Opeens twijfel over de naam

Hoi hoi,

misschien een leuk weetje:

Een meisje hier in het dorp heet voluit ook Noëlle, maar haar roepnaam is Noë. Dat vind ikk ook erg leuk!!

Bij Nikki hadden we de naam ook zo, maar bij Lisa hebben we tot het laatste moment getwijfeld. We hebben nooit een jongensnaam kunnen bedenken, maar goed dat we 2 meiden hebben, anders was er 1 naamloos geweest!!!

Grtz Von

@ Melanie, in het oorspronkelijke verhaal is zij zijn zus. Ze zijn alleen niet samen opgegroeid. De profecie gaat dat Arthur zijn zoon zijn ondergang zal zijn. Hij komt Morgana later tegen en zij krijgen een verhouden. Zij wordt zwanger van hem en baart hem een zoon, Mordred. Arthur komt erachter dat Morgana zijn zus is en verlaat haar en zij wordt verbannen. Mordred zint op wraak en zal later Arthur ook doden. Dus die van jou is wel een beetje de geromantiseerde versie van de Artur Saga. Overigens was Morgana een heks en alleen Merlin wist hoe het zat. Morgana haar naam was ook Morgana le fey of te wel Morgana de fee.

Groetjes,

Michèle

Even off-topic over namen gesproken: Michèle, heb je gelezen dat de jonge Orka die deze week in de waddenzee gevonden en gevangen is, Morgan genoemd is?!

Groetekes, Sje

Deze serie Merlin, is inderdaad geromatiseerd, maar ook heel erg gefantaseerd… veel met magie etc.
Ben erg benieuwd naar de echte versie… is daar een film/serie van??

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

@ melanie, kijk hier eens op, misschien kun je hier een en ander vinden

Overigens wordt Morgeuse vaak ook met Morgana verward.

Groetjes,

Michèle

@ Bakmama : Mijn nichtje heet Nova hahahaha!!
Moest er in het begin wel erg aan wennen, want mijn zoon heet Noah, en zij heet Nova.

Opa moest ook erg wennen, die haalde ze nog wel eens door elkaar…

@Michèle: Ik zal direct even kijken… Thnxx

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Vrienden van mij hebben een kat die Nova heet, haha!
Dus tjaah… ik moet daar dan aan denken.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Gister gezegd dat manlief de keuze moet maken … en nu is het een naam geworden die je al heel vaak hoor, maar die hij wel mooi vind,. Ik vind het prima. Weet het zelf nl ook niet meer … hihi… Noëlle was misschien toch mooier maar manlief vind die naam echt niet mooi. Dus die is van de kaart gestreept.

Spannend! Ik ben erg benieuwd straks naar de naam!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nou, ik ben ook benieuwd wat het geworden is! Fijn dat jullie eruit zijn!

Succes met de laatste loodjes meid (want dara ben je eigenlijk al aan begonnen, toch?)

liefs

Ja daar zit ik al middenin … en met die hitte zweet ik het kind er denk uit … PFFT …! Maar goed ik weet ook niet wat beter is … of nog zwanger zijn of nu op je kraambed drijven?!

Erg he, die hitte? Ik vind het ook vreselijk! Het is te doen, maar ik loop toch af en toe flink te puffen. Ik vind het zo vies, die zweterige onderbuik (die zeg maar deels al op mijn been rust als ik zit). Veel douchen dan maar.

Toen Eva werd geboren was het 26 graden. Toen lag ik echt te drijven in het ziekenhuis. Niet fijn! Wat dat betreft kun je beter in het voorjaar bevallen. Heb je niet dat je (hoog)zwanger bent in hartje zomer en je hebt ook niet dat je bevalt met 30 graden! Pffff! Maar ik heb het met Eva gered en nu kom ik al piffend de zomer ook wel door. De voetjes gaan wel langzaam opzwellen nu…heb jij ook last van dikke voeten/benen Mini Boy?

Vooral papwangen ga ik krijgen … verder houdt ik niet overdreven veel vocht vast. Kan mijn schoenen etc nog gewoon aan. Heb dit bij Jurian ook niet gehad. Weet wel dat het toen met Jurian gewoon koud was. Dus kan best zijn dat het over 2 weken weer heel ander weer is…

Die buik op de benen wel super irri… Heb nu huiduitslag van het zweten en scheuren daar… GRRR… en dan toch elke dag douche… … wat helpt hier tegen?

Talkpoeder?

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Inderdaad wat talkpoeder, anders krijg je zogenaamde smetplekjes. De huid voelt vochtig en schuurt. Het is inderdaad heel vervelend. Ik heb ook altijd wat langere hemdjes aan, zodat ik dat schuren niet heb.

Papwangen hahaha, zijn dat dikke wangen? Het voordeel van zwanger zijn is wel, dat je minder rimpeltjes hebt. Door het vocht krijg je een iets dikker hoofdje en dat vult de rimpels op. Maar ja, die komen straks dan wel weer terug, haha.

Bij jou gaat binnenkort de meldplicht in he? Het schiet al heel erg op! SPANNEND!

Ik zei gister nog tegen Mervin ik ben blij dat ik nu niet zwanger ben. Met Morgan was het toen ook zo warm en lag ik maar een beetje op de bank met me dikke buik. Ik ging toen 30 juli met verlof

Groetjes,

Michèle

Ik zit heel veel binnen met de waaier aan… dat is nog beetje (nep) verkoeling…

Tja die meldplicht Rainbow … weet niet vanaf wanneer verplicht

Een uitgerekende datum wil toch zeggen dat het kindje zo ongeveer 10 dagen voor of 10 dagen na die datum kan komen? (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Dan is het misschien een goed idee om de meldplicht te laten beginnen 10 dagen voor de uitgerekende datum.

En je weet het he?! Als je op 12 juli bevalt krijgt die kleine mop een zelfgeschilderd cadeautje van Tante Esther!

Groetekes, Sje

Ja ik zeg elke dag al tegen die kleine nog even paar daagjes volhouden … Tante Esther heeft zo haar wensen … hahaha…

Het is wel beetje dubbel. Soms denk ik kom maar op … laat maar zien wie en wat je ben. Maar andere kant nu op je kraambed geen succes (zwem je uit) en wil eigenlijk stiekem nu toch de verjaardag van Jurian houden…

Dus tante Esther … de spanning stijgt!!!

Ik zet het tromgeroffel vast in…

Groetekes, Sje