Pap-vragen

@wil…ik geef nog steeds potjes…
ik wil zelf gaan maken maar het komt er nog steeds niet van…
en normaal gaat het ook prima maar ik denk dat het door de sprong komt…
maar ff doorzetten dus…
gister had ie bruine bonen gehad van oma, en dat wil hij dan wel weer he…

groetjes!!

karin

Nou, ik mocht van het buro ook pas met 6 maanden beginnen met bijvoeden. Het lukt nog voor geen meter, hij eet gewoon niet en wordt er alleen maar zeurderig van. Daarom zijn we naar een homeopatisch arts geweest, en bleek dat hij de flesvoeding niet verdraagt, dus nu zijn we over op de nutramigen en moeten we weer even wachten met de hapjes. Hij krijgt wel pap, in de ochtend, uit een fles, want hij weet nog niet echt hoe hij van een lepeltje moet eten.
Hopen maar dat ze niet te moeilijk doen op het cb (moet er over 2 weken heen). Hij krijgt btw nog steeds 4 flessen (6 maanden en een week)

Liefs, Anne

@ lalala: Komen ze er nu pas achter dat hij de flesvoeding niet verdraagt? Of heb je eerst borstvoeding gegeven? Merel wilde eerst ook geen groente eten. Totdat we erachter kwamen dat ze zelf de lepel vast wilde houden en zelf wilde eten. Sindsdien lukt het wel. Om te proberen kun je misschien een klein beetje pap op een bord aanmaken en de rest in de fles. Wij deden altijd half-half, maar 60 + 2 + pap kan natuurlijk ook. Zo went hij misschien ook een beetje aan de lepel. Gewoon blijven proberen.
Wij mochten ook pas met 6 maanden beginnen met bijvoeding. En ik had het idee dat toen alles ineens moest. Groente, fruit, brood, yoghurt, pap. Eerst mocht niets en toen alles.
Gewoon rustig aan blijven proberen, dan komt het vanzelf.

Suc6!

Groetjes Natasja

Lilypie

Nou, we hadden er al wel eerder aan gedacht, maar toen zeiden ze op het buro dat het vast niet zo was, en dat we nog maar even af moesten wachten. Hij heeft idd toen 4/4,5 maand borstvoeding gehad.
Ik heb dat nu ook, ineens mag hij ongeveer alles, en vind het heel moeilijk om in te delen, zeker als hij dan niet goed wil. Heb vandaag wel een beetje banaan geprobeerd, en dat wilde hij wel, maar hij zit wel heel de tijd met zijn handen voor zijn mond. en het interesseerd hem ook niet als hij dan niets meer krijgt.
Maar zelf ook een lepel geven is wel een goed idee! Dat ga ik proberen.

Hoe snel at Merel toen alles?

Liefs, Anne

Lilypie

Nou, dat heeft zeker wel een paar weken geduurd. Toen Merel een half jaar was heeft ze ook anderhalve week een flinke buikgriep gehad en dat zal zeker ook meegespeeld hebben. Eerst at ze echt maar een paar hapjes en daarna ging ze steeds meer eten. Nu is het een echte vreetschuur. De creche zei ook dat we een beetje liga door de groente kunnnen doen. Die smaak kende ze. En bij de Friso-voedingslijn gaven ze aan dat je ook een beetje opvolgmelk (opgelost dan hè) bij het fruit kan doen. Heb ik trouwens nooit geprobeerd. Wel bij de thee…

Groetjes Natasja

Lilypie