Sinterklaas/kerst

Wat doen jullie met sinterklaas of kerst? En hebben jullie al ideeen over welke cadeau’s er gekocht gaan worden of in ontvangst worden genomen?

Wij doen niet aan sinterklaas (ik vind daar niks aan) maar snoepjes in hun schoentjes kunnen ze dit jaar wel verwachten.
Wat de opa’s en oma’s met sinterklaas willen gaan doen weet ik nog niet, maar ik verwacht eigenlijk niks.

Ik had al in de speelgoedboekjes gekeken voor dingen die me leuk leken. Opa’s en oma’s hadden ook al gevraagd of we een lijstje wilde maken.

Nou ben ik op het idee gekomen om alle opa’s en oma’s (3 koppels) en mijn zus (peettante) te vragen om bij elkaar te leggen en samen een houten speeltoren met schommels te kopen.
Hier kunnen ze dan nog een jaar of 9 op spelen.
Opa’s en oma’s vonden het een goed/leuk idee en wilde dus bij leggen. Het bedrag wat ‘open blijft staan’ leggen we zelf bij.

In maart zijn ze jarig dus krijgen dan al genoeg speelgoed. Om nou 2x op redelijk korte tijd veel (kleiner) speelgoed te krijgen vind ik een beetje zozo. Dat word gewoon te veel, dus 1 groot ding waar ze jaren plezier aan hebben vind ik dan wel leuk.

Om een idee te krijgen wat ik nou precies bedoel:

Het gaat dan om de enkele torens met schommels en glijbaan (dus niet die mega dingen van 1000euro+)
Ik kan alleen nog geen keuze maken, vind ze allemaal wel leuk.
Binnenkort even gaan kijken (verkooppunt van deze site ligt op 5min rijden)

Zouden jullie vragen aan ouders/schoonouders om bij elkaar te leggen voor zo’n groot cadeau, of zouden jullie gewoon sparen en dit als verjaardagscadeau (oid) geven?
Of houden jullie meer van het kleinere speelgoed?

Oh gave dingen zeg. Enne nee hoor ze geloven nog niet dus ik vind het juist een heel goed idee, kunnen ze met hun verjaardag weer papier scheuren.

Wij doen nog niets aan sinterklaas. Hooguit krijgt ze een keer een schoenkadootje en 1 kadootje met pakjesavond, maar meer niet. Om het te leren om zodat mamma een winkel excuus heeft, maar echt pakjesavond vind ik nog niet nodig.

Groetjes,

Michèle

Heeyyy

ik zit er wel eens aan te denken hoe we het dit jaar weer aan moeten pakken
Sinterklaas wordt altijd standaard gevierd, ook toen we nog geen kindjes hadden, samen met mijn ouders en broers.
Sinds Jens er is, komt er ook van de schoonfamilie interesse in een Sinterklaasviering en het zal nu helemaal leuk zijn nu Femke er ook is plus ons nichtje.

Kerst vieren we niet. Ik word al helemaal KNETTERDOL van die dagen. Zeker omdat we er een verjaardag voor, en een verjaardag na hebben: 24e man jarig, 25-26 kerst, 27e Jens jarig… Hoe zoeken we het uit…

Afgelopen 2 jaar hebben we Sinterklaas bij mijn ouders én bij mijn schoonouders gevierd, dus niet voor ons zelf met ons 3-tjes (dat zou te gek voor woorden zijn). Vlak voor Sinterklaas mest ik de hele speelgoedcollectie uit; daar waar niet meer mee gespeeld wordt, gaat weg (mits Femke er straks nog wat aan heeft). Is het nog goed, dan gaat het naar de kringloop of voedselbank (sommigen nemen ook spullen aan), dat wat stuk is gaat regelrecht de kliko in. Zo houden we niet veel meer over, maar met Sinterklaas en de verjaardagen stróómt het weer binnen, dus kan hij weer een jaartje vooruit.

Nu zit ik er wel over te denken om met beide families samen Sinterklaas te vieren, in 1x, dan zijn we er ook van af. Maar denk niet dat men dat zo tof vind, zeker omdat ze beiden van verschillende planeten lijken te komen (schoonfamilie is van een heel ander slag mensen dan mijn familie), dus het zal wel niet werken.

