Overgang naar met de pot meeëten

Michèle, er zijn hele communities die eten zo aanbieden bij zelfs nog jongere babies. Ben de term even kwijt, maar de gedachtengang erachter is dat het goed is al je kind de verschillende soorten eten leert onderscheiden in smaak en structuur. Als het voor Morgan werkt, zou ik het lekker zo blijven doen.

Nora krijgt 9 van de 10 keer ook nog een potje, hoor! Af en toe eet ze mee als ik het eten er geschikt voor vindt, maar eigenlijk kan het met veel meer dan ik dacht, nu ik de verhalen hier lees. Na haar verjaardag gaan we er echt serieus mee beginnen, mooie mijlpaal dachten we zo! Die 2,5 week tot die tijd zal ze vast ook al af en toe mee eten en dan ga ik het ook eens á la Morgan proberen met grote brokken eten. We waren benieuwd!

Liefs Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie

quote:
Ik kijk het even aan als het niet lukt zo dan pureer ik het in het begin misschien wel, maar liever niet. Rico begint net zeg maar en Morgan kan al stukjes eten he. We zien het wel. Ze moet er toch aan wennen. Ze vond het ook niet vies, maar meer raar leek het.

Groetjes,

Michèle

lieve schat, rico eet ook stukjes.
maar om mee te beginnen mag je het best 2 dagen pureren en daarna gewoon malen totdat je op stukjes zit.
was eigenlijk het beste advies wat ik ooit gehad had m.b.t het VERSE fruit niet willen eten van rico.

Is het ook zo dat ze vaak minder eten, als ze vers eten?
Seth eet namlijk door de weeks een heel potje, maar als ik dezelfde hoeveelheid vers maak eet hij het eigenlijk nooit op (in het weekend).
Liefs, Anne

Lilypie

dat komt omdat je dat denk ik dan “vaster” maakt dan hoe het in een potje is.
zoiezo is dat dan ook wat lichter verteerbaar, dmv de appelsap die ze bijna in elke avond maal bijdoen of water of wat dan ook.
ik merk aan rico ook dat als ik niks van water of appelsap toevoeg dat hij ook sneller vol zit.
wat ik maar wil zeggen, door het water en appelsap LIJKT het alsof er veel in een potje zit, maar het is dan ook wat dunner.
neem zelf eens een hapje van een potje en dan een hapje van alsj e het zelf maakt. de aardappel is waarschijnllijk veel stugger, en het eten is “droger” het eten van een potje is vaak veel natter.
misschien is dat het?

in het ziekenhuis gaven ze hem (echt waar!) 2 porties aardappel 2 porties groente en 2 porties vlees. jeetje dat eet ik nog niet eens, maar goed ik gaf dus rico niet alles. gewoon wanneer ik zoiets had van; dit is wel genoeg want hij krijgt dan ook nog een toetje. dus bprobeer gewoon in te schatten wat ongeveer de hoeveelheid is van een potje en kijk wat hij ervan lust

Ik ga vanavond die rapley methode proberen dus juist grote stukken geven. Dan kan de zelf kijken wat ze neemt en hoeveel. Ik heb er vanmiddag op het internet over zitten lezen en dat staat me heel erg aan. Zeker omdat ze veel zelf wil doen.

Groetjes,

Michèle

Mooi! Ben benieuwd!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ha ha ha ik ook. Ik leg alleen wel een opengeknipte vuilniszak onder der stoel want ik heb geen zin om weer te dwijlen

Groetjes,

Michèle

Haha. En vergeet het kliederschort niet…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Zie rapley topic. Kliederschort wat niet nodig. Ik heb een heel net kindje Ze houd zelfs der hand voor der mond als ze gaapt.

Groetjes,

Michèle

Oké, ga dat topic zo even bekijken.

Maarre, hoe komt ze zo goed opgevoed?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Geen idee, zal wel een opgeruimd karakter hebben

Groetjes,

Michèle

Haha. Dat zal het zijn!

Groetjes,