Onverklaarbaar?

Mijn zoontje is nu al 2 nachten achterelkaar hysterisch wakker geworden…Hij wijst naar een hoek van het plafon en beweert dat daar een meneer zit… Hij roept ook steeds ‘doete niej meer!’ lees: ik doe het niet meer… En eerlijk gezegd ben ik ook wel een beetje geschrokken, vond het toch wel eng…
Nou hebben mijn vriend en ik hem staan af luisteren aan de deur en we hoorden hem echt heel zielig jammeren…Hij heeft dus echt angst!
Ik zou niet weten hoe ik dit aan moet pakken ben zelf een grote angsthaas…
Ik weet dat dit heel raar klinkt maar ik ben bang dat er iets in mijn huis spookt…We hebben al meerdere dingen meegemaakt hier die onverklaarbaar zijn!
Ik heb de laatste tijd ook vaak nachtmerries en mijn vriend ook…toeval?
Ik weet t niet… Maar ik durf echt niet meer alleen thuis te zijn…ben ik mezelf nu gek aant maken? of kan zoiets echt?
Wat moet ik doen?

Groetjes!

Tja moet zeggen ben niet zo’n zweverig type maar mijn schoonmoeder heeft ook voordat Jada geboren werd met allemaal rook/ kruiden verbranden in het huis, rituelen gedaan! Zij vond dat belangrijk om geesten weg te jagen en ik vond het allang goed. Nu doet ze het nog ieder jaar tot de kleine 5 is! tja, misschien als je hier toch wel iets mee wil moet je eens in de alternatieve hoek kijken, daar kan ik je helaas niet mee helpen, maar laat je iig niet gek maken he!

Tjonge kan me voorstellen dat je bang bent, ben daar ook niet zo’n held in. Ik geloof wel in dat soort dingen, of terwijl dat kinderen daar gevoeliger voor zijn, kijk maar naar derek ogilvie met die kinderen toen. Kan je eerlijk gezegt niet vertellen wat je ermee moet doen, sterkte meis…

Gr Patries

Ik kan me voorstellen dat je hiervan schrikt.

Ik weet niet hoe oud je zoontje is, dus of je er echt met hem over kunt praten. Het zou dan wel helpen als je zelf niet echt bang bent denk ik, anders straalt dat ook weer op hem af. Als je in geesten gelooft en denkt dat dit is wat er aan de gang is in jullie huis, kun je misschien is op internet zoeken of je een soort derek oglivie op bezoek kunt uitnodigen. Denk dat er veel kwakzalvers actief zijn op dat gebied, maar verder zou ik geen tips hebben.

Ik zou er in eerste instantie maar niet vanuit gaan dat er echt iets actief is in jullie huis maar dat je zoontje een levendige fantasie heeft. dat neemt niet weg dat hij het waarschijnlijk ervaart als echte angst en dat je die dus wel seriues moet nemen.

In elk geval succes.

Lilypie Second Birthday tickers

Bedankt voor de reacties…

Mijn zoontje is nu 2 jaar dus kan met hem niet echt daar over praten…
Ik ben zelf wel een angsthaas maar redelijk nuchter heb zoiets van eerst zien dan geloven en ik moet idd proberen niet mijn angsten op hem over te stralen…
Ik weet niet of t bestaat geesten enzo…
En ik wil mezelf helemaal al niet gek maken mijn moeder was zojuist hier (is erg gelovig) en zij is met wij water door het huisgegaan…
Ik weet t ook allemaal niet ik vind het alleen allemaal maar raar dat alles zo in 1 keer samen komt nachtmerries,jessie die een meneer ziet…lampen die raar doen…
nouja mischien is het echt toeval mischien niet we zullen even moeten afwachten denk ik…

Groetjes!

Tja, ik geloof er WEL in. Ik heb zelf ook het nodige “rare” meegemaakt. Lampen die gaan flikkeren, tv aan /uit, antwoordapparaat aan/uit en nog meer van die dingen. Ik zie geen geesten of zo maar ik geloof wel dat ze er kunnen zijn. Ik schijn een gave te hebben en zou het kunnen gebruiken (maar zou er hulp bij moeten zoeken). Dat is me een keer door 2 mensen verteld. Ik ben totaal geen zweverig type en dat hoeft ook helemaal niet. Het gebeurd gewoon.
En kinderen hebben inderdaad een grote fantasie maar ik zou het niet afdoen als fantasie. Kinderen kunnen ook zo’n gave hebben!
Ik ben er over het algemeen niet bang voor als zulke dingen in huis gebeuren maar als je echt angst hebt en vooral als je het naar vindt voor je eigen kind dan zou ik toch een keer gaan informeren. Is er pas iemand in je omgeving overleden misschien?

Groetjes Bianca

Mijn oudste heeft ook een hele tijd gehad dat hij last had van een meneer die in zijn kamer was en op de zoldertrap stond. In het begin dacht ik dat hij last begon te krijgen van zijn fantasie (hij was toen ongeveer 2 jr). Hij werd ook af en toe badend in het zweet wakker en was erg bang af en toe. Ik heb hem ieder keer gerust gesteld met het zeggen dat die meneer niet boos was en niet kwaad was en heel lief was en dat hij niet bang hoefde te zijn. Ook heb ik toen iedere keer als mijn zoontje naar bed ging hardop gevraagd of de meneer die op zijn kamer was weg wilde gaan zodat Senne lekker kon slapen.
Ook hebben we het huis 2 keer met sali “behandeld”. Dat heeft hem ook veel rust gegeven.

Ik geloof wel in energiën die in je huis kunnen zijn. Ik zou er echter niks spannends van gaan maken naar je zoontje toe. Gewoon geruststellen en op zijn manier er over praten.

Succes!!

Groetjes Rebecca

[img]http://lb4f.lilypie.com/kSI5p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” />

[img]http://lb2f.lilypie.com/UxQBp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

@benick

Nee er is niemand pas overleden (gelukkig) maar een van de nachtmerry’s die ik had ging wel over een kennis die ongeveer een jaar geleden overleden is… ik kon die kennis alleen van zien en af en toe wat kletsen maaris verder nooit bij mij over de vloer gekomen wel bij familie van ons…

Ik heb wel vaker horen vertellen dat kinderen gevoeliger zijn voor geesten…en er makkelijk contact (vaak onbewust) mee kunnen leggen? Ik heb aan jessie nog nooit wat gemerkt behalve nu dan… Maar ik neem zijn angsten zeer serieus…

Waarom wil je niks met jouw gave doen ( als ik vragen mag )

Ik wil ook graag wat informatie gaan zoeken hierover niet om mezelf nog gekker te maken maar gewoon om er wat meer over te weten te komen…

Groetjes!

@ simzoe
Ik ga er ook zeker niks spannends van maken want dat snapt ie toch niet en wil hem ook niet bang maken…Ik heb het ongeveer net zo als jou aangepakt en gezegd dat ie niet bang hoeft te zijn omdat die meneer lief is maar hij vind de meneer niet lief :S en schreeuwde en jammerde gewoon door kon hem heel moeilijk kalmeren…en uiteindelijk heb ik hem voor het eerst in 2 jaar gewoon lekker tussen ons ingelegd…Toen werd ie weer rustig en kon slapen…

Groetjes!

Ik vind het enorm interessant. Mijn man is vreselijk jaloers op mij dat ik sommige dingen kan… Maar ik heb me er een tijdje in verdiept en werd er zelf een beetje naar van. Ik pikte vaak de energie van anderen om me heen op en dat maakte mij erg moe. Ik kreeg het advies om er hulp in te zoeken zodat ik ermee om kon gaan. Maar ik heb het even laten varen. Ook omdat ik er niet echt de tijd voor heb maar ook omdat ik mezelf er niet zo prettig bij voel. Misschien iets voor de toekomst.
Het lijkt me natuurlijk fantastisch als ik mensen zou kunnen helpen met bijv. mijn handen.
En in dromen worden vaak dingen duidelijk gemaakt he. Dus het zou best kunnen dat die bepaalde kennis toch rondwaait. Je weet het niet. Ik heb na de dood van mijn oom ook een tijdje ‘bezoek’ gehad. Ik rook zijn aftershave, snachts voelde ik een soort wind in mijn gezicht (dat ik dacht dat het tochtte), er gingen balletjes rollen van de kat enz enz. Maar door die geur wist ik dat mijn oom het was. Klinkt allemaal heel wazig maar ik geloof er in. Tenminste, sinds dat allemaal voorgevallen is.
Hou het gewoon in de gaten en troost je zoontje wanneer nodig. Blijft het aanhouden dan kun je altijd nog even informeren…

Groetjes Bianca

Zielig he als ze zo ontzettend bang zijn en je ze bijna niet gerust kunt stellen.
Misschien kun je nog proberen om wat ik eerder schreef samen met hem te vragen of de meneer weg wil gaan zodat hij lekker kan slapen. Dan moet de meneer maar even met mama mee gaan en met mama gaan kletsen.
Als het langer duurt kun je inderdaad even googelen op internet, maar vaak word je niet veel wijzer van al die verschillende dingen die worden geadviseerd.

Zelf heb ik er ook wel eens last van hoor. Ik kan me in huis soms ook enorm bekeken voelen. Vanuit het niets beklemt me dat gevoel dan.
Toen ik net zwanger was van de oudste voelde ik continu een aanwezigheid op de zoldertrap. Naarmate de zwangerschap vorderde verdween dat gevoel.
Toen we bezig waren voor een tweede kindje bekroop me dat gevoel weer ineens. Ik wist meteen dat ik zwanger was en heb de dag erna getest en die was positief.
In een gesprek met een parapsycholoog is me verteld dat ik waarschijnlijk de geest van mijn ongeboren kindjes heb gevoeld. Ze hebben mij gekozen als moeder en ik voelde hun aanwezigheid dus heel sterk. Best apart, maar wel mooi.

[img]http://lb4f.lilypie.com/kSI5p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” />

[img]http://lb2f.lilypie.com/UxQBp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Dit is zeker niet iets wat raar of vreemd is. Ik heb even voor je gezocht (en van daaruit zou je verder kunnen googlen op huis reinigen met salie)

http://www.praktijk-havayah.nl/pageID_6993832.html

@mamaboy had jij mijn mail gehad? Niet dat je moet reagere hoor, maar ik zat op me werk vandaar.

Groetjes,

Michèle

Ik geloof best dat er ‘meer’ is en ik sluit ook zeker niet uit dat er geesten ofzo bestaan. Onze katten kijken ook wel eens als in trance naar één bepaalde plek en dan denk ik ook wel eens: “Wat zie je?” Hoe dan ook, ik vind het ook een idee om een betrouwbaar iemand te zoeken die je misschien hierbij kan helpen. Een medium ofzo. Ik weet niet of kindjes van 2 jaar al zo’n rijke fantasie kunnen hebben, ik dacht dat dat meer rond de 4 jaar gaat spelen.

Sterkte meid, ik zou er ook de kriebels van krijgen eerlijk gezegd. Maar maak jezelf ook niet gek, dat pikt je zoontje natuurlijk ook op.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@mriek, zijn juist de kleintjes (ca 1a2jr) die daar gevoelig en open voor zijn. Als ze zo rond de leeftijd van 4 zijn, zijn ze alweer meer geaard.

Gr Patries

Ik bedoelde ook het ontwikkelen van fantasie, dat dat begint rond de 4 jaar. Dus dat haar zoontje dat naar mijn weten nu nog niet zo kan hebben en ik de kans groter acht dat hij het dus niet verzint. Snaps? Dus dan zijn we het volgens mij eens…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Yep snaps, .

Gr Patries

Ik geloof ook dat er meer is, en kan me voorstellen dat dat oor een kind zeer beangstigd kan werken.

Geen oplossingen helaas

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ik kom nu geloof ik over als een oernuchter ik geloof niks wat ik niet kan zien type, maar niets is minder waar. Ik denk alleen dat je met angst het alleen maar erger maakt en in eerste instantie er beter vanuit kunt gaan dat het niet spookt of wat dan ook.

Ik sta absoluut overal voor open maar geloof heel sterk dat angst een heel slechte raadmeester is en dan de levende wereld een stuk sterker is dan een eventuele verwarde geest.

Los daarvan denk ik dat het goed is te praten met je zoontje ookal kan hij zich misschien nog niet zo goed uitdrukken. Wijwater of salie branden zijn bekende methodes en die kun je ook zelf toepassen.

In elk geval sterkte, ook met de nachtmerries.

liefs

Hoi,

Ik ben ook niet zo van het alternatieven maar toen mijn dochter met anderhalf ook slecht begon te slapen en heftig begon te paraten midden in de nacht heb ik op aanraden van een collega een dromenvanger gekocht. Ik dacht baad het niet schaad het niet. En ik moet zeggen na een paar dagen werd het minder en weer een paar dagen sliep ze door wel nog wat onrustig en weer een paar dagen later had ze er geen last van.
Hij is een keer van het plafond gevallen ( we hebben hem aan een haakje boven haar bed hangen) en had hem weg gelegd met de bedoeling hem weer een paar dagen later terug te hangen onbewust zo gedacht. Ze werd onrustiger en werd vroeger wakker. Zodra we de vanger weer hadden opgehangen was het weer goed.

Misschien een idee voor jullie om te proberen.

groetjes

lon106