Ben bang dat we gewoon weer 2x sinterklaas vieren dit jaar en Jens weer helemaal gek wordt en de meeste cadeautjes weer links laat liggen en met 1 ding zoet gaat zitten spelen. Vorig jaar hebben we ook een aardige stapel met cadeautjes voor hem ingepakt gelaten en op latere tijdstippen gegeven. Dus ook dit jaar zal ik de fam. op het hart drukken niet te veel te kopen, hoe leuk het ook is.
Voor z’n verjaardag krijgt hij van ons een grote, stevige, houten speelgarage van http://www.be-sthoutenspeelgoed.nl/ En dan vind ik het wel weer welletjes, hihihi. Vorig jaar heeft ie een fietsje gekregen met zijwieltjes, en hij maakt daar onderhand al aardig kilometers mee! En papa en mama maar rennen…

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Waarom niet samen vieren. Ik snap jou wel. Dat is bij mij namelijk ook, maar ik heb zoiets van ze passen zich maar aan. Je viert toch ook de verjaardag niet apart omdat ze beide een andere denkwijze hebben. Als wij het met beide willen vieren zit ik met een ander probleem, als ik mijn schoonmoeder uitnodig dan ben ik bijna verplicht om ook mijn schoonzus en zwager uit te nodigen met hun zoontje omdat anders Lars (volgens haar) te veel misloopt. Met andere woorden we zijn verplicht om rekening te houden met hun terwijl zij met niemand rekening houden. Gelukkig duurt het nog even voordat morgan gelooft dus we hebben nog wat excussen te bedenken

Groetjes,

Michèle

Het is ook: de ene familie woont in de kop van noord-holland en de andere in twente Dat werkt ook niet erg, hihi.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

net even met rijco over gehad haha
wij doen gewoon 1 pakje met pakjes avond, en in zn schoen iets lekkers, krentjes ofzo.
en volgend jaar gaan we wel een zwarte piet regelen haha
vorig jaar lag ie bij de sint in zijn armen maar dat was puur toeval. hij kreeg toen trouwens van de sint een spenen houder

Met kerst doen we eigenlijk niks, gewoon 1 dag bij rijco’s moeder, 1 dag bij mijn ouders en kerstavond voor ons 3tjes. maar geen pakjes.
oh en met pasen doe ik dan ook nike maar dat duurt nog wel even…gelukkig want dat gesneukel wordt ik ook niet vrolijk van…en ZEKER niet als ik op de weegschaal sta de dagen erna

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Oh nee dat werkt ook niet echt mee nee. Bij ons is de ene in Delft en de andere in Noord Holland dus ook een ver weg.

Groetjes,

Michèle

Bij mijn ouders thuis hebben we altijd sinterklaas gevierd met kadootjes. Met kerst deden we nooit kadootjes. Bij mijn schoonouders is het juist andersom. Die vieren sinterklaas niet meer met kadootjes en kerst wel. Al van jongs af aan vieren we sinterklaas met een tante en oom van me die zelf geen kinderen kunnen krijgen. En dan doen we nog steeds. We hebben lange tijd surprises gedaan en de laatste jaren doen we een lootje trekken en dan voor iets van 15 eur iets kopen en alleen een gedicht. Vorig jaar dus weer lootjes getrokken en 3 keer raden wie de meeste kado’s had. Onze smurf van toen 5,5 maand. Wij hadden ook 2 kadootjes gekocht. Een week later kwamen mijn schoonouders langs (zij wonen op ruim 1 uur afstand bij ons vandaan) en die hadden 3 kadootjes mee gebracht voor hem. Met kerst deden we lootjes bij mijn schoonouders en toen had Tim weer de meeste kado;s. Want iedereen had behalve zijn lootje ook iets voor Tim gekocht. Omdat iedereen bij mijn schoonouders iets had gekocht hadden wij ook iets gekocht. Want we hadden wel verwacht dat iedereen dit zou doen. Wij hebben het niet duur gemaakt hoor. Hij kreeg van iedereen wel kado van iets van 15 eur. Maar wij hebben het beetje verspreid. Iets met sinterklaas gekocht en iets met kerst en nog een kleinigheidje in ons eigen huis onder de boom. Zal dit jaar ook wel zo iets worden. Gewoon goedkope kadootjes en straks als ze wat ouder worden zal het meer worden. Maar nu nog echt niet, want hij beseft er nog niks van.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ja, elk jaar weer een beetje schipperen met het verdelen van de tijd en aandacht, maar wel erg gezellig vind ik.

Zowel mijn familie als de schoonfamilie is van Sinterklaas als het gaat om kadootjes. Bij mij in de familie hebben we meestal (niet elk jaar, afhankelijk van hoevel er kunnen en de gezondheid van mijn opa en oma) met alle ooms en tantes, opa en oma en de hele mikmak, gedichten. Heel errg gezellig, niet echt op kinderen gericht. Mn schoonfamilie alleen met schoonmoeder en -zus (soms met aanhang…) maar wel met achterlijk veel kadoos. Ook altijd erg gezellig, makkelijker aan te passen naar kinderen. Wat mij betreft gaat het allebei door en passen we er een mouw aan met Nora. Ze is nu toch nog te klein om te geloven, zal misschien volgend jaar al anders zijn.

