De verhoogde rand is niet noodzakelijk, maar iets waardoor ze er niet uit kunnen rollen is wel handig. Je kunt dit oplossen door er een bedhekje voor te plaatsen. Hebben wij ook gedaan, deze hebben we na een half jaar weg kunnen halen omdat hij toen netjes stil bleef liggen. Bedhekje hadden we tweedehands via marktplaats gekocht voor een tientje en daarna voor dezelfde prijs weten te verkopen Die dingen slijten amper en je kunt ze ook eenvoudig meenemen als je bijv. op vakantie gaat, hoef je geen campingbedje meer mee te zeulen of te huren.
Peuterbed of grote mensen bed
Wij hebben nooit een randje gehad aan het bed.
De eerste paar weken hebben we het matras uit het ledikant naast het bed gelegd, maar hij is er nooit uitgevallen. Dus nu ligt die er ook niet meer naast, nergens voor nodig.
Liefs, Anne
Is Erik dan de enige met een peuterbed?
Hij heeft ook geen heel grote kamer, dus het is hier wel een peuterbed geworden. Daar is 'ie naar overgegaan in april van dit jaar, een paar maanden voor z’n 3e verjaardag. Hij kan er zeker nog jaren en jaren mee doen en voor alles bij elkaar €100,00 (Ikea) voelen we ons zeker niet bekocht.
Groetjes,
M
@Mriek: Seth heeft ook een peuterbed hoor
Ik vind het wel praktisch in zijn kamer, en een eventuele volgende kan er ook weer in.
Liefs, Anne
Ook wij gaan wel een peuterbed aanschaffen, maar meer doordat Sylvie er zo vroeg naar over gaat. Ze is straks 17 maand als ze in het peuterbed komt te liggen. Daarnaast krijgen wij straks weer een meisje, dus kan het peuterbed mooi door naar de volgende als Sylvie er niet meer in past. Al met al kan ons peuterbed dan ongeveer 6 jaar mee, daarvoor vind ik het niet zonde van het geld
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
@Mriek: nee hoor Rico heeft ook een peuterbed maarr ik had er totaal geen spijt van…totdat… we op vakantie waren geweest en hij prima in een een persoons bed sliep! wel met bedranden. alhoewel hij aar wel gewoon uitklom enzo. maartoch het ging gewoon goed…sterker nog, we moesten hem s’ochtends wakker maken. maar dat kwam denk ik omdat hij s’avonds niet goed in slaap viel en onze aanwezigheid nodig had bij het in slaap komen…vanwege de vreemde plek denk ik…of is het nnou vanwege het grote bed…hmmz…
Hier van ledikantje gelijk naar een grote bed gegaan,
hij groeit net zo hard als grote broer toen,dus dacht hij is binnen 2 a 3 jaar uit de juniorbedje.
En hij is nu al 1m21 dus ik heb er goed aan gedaan een gewoon bed te geven.
De juniorbedjes gaan maar tot 1m30 toch?
Ik vind juniorbedjes er wel leuk uitzien.
Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007
Die peuterbedden zijn 70x150cm, en aangezien Seth nu 90 cm telt, ben ik bang dat hij er tot zijn twaalfde inpast
Volgens mij maakt het in ieder geval helemaal niets uit voor hoe ze slapen. Dus ik denk niet dat het verhaal van Rico met het bed te maken had hoor
liefs, Anne
De onze had echt behoefte aan een hekje. Lag overdwars of met zijn benen over het hekje heen. Zonder hekje was hij er zeker een paar keer uitgevallen. Maar hij was ook nog geen twee toen hij over ging naar het grote bed.
@Anne: jaawelll joh groter bed voelt stoerder, lekker veel dekens en veel ruimte. ik slaap ook beter in een 2persoonsbed dan in een 1persoons
serieus!
hier 2 peuterbedjes in huis.een prinsessebed en een auto bed…
haha
en waarom, omdat ik toen sofie 2 werd victor geboren werd, en ze echt uit ledikantje moest en ik geen leuk 1 persoonsbed kon vinden
victor kreeg een autobed, omdat ie zo verschrikkelijk over de top van plastic was en ik daar zo weg van was
alexanders ledikantje stond in het autobed toen hij klein was
en sofie’s prinsesse bedje werd een ridderbed voor victor
nu een stapelbed, voor de jongens en een hoogslaper voor sofie
Emily mag straks kiezen, prinsessebed of autobed en daarna gaan ze op marktplaats
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!
“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
Kei leuke foto Kim, maar nu ben ik ook benieuwd naar de andere bedjes
ohw enne, hoogslaper gaaf! Rico krijgt er ook 1 als we dit bed zat zijn, en hij nog goed genoeg is om te verkopen
Joey krijgt op zijn 3e verjaardag een nieuw bed, en aangezien ik dan ook een autobed voor hem wil halen zal dit dan een peuterbed zijn.
Wat een onzijs gaaf bed kimmetje! Echt te gek! Waar koop je zoiets?
Groetjes Anouk
anoek.hij staat hier in de garage…wil hem best verkopen aan je, je woont zo dichtbij, als je een aanhanger zou hebben
helaas als ik hem uit elkaar draai gaat er een wielsticker kapot dus zal je van te voren moeten beslissen hoe hij in de kamer zal staan, ik zal je effe mailen
dat prinsessebedje is deze
gebruiken we als leesbankje…
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!
“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
ik heb voor mijn oudste een meegroei bed gekocht… hij staat nu op 90x130 straks kan die naar 90x160 en dan naar 90x200… maar omdat haar kamer niet zo groot is… vonden wij het toch echt makkelijk om een wat korter bedje te kopen… en omdat we h’m uit kunnen schuiven kan ze tot ze 18 is als het ware erin!
Tim heeft een peuterbed. Hij heeft hetzelfde autobed als Victor van Kim. We hebben die van onze overburen overgenomen en hun zoontje heeft er tot zijn 7e in gelegen. Vind dat dus echt nog wel de moeite waard en vind het voor zo’n kleine hummel in een bed van 2 meter best een grote stap.
Groetjes,
Sandra
Nou wij hebben hier ook een peuterbed gekocht voor jack. hij slaapt er al een tijd in en hij is nu 1 meter en het bed is 1,50 dus hij kan daar nog wel een tijd in slapen!
En vind zo 2 meter bed zo groot voor zo kleintje en als hij zijn vader achter naar gaat moet ik voor een 2,10 bed gaan kijken en om hem daar nu in te leggen nee dat doe ik niet!
Andrea