Onze meiden zijn 2 supervriendinnetjes! Tuurlijk is er ook weleens een meningsverschil, maar ze kunnen het prima met elkaar vinden. Ik heb het nooit als extra druk of vervelend ervaren dat er zo weinig leeftijdsverschil in zit. Heerlijk juist. En vooral omdat ze in sommige dingen nu gelijk op gaan. De jongste (2 jaar en 4 maanden) doet niet onder voor de oudste (3 jaar en 9 maanden) op sommige punten. Bijvoorbeeld zoiets als rollenspelen (vadertje/moedertje, doktertje/patiëntje, prinsje/prinsesje, etc.).
Ze hebben het heel gezellig samen en kunnen uren spelen zonder dat er een onvertogen woord valt.
Het enige was ik jammer vind is dat de oudste eigenlijk niet meer weet dat de jongste geboren is. Voor haar gevoel is de jongste er altijd al. Ze heeft die baby-periode van haar zusje eigenlijk nooit bewust meegemaakt. Met als gevolg dat ze, nu een vriendin van mij zwanger is van de 3e en nu ze vorig jaar september een neefje gekregen heeft, toch wel erg blij zou zijn als er nog een broertje of zusje bij zou komen.
Er komt geen derde hier, maar dat vind ik dus wel jammer dat ik onze meiden nooit lekker zal zien tutten met een baby-broertje of zusje.
Dus alles heeft z’n voor- en nadelen. Maar als ik het over moest doen, dan deed ik het weer op precies dezelfde manier. (Ik had geen keus vanwege mijn leeftijd, anders hadden we mogelijk wat langer gewacht met de tweede).
Groetekes, Sje