Met Kerst draait het echt om eten bij ons. Altijd 1 dag familie (waar dan ook in het land, wonen nogal verspreid), 1 dag schoonfamilie. Gezellig bij elkaar, lekker eten, lekker praten.

Je hoort het, vind het altijd erg gezellig en wil de traditie ook voor Nora in ere houden. Wij geven denk ik voor Sinterklaar een driewieler met zo’n stang eraan voor buiten. Verder weet ik niet in hoeverre de familie zich in kan houden, idd maar eerst goed uitmesten voordat de feestdagen eraan komen!

Liefs

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hoi.

Ik kijk de gehele jaar al naar aanbiedingen, ik koop vaak dingen waar ze wat aan hebben, vaak hoeft het niet duur te zijn. ze zij al blij met een treintje ofzo. Bij ons mogen de kado’s niet duurder zijn dan 7,50 euro.
Het idee van buitenspeelgoed is leuk maar ik zou er ook een klein stukje speelgoed bijdoen.
Ik zou ook geld vragen.
Mijn zoontje was in september jarig en wist wel wat voor zijn verjaardag maar dat was 90 euro, hij heeft kadobonnen gevraagd en heeft uiteindelijk zijn wel begeerde kado kunnen kopen.
Ik had ook geld kunnen vragen maar dit was leuker.

groetjes Bianca mama van Rick en Chris

Wij doen met schoonouders, schoonzus, zwager en hun kids aan Sinterklaas. Dat deden wij al voordat Noa geboren werd. Toen voornamelijk voor neefje en nichtje. We kopen voor hen cadeaus en onder de volwassenen worden lootjes getrokken + gedicht.
Mijn ouders hebben voor Noa ook een sinterklaascadeautje dus dat gaat mee op 5 december.

Wij hebben voor haar een houten fornuisje gekocht en aan schoonfamilie vragen we hiervoor accesoires zoals kookwekkertje, pannen etc. Wat ze van mijn ouders krijgt, is ook voor mij nog een verrassing. Ik heb heel lang gedacht om little people te kopen voor haar, maar sinds een paar weken heeft ze zo’n interesse in het fornuisje van het buurmeisje dat we daar voor zijn gegaan. Tot grote vreugde van mijn man, die kok is.

Her gaan we zeker Sinterklaas vieren. Vind dat toch echt bij Nederland passen en traditie houden we hoog!

Leuke kleine cadeautjes en misschien iets groots. Anna en Nora hebben toch nog niet het benul van hoe groot een cadeau is. Met een klein cadeau zijn ze al tevreden.

Hoi,

Wij doen met Sinterklaas wel kadotjes omdat mijn neefje (8 jr) voor het laatste jaar nog gelooft en wij altijd Sinterklaas vieren.
Ik heb aan de kerst weer zo’n hekel…verplicht ieder jaar bij mijn schoonouders een hele dag tot 12 uur snachts kadotjes uitpakken de gehele dag door…om zot van te worden.
Heb nu wat geregeld…hihi…wat ben ik gemeen wij zijn nu met kerst niet thuis (vorig jaar met Aaron ging absoluut niet goed) we hebben expres een huisje op Lommerbergen (bungalowpark) gehuurd voor die dagen!
Mijn ouders zeggen altijd: doen wat je wil doen…wij komen die dagen wel door!
Die zijn veel makkeljker!
Dus zijn we weg uit dat verplichte traditionele.

Ikzelf vind Sinterklaas voor de kinders ook veel leuker.

Gr, Danielle

Lilypie Tweede Ticker

Wij vieren ook sinterklaas, bij mijn ouders EN bij mijn schoonouders.
Seth begrijpt er natuurlijk ook weinig van, en ik wil niet dat hij teveel kado’s krijgt, hij is namelijk ook nog jarig 30 december!!
Verder gaan we het bij mijn ouders gewoon voor het avondeten vieren, dan kan Seth gewoon op tijd naar bed, wel zo makkelijk.

Ook bij ons geen kado’s met kerst, net wat Sannn zegt, naar de kerk ed.
Liefs, Anne

Wij 4ren sinterklaas ook al war jaartjes Meestal met mijn kant vd familie
Mijn man draaid wisseldiensten en is dus niet standaard thuis met dit soort dagen Er is meestal wel wat te regelen maar niet altijd Hij komt met de kerst bijv ook wel eens om 22uur binnen
Helaas het is niet anders
Mijn schoonfamilie is van de grote overdaad in alles Cadeaus, eten, hapjes tot je erbij neer valt (en de kinderen ook) Mijn schoonvader gaat rustig op sinterklaasmiddag “ik ga je pakken hoor” spelen met de kinderen }
Is echt heeeel leuk met kids die op zijn van de zenuwen
En dan is het soms wel eens handig dat mijn man WISSELDIENSTEN heeft Whoehaaaaaaaaaaa wat gemeen maar wel erg fijn

