bedje te spelen. Hij is verder wel stil en valt uiteindelijk wel in slaap. Je hoeft je er dus geen zorgen om te maken.
Met het huilen is er waarschijnlijk ook niks ernstigs aan de hand. Maar mocht je toch nog ongerust dan kan je altijd naar de huisarts of het consultatiebureau bellen. Je moet je natuurlijk wel prettig voelen.
Misschien moet je dochtertje nog even wennen aan de nieuwe situatie nu thuis? Weet het niet hoor. maar zou natuurlijk zo kunnen.
liefs Diana
ook Joël is vaak van voeding tot voeding wakker.
Zolang hij niet huilt is er niets aan de hand.
Ook hij kan vaak door kramp niet slapen, maar hij drinkt wel al zijn flesjes leeg.
Toen we ze pas thuis hadden huilden ze allebei veel door krampjes.
Wij zijn toen een ander merk flesvoeding gaan geven.
Elsa is nu een echt slaapkopje. Ik maak haar wakker voor de voeding
en voor het boertje slaapt ze alweer.
Ik weet natuurlijk niet wat je al geprobeert hebt maar…
Het kan ook helpen om haar in een rustige omgeving te houden
kinderen die veel prikkels krijgen slapen minder goed.
Mijn kleintjes zijn nu bijna 10 weken oud en we hebben veel regelmaat voor ze ingebouwd. Hierdoor slapen ze allebei een stuk meer.
Op internet vond ik dit:
Hoeveel slaap heeft een baby nodig?
Hier is geen zinnig antwoord op te geven. In de literatuur varieert het antwoord zelfs van 10-23 uur!
Hoe lang een baby wákker kan zijn is wel redelijk te voorspellen:
Leeftijd: Wakkere tijd per keer:
0-2 weken 30-45 minuten
2-6 weken 45-60 minuten
7-12 weken 60-75 minuten
3-5 maanden 1,5 uur
De wakkere tijd is inclusief de voedingstijd.*
- Uit: Regelmaat en inbakeren - geschreven door Ria Blom.
succes!
groet mirjam
Julia heeft ook geen gemakkelijke start. Ik herken dan ook wel veel in wat je schrijft. Wij hebben het gevoel dat Julia juist erg onrustig is/wordt, doordat ze oververmoeid is door de eerste weken. Ze huilt omdat ze moe is en is moe omdat ze veel huilt. Wij proberen de prikkels nu enorm te reduceren en leggen haar veel in haar eigen bedje. Daar komt ze al een heel stuk van bij. De avonden blijven hier nog enorm onrustig met veel driftig huilen. Laten we maar hopen dat het met de tijd beter gaat.
Groetjes, Sandra

aisha wil overdag niet slapen. als ik haar in bed leg (wakker met de ogen wij open) gaat ze huilen en word niet stil, gaat door en word echt boos. ik haal haar er dan ook vaak weer uit. z edoet af en toe hazenslaapjes in de wipstoel in d ebox of als we ergens heen gaan in de maxi cosi
de afgelopen dagen 's avonds na de ene laatste fles (tussen 18.00/19.00 uur) kan ik haar wel in bed leggen en gaat ze ook slapen. soms huilt ze even, maar dan de speen erin en ze is stil en gaat slapen…heerlijk
tessa