Sintsnoep in de winkel!

@bakmama

Ben ik helemaal mee eens kerst moet gewoon kerst blijven dus hier ook geen cadeaus. Past idd niet. Rens is nog te klein om er veel van te begrijpen maar ik wil hem wel de betekins van kerst bij brengen. Wij zetten wel een boom maar zo overdreven versieren zoals je tegenwoordig vaak ziet hoeft voor mij niet. En al helemaal geen kerstmannen en rendieren enz. Slaat helemaal nergens op vind ik. Ik zie het bij sommige christenen wel maar voor mij gaat dit te ver. Rens gaat dit jaar voor het eerst mee naar de kerstviering van de zondagsschool, ben benieuwd hoe hij het vind.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ja, ik ben het ook eens met jullie kerst-gedachte
Hier komt wel een kerstboom met wat ballen, gewoon omdat ik het reuze-gezellig vind!

Verder vieren wij wel sinterklaas, 1x bij mijn ouders, en 1x bij mijn schoonouders. Heel gezellig vind ik het altijd! Seth heeft het nog maar 1x meegemaakt, maar bij krijgt bij beide keren gewoon 2 kleine en 1 wat groter kado (van opa en oma). Verder begrijpt hij er natuurlijk nog niets van, en dat hou ik nog maar even zo.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hier ook geen Kerst met kadootjes, in ieder geval niet nu we Luka hebben. Mijn schoonmoeder wilde wel altijd Kerst vieren met kado’s, maar niet sinds ze klein kinderen heeft.

Ook wij willen dat Kerst betekenis heeft, met het gezin naar de kerk en dan met z’n allen eten. Daar horen geen kado’s bij. Ik vind het ook allemaal erg commercieel worden, en het moet ook allemaal veel duurder. Daar beginnen we niet aan, ook uit principe niet!

Heb trouwens vandaag al de eerste kerstspullen in de winkel gezien…

ik snap wat jullie bedoelen en ook ik ben het er niet mee eens dat het zo vroeg in de winkels ligt maar…
ik werk zelf in een supermarkt en het LIJKT elk jaar steeds vroeger te komen maar de winkels mogen sinterklaashandel niet voor 1 september aanbieden. jumbo heeft dit vorig jaar een week eerder gedaan en een proces aan zijn broek gekregen en verloren. het is elk jaar 1 september dat het in de winkels ligt en geloof het of niet. het vliegt de winkels uit. het leukste wat ik dus vind zijn de mensen die inderdaad mopperend langs die schappen lopen van ow ze verkopen nu al sint snoep maar er gaan wel zakker de wagen in. bij de supermarkt waar ik werk leggen wij het aan de kinderen uit die vragen aan de ouders waarom het er nu al is. wij hebben als algemene uitleg dat de winkels zo vroeg al alles moeten kopen omdat sinterklaas niet alles tegelijk via de boot mee kan nemen en dus ook in nederland al dat lekkers koopt. en de pieten die nu al kijken hoe lief de kindjes zijn en hoe ze het op school doen en blablabla die komen als de winkel dicht is en er geen klanten meer zijn vast dingen halen voor 5 december. ze trappen er allemaal in want het licht gaat nooit gelijk uit als de winkel dicht gaat en de ouders vinden dit heerlijk want de kinderen zijn al op de hoede voor de controlle pieten. (eigenlijk best er nu ik dit zo typ haha)

Ik heb ze gisteren bij de hema gezien, kruitnoten, taai taai, speculaar, marsepijnen aardappels. En ik heb wel getwijfeld of ik taai taai mee zou nemen maar das meer omdat ik dat en ontbeidkoek eigenlijk schuldloos mag hebben zeg maar, maar uit princiepe niet gedaan.

Groetjes,

Michèle

Waarschijnlijk is dit één van de dingen die in Nederland anders zijn dan in België, want hier is sinterklaas zo groots niet hoor. 's Morgens liggen er wat cadeaus op tafel en wat snoepgoed, maar voor de rest wordt er niks gevierd.
Kerst daarentegen wel. Al sinds ik klein was, dus niet iets van de laatste jaren. Met veel cadeaus. Hier wordt er door elk lid van het gezin iets gekocht voor elk lid van het gezin. Dus ik moet iets kopen voor mijn ma, mijn pa, mijn zus, mijn zus haar vriend, hun zoontje, mijn broer, zijn vriendin, mijn man, mijn dochter, mijn stiefdochter. En we kennen allemaal de gedachte die erachter schuilt, maar daarom vieren we die dag niet. Het is een traditie. Voor de rest zijn we niet gelovig, dus we doen die dag ook niet alsof we de geboorte van Jezus vieren. Het is gewoon een dag dat we met z’n allen gezellig samenzijn, samen eten en cadeaus geven aan de mensen die we graag zien.

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker