Ontwikkelingsachterstand

Hoi Sonja,

Wat vervelend zo’n bericht, je bent er behoorlijk van geschrokken, ook omdat je uit ervaring weet wat je kind te wachten staat. Ik heb wel een vraag bij deze conclusie van het GGZ. Is er een duidelijke diagnose gesteld, dat kan volgens mij op deze leeftijd nog niet.
Waarschijnlijk zijn ze tot deze uitspraak gekomen, omdat PDD-NOS een ervelijke factor heeft en jij dit hebt, dus… Ik erger mij wel eens aan deze conclusies. Zelf ben ik bang dat deze vaak te snel worden getrokken en het lijkt weinig professioneel. Het is goed mogelijk dat je zoon het heeft, maar ik vind niet dat een GGZ dit kan concluderen bij een kind van 2,5 jaar.
Een ontwikkelingsachterstand? Waar baseren zij dat op? Een kind ontwikkelt zich sprongsgewijs. Wat kan je kind al wel/niet? En als er inderdaad sprake is van PDD-NOS, dan laat jouw kind niet aan anderen zien wat hij kan, i.v.m. zijn communicatiestoornis. Er komt dan niet uit wat er in zit!

Natuurlijk is het goed dat je kind in de gaten wordt gehouden en ik hoop dat je tips krijgt hoe je met hem om kan gaan en zijn ontwikkeling kan stimuleren. Ben alleen een beetje allergisch voor etiketjes plakken bij zulke jonge kinderen.

Groetjes,

jantje

Deze topic gaat niet over mijn kind hoor. Sharon heeft deze topic geopend. Het geeft verder niet, maar wil wel ff de naam rechtzetten .

lfs Sonja

Sorry, ik heb even niet goed gekeken…

jantje

Geeft niks, kan allemaal gebeuren…

lfs Sonja