Overstappen van borstvoeding naar fles voeding

Hoi,

Mijn dochterje is nu 4, 5 maand oud en ik heb het idee dat mijn borstvoeding terug loopt en wil eigenlijk ook wel over stappen op fles voeding. Nu heb ik een pak kunstvoeding van de kruitvat gekocht. Heeft iemand ervaring met die voeding, heb er wel goede verhalen over gehoord.

En hoe kan ik het best de overstap maken van borst naar fles. Mijn dochtertje krijgt 4 voedingen per dag om de 4 uur. Ze doet het hier erg goed op en slaapt rustig de hele nacht door. Alleen de laaste 2 dagen wordt ze tegen half 12 wakker en dan heeft ze honger. Waarscheinlijk omdat ze dan bij de laatse voeding te weinig heeft gehad. Overdag gaat het prima.

Voedingschema:
07:00
11:00
15:00
19:00

groetjes Spruit

Hoi hoi

Ik kan je hele schema’s geven van hoe ik dat heb gedaan, maar in 2 wkn afbouwen lukt niet iedereen

Kijk hier voor tips: http://www.borstvoeding.com/aanverwant/afbouwen/tips.html

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi hoi,

ik gebruik voor mijn kleintje ook de Kruidvat voeding, eerst de standaard gebruikt, maar Lisa heeft net als mijn dochter Nikki destijds moeite met haar ontlasting. Die was bij Nikki altijd hard (nu nog trouwens) en ben dus bij Lisa gelijk overgestapt op de Kruidvat Extra Care toen ik zag dat het bij haar ook zo hard was. De voeding bevalt prima, ze groeit goed en de ontlasting is weer normaal. Wel legergroen, maar dunner! De jongste van mijn zus heeft ook Kruidvat standaard gehad na de borstvoeding en mijn zus was er ook uiterst tevreden over! Bovendien is het ook een stuk goedkoper…
S6 met afbouwen!

Groetjes Yvonne

Lilypie

Lilypie

Bij mijn zoon Twan heb ik als volgt afgebouwd bij 6 voedingen per dag.

borst - borst - borst - borst - borst - borst
borst - fles - borst - borst - borst - borst
borst - fles - borst - fles - borst - borst
borst - fles - borst - fles - fles - borst

Ik ben hierna abrupt gestopt omdat ik het kolven overdag zat was. Mijn zoon wilde niet meer aan de borst drinken, alleen 's nachts.

Dat abrupt stoppen is niet zo goed bevallen bij 3 borstvoedingen nog per dag (dacht niet meer zoveel te produceren). Heb ruim een week flinke stuwing/pijn gehad.

Hoop je zo op weg geholpen hebben.

P.s ik ben niet bekend met het Kruidvat merk, maar gebruik zelf Friso standaard en dat bevalt ook heel goed. Is ook 1 van de goedkopere, maar wel een euro duurder dan Kruidvat geloof ik.

Succes.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Als je wilt voorkomen dat ze flesvoeding niet pikt, meng dan eerst moedermelk met flesvoeding.

Dus 150 moedermelk + 30 flesvoeding. Als dat goed gaat 120 moedermelk + 60 flesvoeding. Gaat dat goed, 90 moedermelk en 90 flesvoeding en zo door tot ze alleen nog maar flesvoeding in de fles krijgt.

Groetekes, Sje

Hoi,

Ik heb mijn dochterje vanavond 2 x over een klein beetje fles voeding gegeven. 60 cc water met 2 schepjes voeding. Ze dronk het op zonder probleem. De laatste voeding heb ik haar om half 8 gegeven en ze viel in slaap en was te moe om nog aan de borst te drinken en heb toen voor de 2e x een beetje flesvoeding gegeven, dit dronk ze allemaal op, ze had dus nog wel honger.

Kan het zijn dat ze te moe is om aan de borst te drinken dat haar dat te veel kracht kost omdat ze het flesje wel zo leeg dronk.

