Plat achterhoofdje

ruben heeft een beetje een plat achterhoofd.
we leggen hem regelmatig op buik maar meneer kan rollen dus hij rold vrolijk weer terug op zijn rug…
nu heb ik gister iets gehoord over een soort kussentje zodat ze op hun zij liggen (in bed) en dan niet terug kunnen rollen…
iemand hier ervaring mee?
ik kan er nu nog iets mee…en zo’n kussen lijkt me fijner dan zo’n helmpie…

groetjes!!

karin

hoi
wat heeft het CB gezegd hierover? volgens mij al het niet zo erg si hoef je niets te doen… zo’n kussen heb ik wel van gehoord, misschien moet je er ff op googlen. Ik heb er geen ervaring mee, dus kan je niet helpen sorry!
succes
Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

jep rico ook door zn kiss
zo’n kussen heet een babysleep.
hier hielp het heel goed, maar heb m weggehaald toen hij ging rollen dus ik weet NIET zeker of het een uitkomst bied nog, maar het is niet heel duur iets van 15 euro dus het is de moeite waard om het te proberen,
kan hij als hij ligt niet met zn hoofdje naar rechts of links slapen?
misschien zit er dan wat vast in zn nekje
Rico heeft ook nog wel een beetje een afplatting maar lang niet zo erg als het geweest was want het was niet meer alleen plat het was gewoon ingedeukt,
gelukkig hoeft ie nu geen helmpje meer want de KA vond het symetrisch genoeg om het zo te laten, en in principe vind ik het ook niet echt nodig. gaat steeds beter dus dat is mooi.
maar voor je eigen gemoedsrust kun je wel een keer een therapeut (manueel) of alles goed zit met zn nekje, en hoe het zit met eventuele voorkeurshoudingen hij/zij kan je ook tips geven kwa oefeningen.
succes!

ben 7 mei naar het cb geweest en toen hebben ze er niets over gezegd…
maar het viel mezelf op eigenlijk…
ik bel morgen jose van het cb ff…maar wou eerst ff hier vragen…

groetjes!!

karin

Wij hebben ook zo’n kussentje. Het is meer, als je die tenminste bedoelt, een schuimrubberen driehoekje waar je Ruben dan tussen moet leggen. Wij hadden het omdat Eva een voorkeursligging had. Maar eigenlijk denk ik dat Ruben daar al te oud en te beweeglijk voor is en dat hij niet meer braaf tussen dat ding blijft liggen. Ze zijn geloof ik iets van 17,95 en te koop bij babyzaken. Maar mocht je het echt willen proberen, dan kan ik die van mij misschien opsturen?

En anders even bij het cb vragen. Bij mij zeiden ze dat een plat achterhoofdje nog altijd minder erg is dan bv buikligging (waarmee je dat hoofdje voorkomt) en dat ze m.n. door steeds naar links/rechts liggen een scheef kopje zouden krijgen. Dan is zo’n helmpje nodig, maar voor die tijd kan de fysio ook veel doen. Eva heeft geen voorkeurshouding meer en misschien geldt dat dan ook wel voor rugligging. Vraag het eens!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@ inge…dat kan hij wel. en hij doet het ook wel eens, maar niet altijd…
hij heeft het ook niet super extreem, maar vind wel dak er ff aandacht aan moet besteden…

groetjes!

karin

Hoi,

Mijn zoon heeft ook een plat achterhoofd en moet naar de kinderfysiotherapie. Ik probeer hem altijd op zijn zij te leggen, maar meneertje wordt dan altijd boos en brult net zolang (soms heel lang) tot hij weer op zijn rugje wordt gelegd. Dat is het probleem hier ook eigenlijk niet zo. Ook al ligt hij op zijn rug, hij kijkt overdag heerlijk alle kanten uit. Het probleem is hier door slapen ontstaan. Met slapen ligt hij altijd op zijn achterhoofd. We draaien zijn hoofdje steeds keurig, maar hij draait altijd heel snel hoofdje terug of wordt wakker en wil niet meer slapen. Wij moeten daarom morgen na de kinderfysiotherapie en als dat niet helpt moet hij een helmpje. Zielig, maar zijn hoofdje is echt plat.
Als het CB het er niet over heeft, is het misschien nog niet zo erg (niet cru bedoeld hoor). Bij mijn zoon begonnen ze er al over toen hij 2 maand was. We hadden oefeningen gekregen en bij 4 maand was het toch nog weer erger geworden, dus hebben ze besloten Twan door te sturen. Overlegd idd dus gewoon.

Groetjes tamara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Tamara bij ons precies hetzelfde…helaas. Dani heeft een voorkeur gehad naar rechts en heeft daardoor ook een afplatting. Wij lopen al bij de fysio. De voorkeur is weg…alleen de afplatting blijft. Hij moet nu als hij slaapt alleen nog maar op links liggen zodat alles weer recht komt, maar ja hoe zorg ik ervoor dat een kindje van 6 maanden nog stil ligt…we doen er echt van alles aan. Ik hoop zo dat hij geen helmpje hoeft…

kailani heeft ook palt hooftje ze lit altyd met het hooftje na rechts…
wij lopen ook bij de fisio!!
en het helpt echt! het hoofdje duurt gewoon lang voor het weer terug rond word…
wij hebben ook alles links van haar gezet zodat ze wel moet kijken na links ook haar uitbed halen van links en de raam aan de linker kant…

