Wij hebben besloten zolang rico nog goed in zn ledikant slaapt en hij erin past en er niet uitklimt (haha)
dat hij daar in blijft slapen en daarna een peuterbed aanschaffen
nu merk ik wel dat hij behoefte heeft aan hoofdsteun,
mag ik een peuterkussen en dekbedje in zijn ledikant leggen of is het beter om dat in een echt peuterbed te doen? of maakt het geen zier uit?
Peuterkussen/dekbedje in ledikant?
Volgens mij mag een hoofdkussen pas vanaf 4 jaar. Of bestaan er tegenwoordig ook peuterkussens?
Groetekes, Sje
Ja kijk:
http://www.ikgaslapen.nl/shop/product.php?productid=39&cat=9&page=1
vanaf 2 jaar is die. alleen ik vroeg me af of die dus gewoon ook in een ledikant gelegd mag worden. evenals een dekbedje
Phoe, smoelik…geen idee of een kussen in een ledikantje mag.
Is het niet bij de fabrikant na te vragen?
Bij het cb navragen zou evt. een optie zijn, maar over die optie ben ik zelf niet enthousiast omdat ze daar 1000 verschillende meningen hebben.
Groetekes, Sje
Hoe merk je dat Rico die behoefte heeft?? Ik heb namelijk een peuterkussen omdat ik dacht dat morgan er ook aan toe was omdat ze steeds dingen onder der hoofd propte maar dat kussen wil ze echt niet.
Groetjes,
Michèle
Wij hebben het dekbed gewoon nog in het ledikant en dat gaat prima. Erik gaat tegenwoordig steeds met z’n hoofd op z’n dekbed liggen (dus omgekeerd in bed) en daardoor denk ik ook dat hij behoefte heeft aan steun onder z’n hoofd. Dus hier gaan we binnenkort ook een peuterkussen kopen en die in z’n ledikant leggen. Waarom zou dat misschien niet mogen dan?
Groetjes,
M
Mogelijk omdat een kindje in een ledikantje dat kussen en het dekbed minder goed weg kan schuiven tijdens het slapen als de ademweg niet goed genoeg vrij is.
In een gewoon bed zijn kussen en/of dekbed makkelijker weg te schuiven.
Groetekes, Sje
Ah zo. Ik denk dat dat hier geen probleem zal opleveren, aangezien meneer er toch amper onder blijft liggen. En dat kussen … daar zit misschien wel iets in. Maar eens even met papa overleggen. Zal waarschijnlijk zeggen dat we ons niet te druk moeten maken, maar ja … overleg hoort er bij hè
Groetjes,
M
Hier hadden wij het peuterkussentje van Ikea in het ledikantje. Maaaaaaaaaar ook weer weggehaald. Want hij duwde het in zijn slaap omhoog waardoor hij er met zijn hoofd onder kwam te liggen. Dat vond ik toch net iets te riscant…
In ledikantje hebben we altijd dekentjes en de combisleeper gebruikt. Dekbedje wilden we niet gebruiken voor hij naar een groter bed ging (vonden we eigenlijk zonde van het geld aangezien we hem met 2 jaar al in het gewone bed wilden leggen). Afgelopen vakantie had hij in ons vakantiehuisje wel een dekbedje in zijn ledikantje. En ik moet zeggen dat ik dat niet al te prettig vond…Hij heeft er een paar keer echt helemaal onder gelegen. Hij kon niet meer naar boven kruipen om er onder vandaan te komen en zweette zich een ongeluk… In het grote bed onder het dekbed gaat wel goed omdat ik die strakker ingestopt krijg aan de zijkanten waardoor hij hem niet mee omhoog kan trekken. In het gewone bed hebben we ook geen kussentje want die schoof hij alle kanten op en werd 's nachts huilend wakker als hij speen er onder lag en hij die niet meer kon vinden…
Slaapt Rico nog in de combisleeper? Dan zou ik geen dekbedje aanschaffen, maar het gewoon bij een extra dekentje houden voor in de winter. Warm genoeg
Op deze site staat dat het wordt afgeraden voor de leeftijd van 2 jaar…
Zelf heb ik altijd geleerd dat je het zolang mogelijk moest afhouden het aanleren van een kussen omdat het niet goed voor je nek/rug spieren was ofzo je kan beter plat liggen… maar moet zelf toegeven dat ik een hele dikke zachte kussne heerlijk vind en zolang hij er niet om vraagt (of naar gedraagt) begin ik er dus ook niet aan…
Ja inderdaad dat stsaat mij ook bij dat je het zo lang mogelijk moest afhouden.
