Papfles... *zucht*

Ik vond die papfles helemaal niks. Zelfs met de L-speen kwam er bijna niets uit en daardoor werd Eva alleen maar druk. Ik doe nu alleen de kant en klare drinkpapjes (hebben ze o.a. van Friso) in een fles, niet de gewone. Die krijgt ze in een bordje en dat gaat hier prima. Gewoon even oefenen! Ik vind het eigenlijk ook wel goed als ze pap leert eten met een lepel, dat is ook goed voor de mondmotoriek!

Ik zou zeker geen gaatjes bijmaken. De speen wordt daar poreus van en gaat snel kapot. Bovendien zijn de spenen toch speciaal gemaakt om een bepaalde hoeveelheid door te laten en zelf rommelen lijkt me niet zo goed. Zou ik zelf niet doen. Ik zou de L-speen proberen (heb je Difrax?) of de 1-2-3 en anders toch eens kijken of je kleintje pap van een lepel wil!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Tot Tim 7 maanden was hebben we hem s’ochtends een papfles gegeven met de 123 speen van Avent. Sinds hij 7 maanden is geven we hem pap van een bordje en dat gaat prima. In het begin wat ongeduldig, maar na een paar keer was hij er aan gewent.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Danique doet haar fruit en groentehapjes prima uit een bordje, maar dit ging niet zo super… Misschien komt het ook wel doordat de pap veel dunner is. We gaan het morgen gewoon weer proberen, dan is papa namelijk aan de beurt. Dus misschien lukt het hem wel. Die papfles is een crime, we werden er beide helemaal frusty van!

Wat voor verhouding gebruik je om de pap te maken?

Op het pak staat 20 gr Bambix of 7 eetlepels. Wij gebruikte dus eerst 7 eetlepels, maar dan was de pap nog erg dun en was het een drama. Na een paar dagen ben ik de Bambix gaan afwegen en was de verhouding een stuk beter. En toen ging het ook meteen helemaal goed.

Groetjes,
Sandra

Inderdaad, gewoon de verhoudingen die op het pak staan. Dus 130 ml water en 7 eetlepels poeder-spul. Maar jah, zijn dat afgestreken eetlepels of volle lepels? Niet helemaal duidelijk… En dan staat er inderdaad bij dat het ongeveer 50 gram moet zijn. Nu heb ik niet zo’n superduidelijke keukenweegschaal, dus dat durfde ik niet aan. Vandaar dat ik maar ben uitgegaan van de lepel-variant.

Tim krijgt 180 + 6 Nutrilon en dan 20 gr Bambix erbij. Die eetlepels zijn helemaal niet duidelijk inderdaad. Anders moet je gewoon op gevoel de Bambix erbij doen. Net zo lang tot het echt een dik papje is, want dan gaat ze het echt beter eten.

Groetjes,
Sandra

Papspenen vond ik ook een drama. Er kwam bij de een te weinig uit en bij de ander ging het weer veel te snel. Hier ook al maanden 's morgens een bordje pap, veel fijner. En het schijnt ook beter te zijn om ze van een lepel te laten eten. Ik doe ook altijd 7 volle scheppen brinta tot het een lekker papje is. Te dun is inderdaad superonhandig

quote:
Inderdaad, gewoon de verhoudingen die op het pak staan. Dus 130 ml water en 7 eetlepels poeder-spul. Maar jah, zijn dat afgestreken eetlepels of volle lepels? Niet helemaal duidelijk... En dan staat er inderdaad bij dat het ongeveer 50 gram moet zijn. Nu heb ik niet zo'n superduidelijke keukenweegschaal, dus dat durfde ik niet aan. Vandaar dat ik maar ben uitgegaan van de lepel-variant.

wij wegen het wel… en dan merk je heel duidelijk verschil… sinds we dat doen is het hier van een bordje en gaat het prima!! geen gedoe met die spenen! een keukenweegschaal is niet duur… en overal handig voor!

