Probleem bij het eten

Fréderique heeft weer iets nieuws bedacht !!! Ze heeft nl. haar tong ontdekt en als we haar nu eten (pap, brood, warme hap) geven, duwt ze het met haar tong weer net zo hard naar buiten… Nu heeft ze dus vandaag maar een paar hapjes pap, brood en warme hap gehad. Hebben jullie tips hoe ik dit aan kan pakken ??

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Toverwoord: negeren!
Als ze honger heeft eet ze echt wel. Ze is jou en haarzelf gewoon aan het uitproberen.

Gewoon negeren dus en op een gegeven moment gewoon stoppen met eten geven. Jammer dan, als ze niet wil! Ook geen alternatieven aanbieden die ze wel binnenhoudt, want ze heeft snel genoeg door dat ze als ze wil de hele dag alleen maar extra lekkere dingen kan krijgen. Niet doen!

Als ze maar gewoon genoeg vocht binnenkrijgt is het prima. Dat eten is even minder belangrijk. Ze komt toch wel aan haar voedingsstoffen.

Sterkte met de pittige kleine meid!

Groetekes, Sje

Stoppen met geven, en wachten tot ze doorheeft dat je niet meer aanbied.
dan gaat ze wel zeuren om een nieuwe hap.
Die dan geven nadat je toch duidelijk vertelt dat ze het op moet eten, in plaats van mee spelen.

Denk ik…

Edit: Sje was me net voor

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 11 Aug 2008 21:14:18

Razende Roelandje ben ik!

Groetekes, Sje

Anna heeft het ook even gehad. En dan echt heel even, want als ze dit deed, is het nog een kans en als ze het dan nog doet, weg eten!! Twee keer en dan is het over (tenminste bij Anna). Nu is het net een vogeltje zo ver gaat het mondje open!

Damian deed en doet het af en toe nog weleens…
Ik probeer het dan nog een poar keer en dan neem ik het maar weg…ik ga er geen gevecht van maken want daar worden we beide niet vrolijk van…
Hij slaat dan ook alles weg wat in de buurt van zijn mond komt…erg lastig dan om je eigen kleren schoon te houden haha…
Hij krijgt vanzelf honger…en wij eten ook niet elke dag even veel toch…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

NEGEREN NEGEREN!

als ze begint met haar tong nog 1 keer aanbieden en doet ze het weer weg met dat bordje.
Hier ook vaak streken met eten nou dan eet ze maar niks helaas! Ga niet zitten vechten.
Lieke heeft een periode gehad dat ze dus niks at nou na een paar dagen negeren eet ze redelijk tot goed voor haar doen.
Ze zal nooit geen grote eter worden maar we hebben geen strijd meer aan tafel en ze eet bijna haar bordje leeg!

groetjes Gytha

Ik ben dus nu ook aan het negeren en eten weghalen geslagen. Moet zeggen dat het goed werkt !! Ze heeft nu bedacht dat het ook wel leuk is om het eten even met haar handen uit de mond te halen en dan over de stoel uit te smeren. Hier pas ik het zelfde op toe. Twee keer zeggen dat het niet mag en bij de derde keer gaat het bord weg en heeft de hond geluk.

Nog bedankt voor al jullie tips !!

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Goed bezig Marleen! Hou zo vol!

Groetekes, Sje