Groetjes Spruit

quote:
Hoi,

Mijn dochterje is nu 4, 5 maand oud en ik heb het idee dat mijn borstvoeding terug loopt en wil eigenlijk ook wel over stappen op fles voeding. Nu heb ik een pak kunstvoeding van de kruitvat gekocht. Heeft iemand ervaring met die voeding, heb er wel goede verhalen over gehoord.

En hoe kan ik het best de overstap maken van borst naar fles. Mijn dochtertje krijgt 4 voedingen per dag om de 4 uur. Ze doet het hier erg goed op en slaapt rustig de hele nacht door. Alleen de laaste 2 dagen wordt ze tegen half 12 wakker en dan heeft ze honger. Waarscheinlijk omdat ze dan bij de laatse voeding te weinig heeft gehad. Overdag gaat het prima.

Voedingschema:

groetjes Spruit

quote:
Hoi,

Ik heb zelf eerst het merk van kruidvat geprobeert maar dat hoefde ze helemaal niet daarna heb ik friso gekocht ging iets beter maar ze trapt er niet in ze is nu 5 maanden en ik kolf de hele dag af en daarna geef is het via het flesje maar ik vind dat ik genoeg heb gedaan.

ik heb net iets anders geprobeerd en het lukte ik heb 30 cc water met 1 schepje friso gemengd daarna aangevuld met borstvoeding tot 180 en verwarmd en daarna 1 schep vanillepap erin dat pikte ze wel want het is maar 1 schepje en zo kun je het langzaam opbouwen. ik moet wel anders krijgt ze geen eten en als dit werkt is het perfect zo kunnen haar darmen langzaam wennen aan friso. Had geen problemen bij mijn andere 2 dochters maar deze is nog eigenwijzer hi hi.

succes ermee volgens mij moet het zo lukken

groetjes myriam

Voedingschema:

groetjes Spruit

Ik heb bij Minke en Neeltje de bv na 3 maanden afgebouwd en deed daar een aantal weken over. Ik verving een bv door fv en zodra ik geen stuwing meer had rond dat tijdstip, verving ik er weer een, etc etc. Bij Minke liep het direct hard terug en bij Neeltje had ik behoorlijk last van stuwing en moest ik het dus echt rustig(er) aan doen. Belangrijkste is om de tijd te nemen voor je kindje om te wennen maar ook voor je eigen lichaam om af te bouwen. Succes ermee!

Lilypie First Birthday tickers

IK heb Luka tot hij 5,5 maanden oud was borstvoeding gegeven. Het kolven was niet te combineren met mijn werk, ik kon de rust gewoon niet vinden om te kolven.
Daardoor had ik al flink minder melk en was het binnen 2 dagen afgebouwd. Ik gaf hem alleen 's ochtends om 6.00 uur de borst en dan nog een keer om 14.00 uur en als laatste om 19.00 uur. Dat waren de tijden dat mijn borsten dan echt vol aan voelden. Verder kreeg hij de fles voor de andere voedingen, en dat waren nog zo’n 3 flessen.

Succes met afbouwen!

Groetjes, Marloes

Hoi,

Ik ben met 2,5 maand gestopt met borstvoeding ivm het vele spugen en afvallen van mijn kleine ventje. Advies van de huisarts was in een keer stoppen. Ik had daar nog nooit van gehoord dus had mijn twijfels maar heb het wel gedaan. Ik moest alleen heel goed mijn borsten op harde plekken controleren en die wegmasseren meer heb ik niet gedaan. Voor mij werkte het goed 2 dagen pijnlijke borsten maar was er daarna vanaf, maar weet niet of het anders is omdat jij al 4,5 maand borstvoeding geeft.

Liefs,

Ik ben na 6 maanden de borstvoeding gaan afbouwen. Per week een voeding vervangen door flesvoeding. En deed het dan om en om, dus als ik de eerste voeding bv had gegeven, dan de tweede fles, dan weer bv etc.
Heb er zo wel ruim een maand over gedaan, maar ik vond het ook best moeilijk om de bv op te geven dus dat het wat langer duurde vond ik niet vervelend.

Succes!
Groetjes Carolien.