Wij zijn zo snel mogelijk overgegaan op pap geven met een lepeltje. Als je de pap fruithap-dik maakt, zit het er met 10 minuten in!

Groetekes, Sje

Wij geven uit een Bibi fles met 123stand gaat prima… Verhouding is 180+6 en 6 scheppen bambix… Moet wel erbij zeggen dat het even geduurd heeft voordat we een goede fles hadden gevonden…
Van een lepeletje eten kan hij al heel goed met z’n groente en fruit.

Liefs

Kikie,

Het gaat er ook niet om dat ze pap van een bordje moeten eten om te leren met een lepel te eten. Maar het is beter voor de mondmotoriek en de ontwikkeling dat ze zo min mogelijk meer uit een speenbeker drinken.

Groetjes,
Sandra

hi,
ook wij hebben het een tijdje uitgeprobeerd bij Lindsey, het geven van pap met de fles. Dit bleek echt geen succes ook niet met de 3-standen speen van Avent. Met een maand of 6 accepteerde ze plotseling de lepel. Hiervoor was dat voortdurend met het lepeltje willen spelen en zwaaien waardoor de pap zo’n beetje door de hele woonkamer te vinden was. Nu is ze eraan gewend om van het lepeltje te eten en wil ze het ook echt zelf doen, wat overigens ook nog niet echt een succes is maar dat komt wel. Eigenlijk kijk ik niet eens hoeveel ik erin doe, ik maak gewoon 180 water met 6 scheppen melk en dan netzoveel pap totdat het een lekker dik papje is.

groetjes,
Rinske

Ik geeft Thijmen nog steeds geen pap in de ochtend… De 123 speen vind ik bij hem een drama… Maar als jullie moeten werken hoe doen jullie dat dan???

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Hij is by the way dik 7 maanden

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

ik deed bij sarah het topje van de sopeen afknippen omdat sarah het vertikte papa van bord te eten en dat werkte als een trein.
ze heeft papfles gehad tot ze naar basischool ging toen was ze er ineens te groot voor en wilde ze brood :smiley:

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Heb het vanochtend weer geprobeerd, met de fles lukt dus echt niet. Ze krijgt er gewoon niet genoeg uit. Nu met een schaaltje en een lepeltje geprobeerd, en de pap wat dikker gemaakt. Ging hartstikke goed, ze heeft het schaaltje niet helemaal op, maar heb wel het idee dat ze vol zit. De laatste hapjes gaan dan ook lekker door de gootsteen.

@Thijmen: Ik werk in de horeca, dus kan tot een uur of 12 aanklooien

quote:
Ik geeft Thijmen nog steeds geen pap in de ochtend... De 123 speen vind ik bij hem een drama.. Maar als jullie moeten werken hoe doen jullie dat dan????

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090430/D1pr.jpg" alt=“Lilypie 1st Birthday Pic” width=“60” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/mQHTp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>

ook met lepeltje … is echt binnen 10 minuten binnen… enne doe je er wat langer over dan ga je wat eerder het bed uit? of … als het heel vroeg is … breng ik hem zo bij de oppas en mag hij daar mee ontbijten…

Ook als we moeten werken krijgt hij gewoon pap uit een bordje. Sorry, maar ik persoonlijk vind dat geen excuse om het daarom maar niet uit een bordje te geven. Dan maar eerder het bed uit, dat weet je als je kinderen hebt. Maar zoveel werk extra is pap uit een bordje hier niet, want binnen 10 minuten is het bordje leeg.

Groetjes,
Sandra

quote:
Maar zoveel werk extra is pap uit een bordje hier niet, want binnen 10 minuten is het bordje leeg.

Groetjes,
Sandra

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/BdDkp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>

Gaat hier zelfs sneller en beterder dan de papfles… (die is hier al heel snel afgeschaft!)

Hi sandra,

Gaat er niet om dat ik er eerder uit moet hoor dat maakt me echt niet uit. Vooral als ik werken ben dan sowieso vroeg op… Als hij straks 9 maanden is krijgt hij toch brood 's ochtends…

Liefs