Jony ligt ook vaak met haar hoofd op haar knuffel, maar naar mijn idee geen kussen nodig. Als ze bij ons in bed ligt wil ze wel altijd op het kussen liggen:D Ach ja apen gedrag he
Greetzz Cora
een kussen is juist goed als je groter wordt omdat dit extra ondersteuning geeft. bij baby’s en dreumese maakt dit niet uit
de peuterkussen is echt speciaal, hier kun je namelijk dwars doorheen ademen, dus verstikkingsgevaar is er niet, mits ze ouder zijn dan 2 (dat is hetzelfde met een dekbedje e.d.)
waaraan ik merk dat rico een kussen wil: hij stopt idd alles onder zijn hoofd, hij neemt een bank kussen mee naar bed en gooit hem er dan in
toen ik hem in bed stopte en keek wat hij deed ging hij inderdaad op het kussen liggen met zijn hoofd, stopte lief 1 handje eronder en vond het prettig.
hij zei: nog meer
alsof hij er nog 1 kussen bij wilde.
haha
ik moest hoe dan ookj de kussens weghalen want deze zijn gewatteerde kussens.
hmm ik overleg toch met het cb (alleen dan wel met degene waar ik het goed mee kan vinden) en ik vraag het just in case na aan rico’s manueel therapeut ivm die kiss…
owja maar wat ik geleerd heb iniedergeval wat ik meegekregen heb van bij mij thuis was niet gebruiken tot je het niet meer kan afwenden dus dat ze echt smeken om de kussen en aangezien hij dus de kussen van de bank al meeneemt is hij er wel aan toe jah haha maar wel verstandig om het even naar te vragen jah…
haha ja erg he, hij sleept de kussens ook mee zijn box in en gaat er dan opliggen
of hij gaat zo met kussen op de bank liggen
dat ding gaat overal heen, misschien als hij zijn eigen kussen heeft dat het niet meer boeiend is, maar idd ik ga het wel eerst navragen.
Hahaha, dat van dat kussen meenemen herken ik wel. Werd hier ook geregeld gedaan maar aangezien wij het niet al te fris vinden als hij met het kussen op de mat bij de voordeur gaat liggen, hebben wij wel verteld dat de kussens in de woonkamer horen en dat ze daar moeten blijven. Sindsdien blijven de kussens ook uit zijn kamertje en heeft ie het maar te doen met wat papa en mama hem meegeven in bed
Misschien ligt Rico graag met zijn hoofd op iets zodat hij minder druk op zijn oortjes heeft? Heeft hij in het ziekenhuis op een kussen gelegen na de ingreep van de amandelen?
rico heeft in het ziekenhuis nergens op gelegen
die had totaal geen rust zelfs niet toen uit uit de narcose kwam.
ooh mij maakt niet uit of rico de kussen meeneemt naar zn slaapkamer
hij legt de kussen alleen in zn bed of in zn box
aangezien hij niet de trap op hoeft om daar te komen…
wij wonen in een flat en zijn slaapkamer ligt langs de huiskamer
ik heb er niet zo’n moeite mee dat hij een bankkussen meeneemt eigenlijk.
zolang hij er niet op slaapt