Verder hebben we ook nog te maken met de andere helft van mijn stiefdochter en 4 verjaardagen op 4 dec Waaronder 3 opa’s Hoe verzin je het
Ben altijd blij als het weer voorbij is

Verder heb ik idd ook liever een cadeau waar ze echt iets aan hebben Dan tig prullen
Ik pak dit jaar ook nog verjaardag cadeautjes opnieuw in waar hij in aug met zn 1 jaar echt nog niet aan toe was Misschien suffig Maar was moet ik met 10 boekjes en 10 puzzels etc als hij er nog niets mee kan Dus oak ik het nog maar een keer in

Grt
Linda

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Ik denk dat het er aan ligt hoe oud je kinderen zijn. Kijk op het kdv of psz kan je het mischien thuis overslaan. Maar als ze eenmaal naar de basisschool gaan kan het eigenlijk niet. Of je moet echt het geld er niet voor hebben. maar dan zou ik altijd proberen dan toch iets kleins te versieren.
Kijk op school gaan de kinderen toch met elkaar een beetje vergelijken. Wij vieren dus sinterklaas wel ook daar we al oudere nichtjes en neefjes hebben.
Ik vind het wel lang drie weken. Maar wij doen twee keer schoen zetten. 1 keer met een snoepje of appel ofzo en een keer met een kadootje van haar peettante.
Daarnaast doen we ieder jaar maximaal drie kadootjes. En een chocolade letter.
Het duurste kadootje mag niet meer dan 20 euro kosten en dan nog iets heel kleins knutselspullen of zo en dan nog iets van 10 euro max van oom of tante ( verschilt hier ieder jaar die verzinnen dan ook dat kado).
Zo blijft het binnen de beperken. ik vind grote kado’s als een spelcomputer iet meer voor verjaardagen.

En kerst vieren we bij mijn schoonouder met vor ieder een kadootje niet meer dan 12,50 euro. Zij vieren sinds dat de kinderen groot zijn altijd kerst.

groetjes

lon106

Tja het word wel lastig of wij ook sinterklaas gaan vieren, Noah snapt er nog niets van, maar kerst word wel elk jaar geviert, samen met mijn ouders.
We kopen ook altijd een kleinigheidje van niet meer dan 12.5 / 15 euro.
Vaak loten we. wie wie heeft… Blijft leuk!
Maar met sinterklaar doen we denk ik een keer een schoen zetten bij mijn ouders, en hier 1x…

Vindt het wel moeilijk!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Hier dit jaar nog geen Sinterklaas; wij vieren normaal gesproken (van huis uit) Kerst met cadeaus. Wij kiezen dit jaar nog voor Kerst(cadeaus), maar vanaf volgend jaar zullen we “for Coen´s sake” gezellig Sinterklaas vieren (ook Kerst maar dan zonder pakjes onder de boom).

Waarschijnlijk krijgt hij met Kerst dit jaar één groot cadeau (misschien een trekker of een speeltoestel voor in de tuin) want hij is in januari jarig en dan wordt hij natuurlijk overladen met (kleinere) cadeaus.

@ Jolan: Ik vind het een goed idee om geld te vragen voor een groot cadeau.

Groeten

Sandra

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

Om heel eerlijk te zijn, vindt ik sinterklaas op leeftijd van 1 a 2 jaar, echt niet nodig… wat snappen ze er nu van dan? Als je ze geen cadeau`s geeft, is het voor hun ook niet erg.
Ze kennen het toch nog niet?

Volgend jaar doen we er wel aan, want dan kent ie het misschien van de peuterspeelzaal.

maar ik vindt het geen straf om het nu niet te vieren!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Wij vieren thuis sinterklaas. Vooral met cadeautjes die wij nodig hebben, een badjas een pyama en een of twee kleinigheidjes van speelgoed. Ik vind het toch leuk om dit typisch Nederlands feest in ere te houden, maar ieder voor zich.
Bij papa op het werk hebben ze een sinterklaas middag, mag je uit een speelgoedboek een cadeau uitzoeken, heben klei en kleurpotlooden uitgekozen, ons meisje is zo lekker creatief!!!

Kerstavond vieren wij met cadeau’s bij mijn schoonfamilie. 1e kerstdag is mijn schoonzusje jarig, dus uitgebreid avondeten, die al om 15.00/16.00 uur begint.
2e kerstdag doen wij waar wij zin in hebben en daags na kerst (voor ons 3e kertsdag) is papa jarig, dus komt iedereen naar ons!

Heb al heel veel zin in de feestdagen!!! Met kinderen zijn ze veeeeele malen leuker!!!

Groetjes Frauk