ik raad toch aan dat de kindjes met een plat hoofdje die he vervelend vinden om te draaien naar de manuele therapeut ipv fysio te sturen die hebben meer verstand van een vastzittend nekje en kunnen dat los maken, rico krijste echt de eerste keer omdat we zolang gewacht hadden (4 mnd en 2 weken) maar daarna kon ie tenminste wel zn hoofdje draaien.
baad het niet schaad het niet he dames!
en een babysleep bied idd de uitkomst voor een zijligging maar als het nekje vast zit en je doet er niks aan krijg je daar gegarandeerd problemen mee…je kind in ieder geval. en het laten na checken bij een manuele therapeut die verstand heeft van het kiss syndroom kan echt geen kwaad, ze doen niks geks ofzo ze draaien zachtjes het hoofdje van links naar rechts en doen wat oefeningen, ze stellen vragen aan de ouders mbt het kiss syndroom.
ik wilde zelfs nog afbellen omdat ik zoiets had van, hij kon toen op zn buik liggen en zn hoofdje redelijk omhoog houden, ben toch blij dat ik gegaan ben!

Tot welke leeftijd hebben jullie de babysleep gebruikt? De fysio heeft hem bij ons ook geadviseerd, maar Dani is nu zo bewegelijk in bed dat het voor hem niet prettig meer is. heb hem trouwens nooit in bed gebruikt ivm inbakeren.

timo zijn hoofdje is ook heel plat, en nu heft hij ook nog een voorkeurshouding gekregen dus nu is het plat en scheef hij is nu 10,5 weken. we gaan ook al naar een ostheopaat, maar dat helpt nog niet echt.
hij ligt ook ingebakert dus op zijn zij leggen is geen optie. en het ventje is zo sterk dat hij echt zijn hoofdje weer terug draait.
wel gisteravond toen hij al sleep nog even terug geweest om zijn hoofdje te draaien, en het hielp een beetje. maar ik weet niet hoe lang hij zo gelegen heeft

[img]http://by.lilypie.com/LYn6p2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

ruben heeft geen voorkeurshouding, gelukkig…
en hij draait hem ook vrolijk alle kanten op en hij slaapt ook wel eens met hoofdje helemaal op zij…dus ik denk niet dat er iets vast zit in zijn nekje…
ik bel morgen het cb wel ff en dan zien we wel wat jose zegt…das de enigste fatsoenlijke vrouw bij ons op cb…

groetjes!!

karin

had het ook niet speciaal tegen jou Karin, maar andere verhalen van vrouwen net had ik zoiets van…lijkt me niet helemaal 100 als ze het niet fijn vinden dat je zelfs in hun slaap het hoofdje draait en dan nog wakker worden of meteen terug draaien, rico had dit ook vandaar.

Maar idd, gewoon even die vrouw bellen, fijn dat ze fatsoenlijk is hier is Angrid wel oke maar ook niet echt dat ik zoiets heb van whoehoee
moeten we morgen trouwens naartoe.
Rico hoeft gelukkig geen helmpje meer. pff was echt afzien even hoor, en achter op zn hoofd zaten kalen plekken (waar eerst veel haar op zat met de geboorte) en nu zit er overal haar achter op zn hoofdje, hij heeft echt maf haar trouwens haha, achter is het donker, voorop zn hoofd bijna wit je ziet het bijna niet en hij lijkt kaal op foto’s maar als je hem van dichtbij ziet zeg je ook van: nou die heeft veel haar vergeleken bij in’t begin

@ inge…nee daar heb je gelijk in…als ze dat al niet prettig vinden dan is er iets niet goed!

ben ff naar het inloppspreekuur geweest en heb jose ff gesproken…zij zei dat het nog wel mee viel met het platte hoofdje…
het was wel iets plat, maar niet zorgwekkend… en doordat ie straks gaat zitten, word het ook weer minder zei ze!!
als ik het niet vertrouw dan kan ik zo de fisiotherapeut bellen en die kijkt er dan even naar…
ikke weer opgelucht!!!

groetjes!!

karin

@kikie:
ja dat is ook weer zo, maar dat neemt niet weg dat als er iets vast zit dat losgemaakt moet worden en dat dan weer zo snel mogelijk…ivm de behandeling, dat wordt nl steeds moeilijker anders.
Rico heeft eindelijk weer haar achterop zn boemesje

dat haar dat duurt hier nog wel ff denk ik…

groetjes!!!

karin

@Inge, de coupe van Rico klinkt eigenlijk wel stoer. Twee kleuren, zwart en wit en dan ook nog wat kale plekken! HEAVY! Eva heeft nu al veel haar, blond is ze. Ze had alleen heel lang geen haar op de plek waar een paar weken geleden die puist zat. Wij dachten dat dat zo zou blijven, want verder zat er overal haar. Gelukkig is het nu dichtgegroeid!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Rainbow: ja ik zag het op de foto’s wat een mooi meisje zeg! echt een knappertje!
maar rico’s haar achter is donker niet zwart donker vergeleken bij bovenop zn hoofd, bovenop is het echt wit blond, en achter is het donkerblond, en sommige stukjes zijn zelfs bruin! echt een lekker ventje vooral als ie zo mooi lacht.
hij tijgert nu dus al en hij had hier de kast leeggerooft en zat bijna in de krantenbak, daar lag een allergene lijst in van olvarit, die wilde hij dus elke keer hebben haha, echt een ondeugdje