hallo allemaal,
helaas zit over een week mijn verlof er weer op. heb van de ene kant zin om te aan werken van de andere kant erg moeilijk om mijn 2 kleine schatten weer 3 middagen bij een oppas te brengen. op t moment zit mijn zoontje op t kinderdagverblijf. maar wel in een ander dorp(hier is geen kinderopvang). hij heeft t super naar zijn zin. maar zo leert hij natuurlijk geen kindjes kennen van het eigen dorp. ook vind ik de kinderopvang best duur. heb met tara een moeilijke start gehad, gaat nu gelukkig stukken beter, maar vind t erg moeilijk om haar naar t dagverblijf te doen. ik weet namelijk dat t erg druk is op t moment en ze daar niet alle tijd voor haar hebben. ook liggen de kinderen samen op een slaapkamer en ze slaapt al zo onrustig. nu heeft schoonmoeders aangeboden dat ze wel 3 middagen wil oppassen. we hebben t op t moment niet breed en moet misschien wat meer gaan werken, maar ik kan natuurlijk ook veel besparen door de kinderen niet naar de opvang te doen. en dan hoef ik ook niet gelijk meer te gaan werken. wat wel blijft is dat mijn schoonmoeder en ik niet altijd op een lijn zitten. tygo heeft t ontzettend naar zijn zin op de opvang (zwaait me altijd gelijk uit) maar zit er over te denken om dan voor de peuterspeelzaal te gaan. dan moet hij een middag naar de peuterspeelzaal als ik werk. en dan twee dagen naar oma en dan weer een ochtend peuterspeelzaal. ik persoonlijk denk om t nou alletwee te doen. overal hebben ze andere regeltjes en dan weet hij helemaal niet waar hij aan toe is. (plus kosten tellen ook wel een beetje mee)
wat zouden jullie doen? hoe denken jullie hierover?
tygo is een erg energiek mannetje, hij vind t heerlijk om met andere kindjes te spelen enzo. dus 3 dagen oma en helemaal geen opvang lijkt me ook niet zo een succes. moet erbij zeggen dat ik zelf ook op een naschoolse opvang werk en de meiden van t kinderdagverblijf erg goed ken en dat is voor mij ook een gerust gevoel. weet bij wie ik ze achter laat en bij de peuterspeelzaal is alles nieuw. de overgang naar school lijkt me dan minder groot, omdat hij dan al kindjes in zijn klasje kent.
wat een verhaal hoop dat jullie t nog een beetje snappen. sorry wil altijd alles gelijk vertellen, maar soms klopt de volgorde dan niet meer.
groetjes jolanda