Opeens twijfel over de naam

Ik begon tijdens de bevalling over de jongensnaam te twijfelen en vond hem eigenlijk niet zo leuk meer. Wij wisten niet wat het werd en dan heb je echt een probleem Ik had al een voorgevoel dat het een meisje zou worden en die naam vonden we wel geweldig. Het werd een meisje, dus gelukkig hadden we dat probleem niet…

Maarre; het is inderdaad lastig en ik vind dat je op elke naam haast wel wat kan rijmen. Kinderen verzinnen de gekste dingen.

Groetjes Natasja

Oh ja, op alles is wel wat te verzinnen. En wat bij Eva dan? Ik heb, nu ik een jongen krijg, al 5000x de vraag gehoord: ‘Ga je hem dan Adam noemen?’

Wij hebben nu wel een naam waar we allebei achter staan. Over Eva waren we het ook heel snel eens. Maar mijn zus, die ook een Merel heeft (wat ik zelf ook een erg leuke naam vind) twijfelde tussen 3 M-namen en uiteindelijk besloten ze pas ná de bevalling dat Merel Merel werd. Maar wel vervelend dat je drie weken vantevoren opeens twijfelt joh! Een naam is heel belangrijk, die moet je echt 100% leuk/mooi vinden! Twijfel je over de jongensnaam of over de meisjesnaam?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Bij Noah zei iemand toen ik een week of 22/23 zwanger was, wat vind je van Noah dan… ik chris gebeld die vondt dat een hele mooie naam, en daar stonden we achter en hebben we voor gekozen… nu hebben we voor een jongen al wel een naam, maar als het een meisje word… pff dat vindt ik lastig… denk dat het een tegen is dat we een jongen krijgen… hahaha

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

We hebben besloten dat de jongensnaam blijft die we hadden… (ff nog geheim …) maar de meisjes naam moet echt anders worden. We hadden (lees het goed hadden) Noëlle. Maar vinden het opeens beetje ouderwets of niet leuk klinken. Reden?? Geen idee. Nu hebben we 2 andere namen wat het gewoon moet worden. Helaas durf ik ze hier niet te vermelden want tja je weet het nooit met onbekende die stiekem toch bekend zijn hahahaha…

Ik vind het wel een hele mooie naam

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik vind het wel een hele mooie naam hoor Mini-boy, maar ik begrijp wel als je denkt dat hij ouderwets is. Wat ik overigens niet vind, en er ook niet aan dacht toen ik de naam zag.
Maar… jullie hebben nu vast nog mooiere namen bedacht

@Sannn: Hahha, wat grappig dat Nathan dat zei! dan sta je wel raar te kijken ja!

Liefs, Anne

@Sannn: Mafkeesje, die Nathan! Wel erg grappig dat hij ‘alleen een jongen Thomas wil noemen!’ Echt leuk!

@Mini Boy, ik vind Noëlle wél een hele mooie naam. Niks ouderwets aan. Het is een beetje statig, maar wel mooi! Ik ben nu erg benieuwd naar jullie andere naam. Als jullie een jongen krijgen, wil je ons dan zeggen hoe een meisje had geheten? Tenzij je nog een derde zou willen natuurlijk, dat is logisch!

@bakmama: Lien, laat je tieten zien

Haha, en zo zie je, overal valt wat op te rijmen

Liefs, Anne

Vanaf mijn 14e heb ik altijd gezegd als ik een dochter krijg heet ze Morgan en Mervin ging er mee akkoord. Op voorwaarde dat het haar roepnaam zou zijn. Volledig heet ze Morgana. En voor een jongen kwam Mervin met Collin, maar ja dat wordt hem niet meer want mocht er een tweede komen hebben we wat ik al een keer zei een andere naam.

morgana is overigens vernoemd naar de zus van koning arthur.

Groetjes,

Michèle

ik heb een serie gezien Michèle, ging ook Arthur, maar daarin was hij nog prins en zijn vader koning… en Morgana was in de serie een Peetdochter van de koning… en dus een vriendin van de familie…

Serie heet Merlin…

Hoi hoi,

misschien een leuk weetje:

Een meisje hier in het dorp heet voluit ook Noëlle, maar haar roepnaam is Noë. Dat vind ikk ook erg leuk!!

Bij Nikki hadden we de naam ook zo, maar bij Lisa hebben we tot het laatste moment getwijfeld. We hebben nooit een jongensnaam kunnen bedenken, maar goed dat we 2 meiden hebben, anders was er 1 naamloos geweest!!!

Grtz Von

@ Melanie, in het oorspronkelijke verhaal is zij zijn zus. Ze zijn alleen niet samen opgegroeid. De profecie gaat dat Arthur zijn zoon zijn ondergang zal zijn. Hij komt Morgana later tegen en zij krijgen een verhouden. Zij wordt zwanger van hem en baart hem een zoon, Mordred. Arthur komt erachter dat Morgana zijn zus is en verlaat haar en zij wordt verbannen. Mordred zint op wraak en zal later Arthur ook doden. Dus die van jou is wel een beetje de geromantiseerde versie van de Artur Saga. Overigens was Morgana een heks en alleen Merlin wist hoe het zat. Morgana haar naam was ook Morgana le fey of te wel Morgana de fee.

Groetjes,

Michèle

Even off-topic over namen gesproken: Michèle, heb je gelezen dat de jonge Orka die deze week in de waddenzee gevonden en gevangen is, Morgan genoemd is?!

Groetekes, Sje

Deze serie Merlin, is inderdaad geromatiseerd, maar ook heel erg gefantaseerd… veel met magie etc.
Ben erg benieuwd naar de echte versie… is daar een film/serie van??

@ melanie, kijk hier eens op, misschien kun je hier een en ander vinden

Overigens wordt Morgeuse vaak ook met Morgana verward.

Groetjes,

Michèle

@ Bakmama : Mijn nichtje heet Nova hahahaha!!
Moest er in het begin wel erg aan wennen, want mijn zoon heet Noah, en zij heet Nova.

Opa moest ook erg wennen, die haalde ze nog wel eens door elkaar…

@Michèle: Ik zal direct even kijken… Thnxx

Vrienden van mij hebben een kat die Nova heet, haha!
Dus tjaah… ik moet daar dan aan denken.

Liefs, Anne

Gister gezegd dat manlief de keuze moet maken … en nu is het een naam geworden die je al heel vaak hoor, maar die hij wel mooi vind,. Ik vind het prima. Weet het zelf nl ook niet meer … hihi… Noëlle was misschien toch mooier maar manlief vind die naam echt niet mooi. Dus die is van de kaart gestreept.

Spannend! Ik ben erg benieuwd straks naar de naam!

Nou, ik ben ook benieuwd wat het geworden is! Fijn dat jullie eruit zijn!

Succes met de laatste loodjes meid (want dara ben je eigenlijk al aan begonnen, toch?)

liefs